Boymerang - Balance of the Force (1997)

Electronic
Label: Regal

1. Soul Beat Runna (7:59)
  2. Mind Control (8:32)
  3. Urban Space (10:27)
  4. You Like It Like That (8:13)
  5. Acid (8:05)
  6. Where Its At? (7:56)
  7. Secret Life (4:07)
  8. Still (7:56)
  9. Lazarus (9:08)
avatar van Paalhaas
Boymerang is een jungle/drum 'n' bass-project van Graham Sutton, zanger/gitarist van het geweldige Bark psychosis. Even iets helemaal anders dus. Een over de breedte sterk album, met (op één na) nummers van 8 minuten of meer. Luistert erg prettig weg, en heeft toch een stukje meer te bieden dan alleen dansbare muziek. 3,75/5

avatar van Kos
Kos
Mee eens.

avatar van T.O.
Paalhaas schreef:
Graham Sutton, zanger/gitarist van het geweldige Bark psychosis.

Ah, dus dat doet die kerel nu. Ik vroeg me al af waarom er nooit meer iets van hem vernomen werd.

thejazzscène
Buiten Boymerang kan ik geen artiesten opnoemen die zo vroeg met het Dark Step drum 'n bass genre kwamen aanzetten dan Photek.

Boymerang weet op deze plaat wel meer te geven dan pure drum 'n bass. Het onregelmatige karakter van beats en drums maakt dat de muziek boeiend blijft tegenover altijd die zelfde herhaling. Uitschieter vind ik You Like it Like That: een nummer dat erg krachtig overkomt. Grommende diepe bassen worden gecombineerd met niet enkel drums maar eveneens beats wat dus helemaal binnen het Darkstepgenre valt.
Erg knappe plaat die niet echt dient om op te dansen dan wel om naar te luisteren door het overdacht geheel.

avatar van bver
Het enige drum 'n bass album dat ik volledig kan uitzitten. Inderdaad, zitten, want je moet er echt naar luisteren, minder om op te dansen. Hoofdtelefoon op, volume-knop helemaal opengedraaid om van elk geluidje te kunnen genieten, om je volledig onder te dompelen...
You like it like that is ook mijn favoriet....