Fat Joe - Jealous Ones Still Envy (J.O.S.E.) (2001)

Label: Terror Squad

1. Intro (0:27)
  2. J.O.S.E. (2:32)
  3. King of NY (4:12)

met Buju Banton

4. Opposites Attract (4:09)

met Remy Ma

5. Definition of a Don (4:00)

met Remy Ma

6. My Lifestyle (3:24)
  7. We Thuggin' (3:38)

met R. Kelly

8. Fight Club (5:23)

met M.O.P. en Petey Pablo

9. What's Luv (4:32)

met Ashanti en Ja Rule

10. He's Not Real (Intro) (0:24)
  11. He's Not Real (3:48)

met Prospect en Remy Martin

12. The Fuck Up (Interlude) (1:03)
  13. Get the Hell on with That (4:08)

met Armageddon en Ludacris

14. It's OK (3:26)
  15. Murder Rap (4:23)

met Armageddon

16. The Wild Life (3:41)

met Prospect en Xzibit

17. Still Real (4:16)
  18. We Thuggin' [Remix] (3:56)

met Busta Rhymes, Noreaga, R. Kelly en Remy Ma

Ligt t aan mij of is dit een klassieker. Ik dacht laat ik weer eens mijn fat joe Albums uit de kast pakken. Deze vond ik toch wel de beste hoor. Sowieso is die gast egt een super dope mc. Fight Club en die tack met R Kelly (en de remix daarvan helemaal) zijn de shit. Maar eigenlijk alle tracks. Buju Banton is ook een held. Nagoed ik ben wel een beetje verlieft op Crack, dus hij zal wel minder beoordeeld worden door andere... Als je wel digt. Zal ik deze maar ff checken. Zijn beste werk tot nu toe

avatar van Word_Play
Zeker een dik album, Murder Rap, Get The Hell On With That, The Wild Life en Fight Club gaan echt te ver.

Fat Joe J.O.S.E *****

Gruwelijk goed album. M'n eerste kennismaking met Fat Joe is fantastisch. Tegen m'n verwachtingen in toont hij zich als een erg skillvolle mc. De productie is over het hele album erg sterk. Goede gastartiesten , leuke beats , zalige nummers ....

mes-one
Vet album inderdaad,

maar voor zover ik weet komt deze niet uit 2004

avatar van Word_Play
Nope, uit 2001.

het album, All or nothing uit 2005 is een stuk beter, met wat metal/rock trekjes heeft dat album sterke beats, geloof me, zijn nieuwe album uit 2005 moet je echt horen , maar dit album ken er ook wel mee door,

avatar van thomzi50
Wel te lang, en wat te commercieel ingesteld, maar best aardig plaatje met wat leuke momenten. 3*

my lifestyle is wel een heerlijk nr

my lifestyle is wel een heerlijk nr

wat zacht uitgedrukt trauwens, dit is gewoon een van de beste hiphop nummers ooit gemaakt.

eazyfan
Akonner schreef:

En binnen een week is het dan weer een rottrack?

eazyfan schreef:
En binnen een week is het dan weer een rottrack?

waarschijnlijk wel

avatar van Wib0__

waarschijnlijk wel

Moet je het ook niet zeggen

Wib0__ schreef:

Moet je het ook niet zeggen

Ken het nummer pas sinds een week ofzo, en ik draai het nu ongeveer 5 keer op een dag dus binnekort vindt ik er waarschijnlijk niks meer aan.

avatar van Wib0__
Akonner schreef:

Jaa oké, dat heb ik ook regelmatig met nummers, aan het begin vindt je ze ''geweldig'' en dan later hoor je ze tevaak, meestal heb ik dát dan met de radio en tv, damn! Wat worden ze daar dan vaak gedraaid..
Dan moet je maar weer opzoek naar een nieuwe

avatar van catdog
Het enige goede nummer is What's Luv... maar dat komt dan door Ashanti.

avatar van Reijersen
1,0
Wat Fat Joe doet op deze cd stelt dus echt heel weinig voor. Uitermate tegenvallend album met slechte producties en gastartiesten. Ik denk dat het bij dit album van Fat Joe gaat blijven voor mij.

1 ster.

avatar van Nr.4
Aantal erg toffe tracks, en aantal hele erge missers met klote beats of zoetsappige hook. Het is dat ik graag naar z'n stem luister, en tracks als My Lifestyle en He's not Real vind ik wel knallen, net een voldoende.

avatar van KILLERBEE99
Aantal leuke tracks, maar ook wel missers. Vooral We Thuggin' en We Thuggin' (Remix) vind ik missers.

Gucci-Mane
Fat Joe is hier wel op hogere niveau gegaan. Het is toch echt zijn prime hier.

avatar van Nr.4
Toch wel ietsje vetter dan ik in m'n herinnering had. Moet wel de echte missers skippen, want wat hebben Opposites attract en Get the hell on with that verschrikkelijke beats. De hits What's luv en We thuggin' kan ook niet echt meer horen, maar verder wel een hard album met een lekker lompe Joe. Die Alchemist beat ook op Definition of a Don, tof.
Heb trouwens nu ik hier naar luister het idee dat iedere enigszins grote hiphoprelease in begin jaren 0 letterlijk heel hard klonk, pompt echt uit de speakers.