Elton John - Made in England (1995)

Label: Rocket

1. Believe (4:55)
  2. Made in England (5:09)
  3. House (4:27)
  9. Man (5:16)
  10. Lies (4:25)
  11. Blessed (5:01)
JonnieBrasco
Believe vind ik stiekem toch wel een heel sterk en mooi nummer, een echte 90's-classic De rest van het album? Ik ken het niet...

Believe was zeker een mooie single en Made In England (de volgende single) was ook een mooi liedje. Verder ken ik het ook niet.

avatar van Poeha
Believe een top nummer. Made in England is goed.
De rest moet ik toch nog maar eens gaan beluisteren!

Wat mij betreft de mooiste Elton John cd van na 1990. Deze muziek doet naar mijn mening meer Brits aan in tegenstelling tot John's latere albums die een meer Amerikaanse sound hebben. Er zitten een boel mooie liedjes tussen en de cd is een mooi geheel. Belfast is een prachtig melancholiek hoogtepunt.

avatar van LucM
Wellicht minder succesvol, maar toch één van de betere albums van Elton John van de laatste 25 jaar, al wordt het peil van de eerste helft van de jaren '70 niet gehaald. Elton John heeft hier gelukkig gekozen voor een soberder productie, vele van zijn latere albums vond ik overgeproduceerd.
De ballades zijn hier over het algemeen de betere songs, zo vind ik "Believe", "Belfast" en "Blessed" erg mooi.

Father McKenzie
Wegens het rippen van mijn Elton cd's naar i-tunes voor de i-pod... geschrokken dat ik dit gedrocht ooit gekocht heb. Die vreselijke gladde productie, gekoppeld aan songs die van geen kanten deugen... Ik heb deze cd ooit voor twee keer niets op een rommelmarktje gekocht, maar zelfs drie keer niets zou nog te duur geweest zijn..... wat een k*tz**i

Als je dit vergelijkt met al zijn platen uit de eerste helft van de jaren zeventig.... krijg je pure heimwee.
Blessed kan er zeker nog mee door, da's toch één song.

avatar van LucM
Vreemd, dit album is - zoals eerder gezegd - juist soberder geproduceerd dan zijn vorige albums (die ik wel te glad geproduceerd vind). Hier staat geen grote hit op, de reden waarom dit album matig verkocht maar dit is wel één van Elton Johns meest consistente albums van de jaren '80 en '90 (zowat al zijn albums uit die periode zijn wisselvallig) al moet ook dit album onderdoen voor zijn werk in de beginperiode. Wel een verademing na zijn duets-album.
Belfast vind ik één van de mooiste Elton John-nummers.

Father McKenzie
Sorry, Luc, ik ben het voor de verandering eens niet met je eens. Ik vind dit pure throw-away, pure.... tja, rommel eigenlijk.

avatar van LucM
Ach, wij kunnen het niet altijd over alles eens zijn (zie Arcade Fire) maar dit vind ik net één van de weinige goede albums van Elton John na 1980 (Duets vind ik zijn dieptepunt).

avatar van Song4Guy
Absoluut hoogtepunt is Belfast. Dit is nou kippevel muziek. Ook mijn favoriete Elton nummer.
Blessed is ook een geweldig nummer.
Echt een album die ik vaak draai. Alleen het nummer Please vind ik minder.
De rest is goed luisterbaar.

avatar van Twinpeaks
Prima plaat van onze brilsmurf .John klinkt weer urgent en dat uit zich in mooie ,soms theatrale nummers . Belfast is prachtig met dat stuwende orkest erachter. Ook Believe raakt de snaar . Ik heb er niet altijd zin in ,maar zo op zijn tijd is het heerlijk toeven met dit op de achtergrond. Tuurlijk raakt het niet aan de enkels van zijn jaren 70 klassiekers , maar toch heb ik deze er graag bij . 4 sterren