Suimasen - Stay (2009)

Label: Muze

1. Miss America (4:13)
  2. Your Pleasing Voice (3:57)
  3. Startin' a New (2:08)
  4. Strangelove (4:17)
  5. Something's Wrong with My Ego (4:52)
  6. Stay Or Hide (3:10)
  7. Sway (4:28)
  8. Keen (4:27)
  9. Meet Again (3:36)
  10. Octobersun (6:17)
  11. Goodbye Heartbeat (1:41)
Nieuw album van de Eindhovense trots.

Te beluisteren via hun Myspace!

avatar van odi
odi
Lang op gewacht en eindelijk is ie er dan, luister em nu voor het eerst op 3 voor 12 en het klinkt niet verkeerd.

fastpulseboy
yo!
een nieuwe?
eindelijk?
ben benieuwd

avatar van Martijn76
Het was even wachten, maar het was de moeite waard!! Eerste luisterbeurt viel ie nog enigszins tegen, maar inmiddels vallen de kwartjes in rap tempo...

Kaartjes voor de cd-presentatie in de Effenaar te winnen via MusicMeter.

Niet raar allemaal maar bijzonder nou ook weer niet.

Gregson
Ken deze hele band niet. Toch maar eens beluisteren.

Voor al diegenen die zoooo nieuwsgierig zijn naar de gloednieuwe plaat en de live uitvoering daarvan: donderdagavond 10 september is de albumpresentatie in de Effenaar (Eindhoven). Be There! Ik ben er zekkeerrrrr bij. Het is hun eerste optreden in zeven jaar tijd!!!

Heb ze veel live gezien en ze zijn nog steeds een van mijn favo bandjes, zeker live op het podium een extra intense ervaring. En de support wordt gedaan door Toman, ook al zo'n cool Belgisch postrockbandje.

Ech wel dat ik er morgen bij ben, heb er lang op gewacht!

avatar van jurado
Ben er nog niet helemaal over uit..het doet mij veel minder dan de 2 voorgangers.
Heb toch een beetje het idee dat de band stil is blijven staan in al die jaren.
Misschien valt het kwartje binnenkort nog.

avatar van muziekobsessie
Vind Suimasen nog steeds veruit de beste band van Nederland. Fris, origineel , verrassende arrangementen, open en voor mij t allerbelangrijkste pakkende teksten. Ik zeg altijd nederland kopieland! Elke band is een schaduw van een bekende engelse/americaanse band. daarom is dit een verademing

avatar van muziekobsessie
integendeel Jurado, groeiplaat eerste klas!! Wat een prachtige samenzang em melodieen. Echt heel mooi. van 4 naar 4,5 naar top 10 van 2009!!! Hoppa

avatar van Editoor
herman schreef:
Nieuw album van de Eindhovense trots.

Te beluisteren via hun Myspace!

Er ontbreekt 1 nummer op hun myspace. Iemand die weet waar ik dat nummer kan beluisteren?

avatar van Martijn76
Is de outro, mis je niet veel aan. Verder prachtige plaat, met name de tempoversnelling in het tweede deel van Something's wrong with my ego blijft iedere luisterbeurt weer schitterend!

avatar van MMM
MMM
Wederom een prachtig album, hulde !

avatar van trebremmit
De nummers waarin ze wat meer gas geven zoals Octobersun zijn best goed, de rest vind ik maar slappe hap met een soms slechte productie, de zang erg op de voorgrond en de instrumenten ver achter maar mischien was dat de bedoeling.

avatar van muziekobsessie
tja, trbremmit,. zang en zeker de samenzang, zijn toch ook erg belangrijk.

avatar van trebremmit
Daar heb je gelijk in, maar als dat bij sommig nummers zo nadrukkelijk op de voorgrond is en je de instrumenten bijna niet meer hoort dan vind ik dat beroerd klinken.

avatar van freakey
muziekobsessie schreef:
... Ik zeg altijd nederland kopieland! Elke band is een schaduw van een bekende engelse/americaanse band. daarom is dit een verademing

Neuh!! Luister dan ook eens naar de andere bandjes uit de Suimasen hoek 35007 (ik kan het niet genoeg zeggen!) en diens opvolger Mother-Unit, heel oorspronkelijke muziek die een invloed zijn geweest juist voor veel buitenlandse bands (zoals UDS vroeger ook al).

In dat opzicht wordt nederpop/rock in jouw stelling zwaar onderschat vind ik, het probleem is alleen dat de ware nederrock in de luwte blijft en daardoor onontdekt....