Acid - Live in Belgium '84 (2009)

Belgiƫ
Label: Maniacal

1. Acid (3:59)
  2. Maniac (4:12)
  3. Hooked on Metal (5:16)
  4. Bottoms Up (5:16)
  5. Lucifera (5:01)
  6. No Time (4:18)
  7. Exterminator (4:06)
  8. Anvill (3:07)
  9. America * (5:14)
  10. Max Overload (3:30)
  11. Heavens Devils (7:13)
  12. Drop Dead * (5:55)
avatar van Sir Spamalot
Acid is een Full Throttle Heavy Metal groep uit Brugge en bracht in korte tijd drie albums en een EP uit. Tamelijk uniek was toen de aanwezigheid van frontvrouw Kate, zoals de hoes van dit livealbum laat zien. Ik heb Acid altijd al een toffe groep gevonden.

Een hele tijd geleden heb ik deze toegevoegd, maar ik had toen al twijfels over die tracklist. De originele versie van dit album telt 10 nummers, Acid - Live In Belgium '84 (Vinyl, LP) at Discogs , Maniac en Hooked on Metal worden apart vermeld. Een jaar oudere versie heeft nog twee nummers, namelijk America en Drop Dead, Acid - Live In Belgium '84 (CD, Album) at Discogs , Maniac en Hooked on Metal worden als één nummer vermeld. Ik “heb” de tweede versie.

De opnames dateren van 2 juni 1984 ergens in Leuven, België, en bevatten nummers van de eerste twee albums én de EP Black Car maar niet het nummer Black Car zelf. Dat is enorm jammer want het is één van hun beste nummers maar het is gesneuveld omdat door het wisselen van de opnamebanden het nummer niet volledig werd opgenomen. Deze EP zou later dat jaar verschijnen, zoals Kate ook aangeeft in het nummer Exterminator.

Acid is the name, Heavy Metal is the game. Dit krijg je, niet meer, niet minder. Fans kennen de nummers, het gaat overwegend uptempo vooruit. In de eerste nummers lijkt de geluidbalans niet denderend maar dat euvel duikt later niet meer op hoewel de bassgitaar soms erg op de voorgrond verschijnt. Het gehele geluid is meer dan aanvaardbaar en de opnames doen mij veel plezier.