Michael Bublé - Crazy Love (2009)

Canada
Jazz / Pop
Label: 143

1. Cry Me a River (4:15)
  2. All of Me (3:08)
  3. Georgia on My Mind (3:08)
  4. Crazy Love (3:31)
  5. Haven't Met You Yet (4:05)
  6. All I Do Is Dream of You (2:32)
  7. Hold On (4:06)
  8. Heartache Tonight (3:52)
  9. You're Nobody Till Somebody Loves You (3:07)
  10. Baby [You've Got What It Takes] (3:20)
  11. At This Moment (4:38)
  12. Stardust (3:16)
  13. Whatever It Takes * (4:35)
  14. Some Kind of Wonderful * (3:05)
  15. Haven't Met You Yet [Instrumental] * (4:05)
  16. Pennies from Heaven (3:15)
  17. Relax Max (3:29)

met Naturally 7

18. Hollywood * (3:36)
avatar van Loutjeeh
Ik heb net Haven't Met You Yet gehoord. Een lekker nummer, alleen het jazzy is er een beetje af, het is meer pop-achtig geworden, jammer! Ik hoop dat de rest van de cd wel weer relaxt en jazz-achtig is.

avatar van dr.gonzo
Originele hoes

Doet wel een beetje hieraan denken...

avatar van Fieke_28
Heel erg leuk, swingend album! De eerste single "Haven't Met You Yet" blijf ik maar draaien op het moment, echt een heerlijk nummer!

Cry Me A River vind ik een toepasselijke opening, met bovendien een erg mooie instrumentatie. De hierop volgende nummers zijn ook top, en eigenlijk wordt dit niveau gedurende het hele album vast gehouden. Alleen het laatste nummer vind ik niks, toch jammer aan het einde van zo'n geslaagde plaat.

Het is moeilijk om favorieten te kiezen, maar op zit moment zijn dat: Haven't Met You Yet, Crazy Love en Heartache Tonight.

En wat heeft hij toch ook een heerlijke stem!
4,0 sterren

avatar van Them
Wat een ongenadig lelijke hoes.

Als made by photoshop eronder stond, had niemand er om gelachen.
Het ligt er wel heel dik op.

avatar van jellecomicgek72
Op zich wel een goed album. Staan wel wat behoorlijk goede nummers op. Me ouders draaien dit trouwens aan één stuk door dus dan wen je er wel aan.

avatar van musician
jellecomicgek72 schreef:
(...) Me ouders draaien dit trouwens aan één stuk door dus dan wen je er wel aan.

En dit schijnt dan een plaat te moeten zijn die je, ouder zijnde, moet gaan draaien, vanwege je leeftijd of zoiets?
Als ik mijn kinderen bij slecht weer wel eens afzet op school, moet ik éérst mijn cd-speler in de auto zacht zetten, dat kan natuurlijk niet, een vader met dat soort muziek, je schaamt je een ongeluk.

Gelukkig ligt dat bij Michael Buble blijkbaar een stuk gemakkelijker.

Maar als je het niet erg vindt, die weiger ik dan weer te draaien! Er zijn namelijk wel grenzen aan wat een mens kan verdragen inzake dit soort zwoele crooners/ big band-feel good nummers. Zo'n cover als Heartache tonight van de Eagles!

Dan toch honderd maal liever het origineel. Voor het goede doel, zet ik deze met liefde even zachter als de deur van de auto opengaat. 't is altijd nog beter dan een voortkabbelende Bublé.

avatar van pompompom
3fm rotzooi die mij ontzettend irriteert. 0 *

Father McKenzie
pompompom schreef:
3fm rotzooi die mij ontzettend irriteert. 0 *

Zijn eerdere albums waren véél meer puur jazz, het betere croonerswerk in de traditie van Frank Sinatra, zeg maar;
Maar de "popsongs" die ik van dit album al hoorde, laten me geheel koud, dit lijkt volgens mij nergens meer op, zoals de hoes eigenlijk...

Soledad
Bah! Wat een quasi-popachtige door de stroop gesleurde achtergrondtroep Zelfs de hond vindt het niks.

avatar van pompompom
Soledad schreef:

'Cry me a River' is echt een geweldig nummer in de sfeer van de oudere Bond-songs. Helaas gaat daarna meteen de kwaliteit van het album naar beneden(maar nog steeds prima niveau). Er staan wat mooie nummers op en de single 'Haven't Met You Yet' is er zomaar tussen gepropt, want het heeft weinig te maken met de rest van het album.

Maar dan het nummer 'Baby (You've got what it takes)' met legende Sharon Jones.. dat is weer een heerlijke soul plaat waar zowel Michael Bublé als Sharon Jones fantastisch presteren! Ik vind de oudere Bublé's beter, maar deze is ook prima te luisteren!

En dan Michael Bublé nog even als artiest: in één woord geweldig!! Eén van de weinige grote artiesten van deze tijd die live véél beter is dan op het album. En deze man weet hoe hij zijn publiek moet bespelen. Ik weet bijna zeker dat alle mensen die dit album niet goed vinden, alsnog volop kunnen genieten bij een concert van Bublé.

De sfeer is fantastisch! En zijn covers van Frank Sinatra, Dean Martin, Stevie Wonder, The Beatles en jawel, Michael Jackson zijn fenomenaal live!

avatar van tbouwh
Toen ik de intro van Cry Me a River hoorde, waande ik me even in een Bond-achtige soundtrack.
Daarna verloor ik echter mijn interesse, alle nummers klinken even oninteressant en saai.
Heartache Tonight en Some Kind of Wonderful ( maarja, dan zitten we al bij de bonustracks ) gingen dan nog wel.
Haven´t met you yet vind ik een erg leuk nummer, maar deze is totaal niet representatief voor het album.
Buble is een artiest met een goede, aangename stem, maar zijn repertoir is in de breedte niet interessant genoeg, waardoor ik het bij zijn ( zelden teleurstellende ) singles houd