Grant Hart - Hot Wax (2009)

Label: Con D'or

7. Sailor Jack
  8. I Knew All About You Since Then
  9. My Regrets
avatar van thebestfreaks
Zo, 10 jaar na de laatste Grant Hart-plaat verschijnt er nu 'Hot Wax'; 34 minuten 'vintage' Grant Hart. Dit is misschien wel zijn sterkste release sinds 'Intolerence' uit 1989, of Nova Mob's 'The Last Days of Pompeii' uit 1991.
Op 'Hot Wax' krijgt Hart wat hulp van leden van Godspeed You Black Emperor en Silver Mt. Zion. Maar het is en blijft Grant Hart die hier zijn ding doet. We krijgen heerlijke pop-rockers voorgeschoteld (o.a. het geweldige You're the Reflection of the Moon on the Water waar het orgel weer voor uit de kast is gehaald, en California Zephyr), maar in I Knew All About You Since Then horen we Hart als jazzy crooner en blijkt hij prima bij stem te zijn. Op het rustige Barbara worden strijkers en blazers van stal gehaald; heerlijk toch ?
'Hot Wax' is een korte, maar gevarieerde cd en toont de kwaliteiten van een van mijn vroegere helden. Hier ben ik erg blij mee. (Een hele dikke 4*, en misschien later wel meer)

Grant Hart blijft held. Dat deze crappy meuk nog zo overeind staat kan alleen maar komen door de juiste feel en eigenlijk ijzersterke songs. Wat een geweldige vreemde vogel is het toch.

avatar van Germ
Eerste luisterbeurt bevalt uitstekend!
Lekker eigenwijze rock plaat. Grant Hart brengt verschillende stijlen en heeft daarmee een afwisselende plaat afgeleverd die geen moment verveelt.