Dead by Sunrise - Out of Ashes (2009)

Label: Warner Bros.

1. Fire (3:50)
  2. Crawl Back In (3:02)
  3. Too Late (2:59)
  4. Inside of Me (2:18)
  5. Let Down (3:58)
  6. Give Me Your Name (4:56)
  7. My Suffering (2:39)
  8. Condemned (2:32)
  9. Into You (3:23)
  10. End of the World (3:56)
  11. Walking in Circles (4:43)
  12. In the Darkness (5:28)
  13. Morning After * (3:29)
Na het beluisteren van "fire" en "crawl back in" ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de rest van het album. Vind wel dat de stem van Chester Bennington (zanger van Linkin Park) nog meer tot z'n recht komt. Wat een geweldige stem heeft die gozer toch.

avatar van james_cameron
Uit de as van Linkin Park komt tevoorschijn... o nee, die band bestaat gewoon nog. Zanger Bennington heeft een tweede band in elkaar gezet. Lekker plaatje, vol goed in het gehoor liggende poppy rockmuziek. Nog toegankelijker dan het laatste album van Linkin Park. Soms iets te zoet (zoals opener Fire), maar de songs zijn zonder uitzondering prettige single-kandidaten en de produktie is glad maar eersteklas. Weinig mis mee, behalve dan dat het allemaal erg op safe speelt.

Te safe naar mijn mening. Weet me niet te overtuigen.

avatar van Shinobi
Via de bekende weg binnengehaald en het klinkt op zich wel oké.
Het klinkt best wel poppy, maar geen overkill.
En zoals de mensen hierboven al zeggen, het wordt best wel op safe gespeeld.

Nipt 2, 5 sterren van mij.

HIGH DEF.
Deze CD groeit in mijn mening, raar...

avatar van Shinobi
HIGH DEF. schreef:
Deze CD groeit in mijn mening, raar...

Zelfde hier, ik doe er er één ster bij.

avatar van Marsvin
Ik vind dit eigenlijk wel beter dan de laatste 2 van Linkin Park =).

avatar van Djurdjen
meeste nummers kan ik wel waarderen maar er zitten ook nummers bij die echt 10x niks zijn, voorbeeld: morning after, zit echt gewoon geen melodie en geen overtuiging in :/

avatar van LPjoris
Dit is zeker niet slecht, maar ik twijfel toch een beetje aan de instrumentale kwaliteiten van deze band. :S
Dat chester kan zingen wisten we al hé, en dat bewijst hij ook hier weer. Maar de instrumentale stukken zijn toch wel zwakker dan bij linkin park hoor. Daardoor valt chesters stem wel meer op en dat is misschien ook niet slecht.
In mijn ogen is dit album niet meer dan een bewijs dat chester bennington ook zonder mike shinoda (emcee van linkin park) goeie muziek kan maken. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd, hij zou zich nu beter weer ten volle richten op linkin park.

avatar van Mr. Rock
LPjoris schreef:
Dat chester kan zingen wisten we al hé, en dat bewijst hij ook hier weer. Maar de instrumentale stukken zijn toch wel zwakker dan bij linkin park hoor. .

En Linkin Park onderscheidt zich al niet bepaald door extreme muzikale virtuositeit. Wat dit project van Bennington toevoegt aan zijn carrière is me overigens een groot raadsel. Ik vind het maar een slappe zeikplaat en met Linkin Park bakt hij er zo mogelijk nog minder van tegenwoordig.

avatar van Zeitgeist
Mwoa,, aardig, maar te zoet en safe... En ik mis de Synths waar Ryan Shuck en Amir Derakh zo goed in zijn.
Geef mij maar het andere project (Julien-K) van dit collectief.
Veel toffer. *zet Death To Analog nog maar eens op*

PriestMaiden
Mooi zij-project van Chester, Crawl Back in is de max.

avatar van Benjamindaxx
Prima rock album met een aantal leuke nummers. Lekker zoet, en lekker sappig. Prima om naar te luisteren. Bennington laat zien nog steeds te beschikken over een prima stem. Dit is overigens grootste hoogtepunt van het album.