Lindsay Lohan - Speak (2004)

Label: Casablanca

1. First (3:29)
  2. Nobody 'Til You (3:39)
  3. Symptoms of You (2:56)
  4. Speak (3:48)
  5. Over (3:38)
  6. Something I Never Had (3:39)
  7. Anything But Me (3:16)
  8. Disconnected (3:34)
  9. To Know Your Name (3:21)
  10. Very Last Moment in Time (3:29)
  11. Magnet (3:15)
  12. Rumors (3:17)
  13. Rumors [Sharp Boys Remix Radio Edit] * (3:45)
  14. Over [Full Ohatt Remix] * (6:10)
  15. Rumors [Video] * (17:32)
Lindsay Lohan krijgt binnekort (22 november) alweer haar nieuwe album!!!!

Haar volgende album heet A Little More Personal(RAW) en de eerste single daaruit is "Confessions Of A Broken Heart" en dat is een hemelsmooi nummer.

Lindsay Lohan zingt echt live Speak, vind het wel goed, niet perfect. Naar het einde toe word het alsmaar slechter.

avatar van Justinx
Dit album vind ik stukke beter dan haar laatste album A Little More Personal. Dat laatste album vind ik echt ontzettend donker en volwassen klinken, en dat is wel het laatste wat ik wil horen bij haar eigenlijk. Dit is echt nog wel het beste album van Lohan.

Ik vindt Rumors een te gekke nummer

avatar van jowietje
Ja dat blijft het mooiste nummer, en first is ook wel leuk.

edejong
beter album dan haar tweede... favoriete nummers: Over, Rumors, Magnet
3.5* (maar ook wel een beetje omdat ze toch best wel cute blijft )

avatar van Luigi-ish
Het is inderdaad beter dan haar tweede.

My favorieten zijn

Wist niet dat dit wijf al 2 albums op haar naam heeft staan

avatar van Justinx
Wib0__ schreef:
Wist niet dat dit wijf al 2 albums op haar naam heeft staan

Nou WIJF... Zo wil ik het niet noemen. Al helemaal niet omdat deze Lindsay Lohan in mijn ogen een zeer gedreven en veelzijdig persoon is, zowel in films als in de muziekwereld. Album Speak uit 2004 is haar eerste album en ik moet zeggen dat dit album boven al mijn verwachtingen ging. Ik zou dan ook willen zeggen dat Speak een donders aanstekelijk album is. Geweldige pop en rocknummers die lang in je hoofd blijven hangen, maar die vooral niet vervelen. Tuurlijk horen we dit soort muziek dagelijks en vernieuwend is het daarom ook niet te noemen. Echter kan mij dit totaal niet baten en kan ik tot op de dag van vandaag nog erg genieten van Lohan. Haar tweede album A Little More Personal vind ik dan persoonlijk weer wat minder. Allemaal wat donkerder en kan mij iets minder aanspreken. Nogmaals is dit een topalbum die niemand onberoerd zal laten. Een dikke 9 als ik zo vrij mag zijn .

Ik heb ff alle comments gelezen, iedereen haat haar blijkbaar..:P Ten eerste vind ik dat ze wel leuke muziek maakt, en goed acteert en wtf is er mis met de hoes..? Erg vette nummers zijn To Know Your Name, Anything But Me, en Speak.. Eigenlijk, allemaal..(A)
*5.0

rick*
Ik verbaas me erg over de ontzettend hoge gemiddelde score hier. Vond dit album helemaal niet zo goed als 3,7 sterren, hoor. De single "Over" is zo ongeveer het beste wat de luisteraar hier aantreft. Het ge-ademde "Rumours" is qua productie nog wel in orde maar qua zang is er een hoop mis.

Niet alles is vreselijk. Het titelnummer heeft wel een pakkend refrein en het openingsnummer is wel aan te horen (misschien niet te vaak). Ook "Nobody 'till you" is wel aardig om aan te horen, maar in het geheel is dit echt geen plaat die vier sterren verdiend. Het (zang)talent is onvoldoende. Maar na twee populaire, geinige films in de vorm van Freaky Friday en Mean Girls, en haar toenemende populariteit snap ik best dat er een album uit is komen rollen en dat die ook nog eens aardig verkocht is. Maar een top album is dit naar mijn mening niet.

Het is overigens een vreselijke hoes.

avatar van friday the 13 th
Voorlopig 3 sterren.

Dit is een album vol tienerrock. Niets nieuws, maar ook niet slecht. Lindsay heeft niet de beste stem, maar ik vind dat haar schreeuwerig geluid best wel past bij enkele van haar "hardere" liedjes zoals bijvoorbeeld Rumors.

Rumors is perfect als eerste single, maar Magnet vind ik toch nog net iets beter. First is ook nog om aan te horen evenals To Know Your Name.

Aan haar single Over moet ik nog wennen, maar klinkt wel aannemelijk in de oren. Very Last Moment in Time kende ik al wel omdat de Vlaamse zangeres Sarah het ooit gecoverd heeft. Op zich vind ik het een mooi liedje, maar er zijn wel betere stemmen die hierbij passen dan Lindsay haar.

Al bij al toch niet zo slecht!

avatar van Style.Girl
Vroeger ook vaak gedraaid Lindsay Lohan is en blijft niet de beste zangeres maar dit is toch wel een heerlijk album. Al blijf ik haar toch een leukere actrice vinden.

First (3:29) - 4,5*
Anything But Me (3:16) - 3,5*
Disconnected (3:34) - 3,5*
To Know Your Name (3:21) - 3*
Very Last Moment in Time (3:29) - 4*
Magnet (3:15) - 3* (Een nummer dat nooit op mijn album stond Dus vandaag pas gehoord.)
Rumors (3:17) - 3,25* (Net geen 3,5* waard maar het is te goed voor een 3*.)

avatar van Emile93
Lekker album hoor! Beter dan haar 2e album is het zeker, zij het omdat het toegankelijker is. Favoriet nummer is First maar een echt zwak nummer staat er niet echt op. Het album luistert in het geheel ook lekker weg.

avatar van NewYorkCityLight
Even ouderwets fangirlen want het nummer 'Speak' is echt GEWELDIG. Onbegrijpelijk dat dit nooit een single is geweest.

''Speak! Come on and let it out, give it to me, you know that I can take it
Speak! Because the more you say the more I'm at ease, come on don't keep me waiting
I don't wanna guess, it's not a test, tell me what you're thinking
Keep it real, it's no big deal, tell me what you're dreaming
Speak... let it out... breathe''.

Heerlijk om mee te schreeuwen.

De rest van het album klinkt ook absoluut niet vervelend. Ik had op basis van de bekende singles nooit verwacht dat de albums van zowel Hilary Duff en Lindsay Lohan nog best een rock randje hebben. Van dit album kende ik alleen 'Rumors' wat ik sowieso altijd wel een lekker nummer heb gevonden, maar ook de rest is dus zwaar oké, met 'Speak' als absoluut hoogtepunt.