Bad Lieutenant - Never Cry Another Tear (2009)

Label: Triple Echo

12. Head into Tomorrow
  13. Falling Trees *
  14. Split the Atom *
avatar van Poles Apart

Ben benieuwd wat het wordt. De hoes is alvast tegenvallend. Had Peter Saville geen tijd?

En die andere ex-New Order-man, bassist Peter Hook, is druk in de weer met Freebass. Wanneer die met een plaat komen is nog niet duidelijk.

avatar van TerryA
Poles Apart schreef:
Dit is toch het debuut van het nieuwe project/bandje van o.a. de voormalig "New Orders" Bernard Sumner, Stephen Morris en Phil Cunningham? ...

klopt, en ook op sommige tracks met Alex James van BLUR, en ex leden van MARION (Manchester band uit jaren 90 dat gemanaged waren door Ex Smiths manager Joe Moss)

was al wat besproken op forum in Juli ...

Muziek >> Nieuws >> NEW ORDER & BLUR: nieuwe band - BAD LIEUTENANT

avatar van Poles Apart

Ah kijk, dat heb ik destijds gemist, merci Terry.

"Sink Or Swim" is gratis van de site van de band te downloaden, wat ik net gedaan heb, en het klinkt wel aardig en is vrij catchy, maar niet al te spectaculair. Afwachten dan maar hoe de rest van dit album is.

Goh, zit er niemand te wachten op deze 50ers

avatar van c-moon
De single "Sink or Swim" klinkt alvast veelbelovend.. Ik volg het een en ander op de heren hun Facebookpagina... en ben best benieuwd naar dit album!

De hoes had inderdaad beter gekund...

avatar van Mctijn
This is Home is wel lekker "U2ish". De rest moet nog even vallen....

avatar van Poles Apart
Na een handjevol luisterbeurten vind ik dit album in ieder geval een stukje beter te behappen dan de laatste New Order-plaat die behoorlijk flauw was, al klinken ook hier een aantal nummers wel erg vlak en kleurloos ("Runaway" bijvoorbeeld), maar over het geheel gezien zit er wat meer pit en variatie in en blijven de nummers beter hangen.

Een geweldig tekstschijver is Bernard Sumner natuurlijk nooit geweest, een verder niet eens zo slecht nummer als "Summer Days On Holiday" toont dat maar weer eens aan, ook doet het net als "This Is Home" (waarop Sumner de vocale partijen deelt met Jake Evans) en (het volledig door Evans gezongen) "Shine Like The Sun" een beetje aan de band Doves denken (en dan vooral aan een nummer als "Catch The Sun"). Andere tracks neigen qua sound meer in de richting van Electronic, zonder overigens te overtuigen ("Running Out Of Luck"). Evans komt weer terug voor "Head Into Tomorrow", dat zo maar uit de pen van Noel of Liam Gallagher gekomen had kunnen zijn.

Het eerder genoemde catchy singletje "Sink Or Swim", het "Get Ready"-achtige "Dynamo" (met een soort van "Baba O'Riley"-achtig toetsenpartijtje!!) en "Poisonous Intent" behoren wat mij betreft tot de hoogtepunten van een prima plaat die lekker in het gehoor ligt, maar zeker niet indrukwekkend is.

Ik ben benieuwd - ik ga eens kijken; ik heb te weing gehoord om het bovenstaande te verifiëren noch falsifiëren. De geschiedenis van het latere NO en spin-offs daarvan (Monaco) heeft me geleerd voorzichtig te zijn.

Een ding: Barney is een fatsoenlijke songwriter.

avatar van djarend
Zo, trek mijn eerder opmerking eerlijk terug dat er nog iemand zit te wachten op deze 50ers. Heb vandaag completer promo versie ontvangen van V2 en nu 1 keer gedraaid en vind hem alleraardigst, misschien zelfs goed. Heb er zelfs maar liefst 6 besteld terwijl ik er eerst maar 1 of 2 wilde doen, Morgen tijdens het werk eens echt goed draaien en zal ik er nog meer over zeggen. Goed he Terry, had je niet verwacht

avatar van djarend
Overigens heeft de promo slechts 10 nummers, zijn het er volgens V2 12 en staan er hier 14, is wel een limited versie die we krijgen, nu ja we zullen wel zien wat het dan wordt...

avatar van TerryA
djarend schreef:

voor de duidelijkheid, ...

Deze album komt uit in 2 versies:

- CD versie is wat je hier ziet als tracks 1 t/m 12
- Digipack Limited Edition komt met 2 xtra tracks: Falling Trees & Split The Atom (wat je hier ziet als tracks 13 & 14)

Gisteren avond (6 Oktober) speelde ze live uitvoeringen van 3 album tracks op BBC Radio 2 (en dan wel Sink or Swim, Shine Like The Sun & Twist Of Fate)

die zijn ook nog een week te beluistern via de BBC website:

BBC - BBC Radio 2 Programmes - The Radcliffe & Maconie Show, 06/10/2009 - bbc.co.uk

avatar van VanDeGriend
Off topic berichten verwijderd.

avatar van djarend
Ok we zullen zien, komt vrijdag binnen, staat wel vermeld dat we de limited krijgen dus zou dan die met 2 extra tracks zijn, dat is leuk, krijg ik er nog 4 bij

avatar van c-moon
Ondertussen heb ik het album, en - na een éérste luisterbeurt: het is best goed, maar er komt maar géén wow gevoel..

Voorlopig kan het laatste nummer "Split The Atom" me nog het beste bekoren..

Maar ... nog even wachten, dan stemmen en evt. een iets uitgebreider/genuanceerder verslagje schrijven

avatar van Rickll
Mooie plaat hoor!
Ik heb ze laatst in concert gezien in hun thuishaven Manchester en dat is de overtocht meer dan waard geweest (niet alleen omdat ik na het concert met Bernard Sumner en Stephen Morris heb gesproken). Na de wat plichtmatige laatste New Order-plaat uit 2005 - WFTSC- gloort er weer enige hoop aan de horizon.
Er staan echt een paar knallers op dit album die dagenlang in je hoofd blijven rondzingen. Ik noem Twist Of Fate, This Is Home en Shine Like The Sun. Dit is de perfecte popmuziek zoals New Order die al in de jaren tachtig maakte.
Jake Evans is een welkome aanvulling op de zang van Bernard Sumner en ik kan steeds meer waardering opbrengen voor de songschrijverskwaliteiten van Phil Cunningham.
In feite is dit een New Order-album zonder de bekende bassriffs van Peter Hook en ik vraag me dan ook ten zeerste af of Peter Hook geen spijt heeft gekregen van z'n kinderachtige houding en van z'n beslissing om in 2007 uit New Order te stappen; van zijn Freebass-project heb ik nog nimmer iets vernomen.

Hemelse plaat!

Ik kan hier nog weinig mee; doet me regelmatig aan Electronic denken.
Ik hoor weinig New Order hier in terug.

deric raven schreef:
Ik kan hier nog weinig mee; doet me regelmatig aan Electronic denken.
Ik hoor weinig New Order hier in terug.

Misschien toch eens naar Waiting for the Siren's Call luisteren - ligt meer in die lijn dan het door jou genoemde Electronic; Electronic met name het tweede en derde album zit meer 'beat' en ritme in dan hierin; ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit; al klinkt de stem van Barney wel vertrouwd en draai ik de plaat 3-4 keer per week.

Ik ben inderdaad meer bekend met het eerste Electronic album.
Waiting For The Siren's Call voelde voor mij niet meer als een New Order album, en heb ik ook maar een keer geluisterd; dus daar kun je gelijk in hebben.

Toch heeft NO wel een heel herkenbare stijl ontwikkeld, want ze werken mee aan (produceren) één nummer op de eerste soloplaat van Gwen Stefani en da's echt NO.

Deze Bad Lieutenant is een beetje aan de lichte klant, dat wel - Electronic 2 en 3 liggen me vooralsnog beter (bij amazon.co.uk nu ca 3,50 - incl verzending - tweedehands).

Zeker heeft NO een herkenbare stijl.
Get Ready vond ik dan ook nog erg goed, maar Waiting For The Siren's Call was voor mij een heel stuk minder.

P.S. Deze week The Best Of van Electronic binnen gekregen; zal hem nog goed luisteren.

avatar van VanDeGriend
Valt me bij een eerste beluistering helemaal niet tegen. De geest van New order waart uiteraard stevig rond. Sterker nog, als het een New Order album was geweest, had het, los van het andere zangertje hier en daar, bepaald geen vreemde eend in de bijt geweest. In ieder geval sterker dan de zwanenzang van New Order.

Wat nou Electronic en New Order. New Order is toch ook geen Joy Division. Wat zou Ian Curtis van dit album vinden trouwens.
Best goed album voor een debut album van een 50 jarige.

Jammer dat de Hook en Marr niet meedoen.

FUEL schreef:
Best goed album voor een debut album van een 50 jarige.

Jammer dat de Hook en Marr niet meedoen.

Hooky? Ooit Revenge en Monaco gehoord? No, thanx please. Debuut van een 50-jarige? En Electronic dan?

Eh toen was Bernard nog geen 50 en met Hook bedoel ik niet genoemde bandjes maar die heerlijke baslijntjes.

JanBetonde2e
Mwaaa, het doet me niet veel, ik bedoel, ik kan er wel naar luisteren, maar het is geen album dat ik nog vaak ga opzetten, dus tja ik denk net een 6, dus 3 sterren, op zich is het niet verkeerd allemaal, maar het bereikt nergens ook maar het niveau van een New Order of Electronic, jammer.

avatar van Molemen25!
JanBetonde2e schreef:

Ik luister m nog steeds hoor. Deze plaat blijft stiekem toch wel hangen in al zijn eenvoud.