Alphaville - Prostitute (1994)

Duitsland
Label: WEA

1. The Paradigm Shift (3:47)
  2. Fools (3:56)
  3. Beethoven (5:38)
  4. Ascension Day (5:47)
  5. The Impossible Dream (4:55)
  6. Parade (3:40)
  7. Ain't It Strange (5:22)
  8. All in the Golden Afternoon (3:40)
  9. Oh Patti (1:45)
  10. Ivory Tower (3:16)
  11. Faith (3:56)
  12. Iron John (3:44)
  13. The One Thing (3:55)
  14. Some People (4:41)
  15. Euphoria (7:05)
  16. Apollo (6:10)
Ongetwijfeld Alphaville's sterkste album. Veel stijlen door elkaar, gene pure synth muziek meer. Hou er echt van.

avatar van omani
Ben onlangs nog in Praag geweest voor het 25 jarig jubileum. Schijnt een vers album aan te komen waarvan ze life al wat speelden. Tip van flip: gravity breakdown. Ja cool!

Ozric Spacefolk
Stom eigenlijk dat ik deze op 3* had staan.
Eigenlijk is dit een logische voortzetting op Breathtaking Blue. Nog meer experimenten, met hier en daar wel die lekkere synthpop, maar ook veel intelligenter spul.
Een lange maar aangename zit, deze plaat.

Sommige songs zijn zelfs prachtig te noemen, zoals Parade.

Parlotones
Vroeger maakte Alphaville pop maar dit vind ik echt rock muziek luister maar naar Ascension Day en Iron John. In ascension day zit zo enorm veel energie met hoe die naar de climax word gestuwd. Heerlijk.
Ben het met Pigne_arolla_ws eens deze heeft heel veel stijlen. Die afwisseling maakt dit tot een bijzonder mooi album neem b.v de trio All in the golden afternoon , Oh Patty, Ivory Tower , mooier krijg je ze niet.
Track 3 Beethoven hadden ze beter achterwege kunnen laten vreselijk!!!!!
Wat zie bijna 200 euro voor deze cd?

Parlotones
Zou de één na laatste zin graag verwijderen maar dat kan niet, maar Beethoven is het buitenbeentje op het album.

avatar van Crimson1969
Prostitute is na The Breathtaking Blue toch een beetje een vreemde eend. Na een aantal luisterbeurten wel een hele fijne eend. Het nummer Beethoven hadden ze achterwege mogen laten maar toch overall een goed album.

Op 17 november verschijnt er Special Edition Remaster van zowel Prostitute als Salvation!

Upcoming Release: Deluxe Editions of "Prostitute" and "Salvation" - Welcome to Alphaville Moonbase