Motorpsycho - Roadwork Vol. 1 (1999)

Alternatieve titels: Heavy Metall Is a Poze, Hardt Rock Iz a Laifschteil | Live in Europe 1998

Noorwegen
Label: Stickman

1. The Other Other Fool (10:40)
  2. A K9 Suite (30:46)
  3. Feel * (3:20)
  4. Super / Wheel (16:22)
  5. You Lied (4:42)
  6. Black to Comm (6:25)
  7. Words of Wisdom (0:12)
  8. Vortex Surfer (9:13)
totale tijdsduur: 1:18:20 (1:21:40)
Een geweldig eerste deel uit de liveserie van Motorpsycho. Het 30-minutende durende k9-suite is werkelijk briljant. Kippenvel. Overigens zijn sommige nummers afkomstig van optredens in Nederland (Tivoli).

avatar van snarf349
de ultieme noise plaat - a k9 suite - jammer dat ik dat geweld nooit live heb kunnen aanschouwen. geniaal.

avatar van citizen
Vortex Surfer, eeuwigdurende eeuwigheid! Op een Noorse radiozender ooit uitgeroepen tot de beste plaat van het afgelopen millenium. Is toen 24 uur aan een stuk gedraaid. Terecht.

snarf349 schreef:

Ik wel, zo'n 32 keer tot nu toe
Overigens: waar blijft deel 3 !

avatar van Dudeness
Magistraal...

DonDijk
Wow, wat een fantastisch album. Hard draaien is het devies. 4.5

avatar van ðe waan
Fijne subtitel ook.

Ik vin The Other Other Fool een prachtnummer. Jammer dat dat nergens op een studioalbum terecht is gekomen.

jeko
Vraagje, staat A K9 Suite ook op een regulier album of alleen op dit live album. Is i.d.d. een erg mooi nummer.

itchy schreef:
Ik wel, zo'n 32 keer tot nu toe
Overigens: waar blijft deel 3 !

32 keer itchy, fan mischien? of roadie?

Gewoon fan
(toen iets meer als nu)
jeko schreef:

AK9 suite is een uitgebreide versie van Un Chien d'Espace van Angels and Daemons at Play (dat nummer wordt als uitgangspunt genomen voor deze jam).

avatar van The Scientist
Heb even de nummers gecorrigeerd.. op de LP-versie staat ook Feel erop..

Ook verhoogd trouwens .... A K9 Suite

(het kan zijn dat er hierdoor iets misgaat bij aangevinkte favoriete tracks.. )

/edit.. bij mij blijft inderdaad track 7 als favoriet staan terwijl dat nu 8 zou moeten zijn.

Hehe, Words of Wisdom is opvallend populair ineens.

avatar van snarf349
Heb sinds kort de hand weten te leggen op een mp3 rip van een concert uit 2002, opgenomen in Paradiso , dat concert ligt helemaal in het verlengde van dit album, minstens zo goed.
Fantastische tracklist:
7- STG
8- Neverland

Dat zouden ze eens uit moeten brengen onder de titel Roadwork Vol.3

avatar van Nakur
Grapjas, dat concert is uitgebracht op de live DVD Haircuts onder de naam Roadworks III

Grapjas, Haircuts is een overzichtsDVD met onder andere dat liveconcert

avatar van snarf349
Als ik dat niet weet, ben ik dan een grapjas?
Vind ik nog steeds, dat het als Roadwork Vol3 op cd uit gebracht mag worden, niets mis mee.
De dvd ken ik niet, maar zal `m zeker opzoeken.

avatar van Nakur
itchy schreef:
Grapjas, Haircuts is een overzichtsDVD met onder andere dat liveconcert

Klopt, maar ze noemen de 1,5 uur durende opname (al duurde het complete concert langer) gewoon de tracklist die je noemde. Het gaat dus om de DVD rip van Roadworks III: The Four Norsemen Of The Apocalypse. Oftewel het bestaat al.

Grappig, ik was bij dat concert, maar ik kan me er niets meer van herinneren.

avatar van freakey
Nakur schreef:
.....Wordt trouwens ebayen, ik geloof dat de (overigens zeer goede dubbeldeeveedee) out of print is en niet wordt bijgedrukt....

Ben je gek.... gewoon even naar Stickman records surfen, daar istie te bestellen voor zo'n € 20,-- (heb ik ook gedaan).....

avatar van Kronos
Bedankt voor de tip, freakey. Eind vorige week Haircuts bij Stickman Records besteld, vandaag in de bus gekregen.

avatar van Kronos
Als dit album opstaat zit ik me geregeld te verwonderen over hoe muziek zo mooi kan zijn.

artemio
Nu een paar weken in huis, en zit al vastgeroest in mijn cd-speler. Kies vaak twee of drie nummerkes, dat maakt al genoeg indruk. Het absolute hoogtepunt: super/wheel. En dan vooral het tweede deel. Wat een klankentapijt wordt er dan uit de gitaar getoverd. Dan vergeet ik alles om me heen. Dat heeft ak9 suite ook wel, maar dat is net een ietsiepietsie te ver doorgevoerd.