Shrinebuilder - Shrinebuilder (2009)

Rock / Metal
Label: Neurot

1. Solar Benediction (8:44)
  2. Pyramid of the Moon (7:35)
  3. Blind for All to See (7:27)
  4. The Architect (5:56)
  5. Science of Anger (9:25)
avatar van trebremmit
In deze doom metal supergroep zitten de volgende leden, Scott “Wino” Weinrich, Scott Kelly(Neurosis), Al Cisneros(Sleep en Om) en Dale Crover drummer bij de Melvins. Inmiddels is er al een nummer op hun mypsace te horen en die klinkt goed!

avatar van trebremmit
Nu helemaal te krijgen en hij is goed! Lange nummers met doom en stoner invloeden, lekker log en traag.

avatar van robbizzel
damn, wat is dit goed zeg! schitterende samenwerking van top muzikanten.

avatar van Nakur
Ik luisterde Shrinebuilder in de winkel en dat klonk erg goed, ik zal eens achter deze plaat aan gaan.

avatar van Bruno Banani
Vind dit ook doom-metal van topnivo; enige minpunt vind ik dat de afzondelijke invloeden qua stijl niet samengesmolten zijn, maar meer aan mekaar gevlochten...

avatar van snarf349
Vind het het het trage wel meevallen. stonerachtige gitaarrifs, een beetje psychedelische doom, erg goed. Alleen voor een zg. supergroep een cd-tje van een kleine veertig minuten (ja-ja beter kwaliteit dan kwantiteit), valt me een beetje tegen. Terwijl ze bij hun eigen bands niet vies zijn van een minuutje of zestig kwaliteits muziek.

avatar van pompompom
Ik ken betere stonerplaten. Zie hun eigen bands bv.

Gave plaat! 9 november in Tivioli!

avatar van essence
Fantastische plaat die met iedere luisterbeurt aan kracht wint.
Het zijn natuurlijk niet de minsten die hem hebben opgenomen.
Doom met respect voor de 'traditie' maar toch met beide benen sterk verankerd in het heden.
Een blijvertje zullen we maar zeggen.

avatar van we tigers
was dit album instrumentaal geweest, dan had ik wel vier of vier en een halve ster aan gegeven, maar de zang doet echt afbreuk. Niet nodig in dit verder prima stonerdoomtapijt. Blind for all to see is met afstand het beste nummer.

avatar van P8371G
Zonde dat aan dit Album nooit een vervolg is gegeven, Prima plaat!