A Storm of Light - Forgive Us Our Tresspasses (2009)

Label: Neurot

1. Alpha (Law of Nature Part 1) (2:20)
  2. Amber Waves of Gray (7:48)
  3. Tempest (5:00)
  4. The Light in Their Eyes (5:50)
  5. Trouble Is Near (6:13)
  6. Arc of Failure (Law of Nature Part 2) (2:51)
  7. Midnight (8:56)
  8. Across the Wilderness (6:17)
  9. Time Our Savior (Law of Nature Part 3) (1:28)
  10. Omega (13:00)
avatar van trebremmit
Dit nieuwe album van A Storm of Light sloeg bij mij niet zo hard in als hun debuut, maar bij een tweede luisterbeurt begint het alweer aardig te groeien, melancholische, allesvernietigende doom/drone/sludge. Mooie plaat weer van deze band.

avatar van [WZ]
Deze vond ik beter dan eerste, én wordt nog steeds beter. Erg log, heerlijk!

Nieuwstad
Omega is echt vet.. wat een bazennummer! Tempest is later opnieuw genomen voor de Latitudes EP en klinkt in die uitvoering een stuk beter.

avatar van [WZ]
Net die Latitudes EP geluisterd - ben het met bovenstaande zeker niet eens;
Ze hebben het enorm 'opgeleukt' met extra dingetjes (meer strijkers, meer drumfills, meer zanglijnen, die vreemd genoeg steeds nét niet de goede toon lijken te halen?) meer in de stijl van het nieuwste album, wat enorm de massieviteit van deze versie teniet doet..
Behalve dat hij iets voller klinkt (maar dat is een afmix-issue, en stoort niet als je dit album luistert in zn geheel) vind ik het origineel echt duidelijk superieur..
Deze heeft ballen!