Bryan Adams - Room Service (2004)

Canada
Label: Badman

1. East Side Story (3:22)
  2. This Side of Paradise (3:51)
  3. Not Romeo Not Juliet (3:38)
  4. Flying (4:04)
  5. She's a Little Too Good for Me (2:37)
  6. Open Road (3:28)
  7. Room Service (2:54)
  8. I Was Only Dreaming (2:32)
  9. Right Back Where I Started From (3:41)
  10. Nowhere Fast (3:49)
  11. Why Do You Have to Be So Hard to Love (2:58)
  12. Blessing in Disguise * (2:26)
avatar van Ronald5150
Ik vind deze comeback van Bryan Adams best geslaagd. Het niveau van "Reckless" of "Into the Fire" wordt niet gehaald, maar liedjes als "Open Road", "Room Service" en "Right Back Where I Started From" klinken precies zoals ik Bryan Adams het liefst hoor. Zijn stem heeft nog helemaal niets aan kracht en intensiteit ingeboet en ik vind hem nog steeds een van de mooiste zangstemmen hebben om naar te luisteren. "Room Service" klinkt ongedwongen, is pretentieloos en ik snap de lage waardering dan ook niet zo goed. Ik geef direct toe dat Adams tekstueel geen hoogvlieger is, maar dat is hij nooit geweest. Dat is voor mij dus geen reden om "Room Service" laag te waarderen of als slecht te kwalificeren. Ik vind dit gewoon een erg lekker in het gehoor liggende plaat. Gelukkig heeft Adams zijn streven om modern te klinken (zoals op de remix van de single "Cloud #9" van zijn vorige album) achterwege gelaten en klinkt hij weer als vanouds. Misschien is het nostalgie of ben ik te snel tevreden. Ach, wat het ook is, "Room Service" vind ik gewoon een prima album.