Train - Save Me, San Francisco (2009)

Rock / Pop
Label: Columbia

1. Save Me, San Francisco (4:09)
  2. Hey, Soul Sister (3:36)
  3. I Got You (3:47)
  4. Parachute (3:29)
  5. This Ain't Goodbye (4:23)
  6. If It's Love (3:59)
  7. You Already Know (4:40)
  8. Words (3:27)
  9. Brick by Brick (3:37)
  10. Breakfast in Bed (4:51)
  11. Marry Me (3:25)
  12. Drops of Jupiter (Tell Me) [Live] * (4:21)
  13. Shake Up Christmas * (3:52)
  14. Half Moon Bay * (3:55)
  15. The Finish Line * (3:43)
  16. Umbrella * (4:20)
  17. Parachute [Alternate Version] * (3:23)
  18. Marry Me [First Dance Mix] * (3:31)
avatar van wvv89
Laatste album van Train in deze formatie? Hey Soul Sister klinkt in ieder geval goed! Ik ben benieuwd naar de andere nummers.

avatar van T91
T91
De mooie hoes wekte mijn interesse. Eerste twee nummers klinken fijn. Ben benieuwd naar de rest.

avatar van james_cameron
Rustig, soms wat zeurderig album. Bevat een aantal leuke songs, maar als geheel is de plaat tam en aan de matte kant.

avatar van Dieter
Na 1 luisterbeurt was ik wel verrast, maar tijdens de derde luisterbeurt begint het me al te vervelen en klinkt het me toch allemaal te glad....

Deze Train laat ik dus toch maar aan mij voorbij gaan .

Ondanks dat toch 3.5 ster.

Joy
ijzersterke one hit wonder, want op die ene megahit na heeft men maar uitsluitend matigheid afgeleverd

dat bevestigd iig de nieuw single

SPAROOD
Single is opzich te doen. Rest van het album niet gehoord, hoeft denk ik ook niet. Ik laat het hierbij

Joy schreef:

dat bevestigd iig de nieuw single

mmm wat bevestigd de nieuwe single dan?
En misschien moet je de albums maar is meer gaan luisteren, of je uitsluitend matigheid beter onderbouwen...

Harco
De nieuwe single was op het eerste gehoord wel okay, maar hoe vaker ik hem hoor, hoe meer hij me irriteert.

avatar van Arrie
Joy schreef:
ijzersterke one hit wonder

Niet meer dus, ze hadden gewoon heel lang nodig voor hun tweede hit (9 jaar!).

avatar van kaztor
Harco schreef:

Same here.
Volgens mij 2 ééndagsvliegen in 1 klap, dit bandje.

Rene1979
Hier en daar weet Train een leuk nummer neer te zetten maar dit is niet bijzonder. Ook niet helemaal mijn Genre

avatar van Lukas
Het verbaast me dat Hey Soul Sister me na ongeveer 20 achtereenvolgende rijlessen waarin ie langskwam nog steeds niet verveelt. En dat terwijl ik Drops of Jupiter toch al vrij snel zum kotzen vond. Gewoon een goed nummer dus. Album hoef ik niet zo nodig te horen...

Father McKenzie
Ik vind dat Hey Soul Sister toch ook erg vlug... flink tegensteken, ik vind het maar beperkt houdbaar hoor;
En de rest van hun plaat, nou ja, hoef ik ook niet zo nodig te horen.
Een bandje dat me niet echt kan boeien, vrees ik.

avatar van Rodolfo
Valt me niks tegen, lekker plaatje.

avatar van kaztor
De laatste reactie al bijna 5 maanden geleden terwijl ze toch zowat de hit van het jaar al te pakken hebben...
Toch een band die het niet helemaal in de breedte waarmaakt.
Over 9 jaar de volgende jackpot?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Het feit dat de tweede en laatste single "If It's Love" weinig tot niets heeft teweeggebracht, zal daar wel voor iets tussenzitten.

avatar van wvv89
Laatste single, ik geloof dat ze het ook nog met "Save Me, San Francisco" gaan proberen, die wat meer op "Hey, Soul Sister" lijkt. Misschien toch nog een hitje!

avatar van ThePrinceOfPop
Lekker sound, met lekker frisse nummers.

Nummer 1,3 en 4 .
Nummer 5 t/m 11 .

Gelukkig bevat het maar 11 nummers, waardoor het niet saai word.

avatar van Rinus
Eigenlijk niks mis mee. Leuke composities, goede zanger, prima productie. Misschien een beetje mainstream, maar niet ieder bandje hoeft de muziek opnieuw uit te vinden of grensverleggend te zijn.

Goed album, op Breakfast in bed en I got you na dan. Vooral het middenstuk (4 t/m 7) vind ik heel sterk.

avatar van tbouwh
Op een paar nummers na ( Breakfast in Bed, I Got You ) allemaal prima nummers die goed wegluisteren. Het soort muziek waar je van moet houden, vindt de leadzanger niet altijd even geweldig ( sommige nummers zijn erg hoog gezongen, luistert bij een man toch minder fijn ), maar met Hey, Soul Sister en een zeer goed middenstuk ( nummer 4 tm 8 ) een prima album

De Amerikaanse rock-band Train brengt zijn tweede succesvolle album uit in 2010: Save Me, San Francisco. De fans kregen al een voorproefje met de hitsingle Hey, Soul Sister, en wat voor hitsingle. Het nummer werd al uitgeroepen tot 'Hit van het Jaar 2010'. Geen wonder dat de verwachtingen hoog liggen bij het album.

Deze verwachtingen zijn zeker uitgekomen. Geen enkel fout puntje op te merken. De stem van Patrick Monahan is fenomenaal. Grote uitblinkers zijn If It's Love, Save Me San Francisco, Parachute en I Got You. Dit album zal nog lang in mijn geheugen blijfen gegrift.

Breakfast in bed is toch wel het magische pareltje op dit album.