R. Kelly - Untitled (2009)

R&B
Label: Jive

1. Crazy Night (3:34)

met Rock City

2. Exit (4:06)
  3. Echo (3:58)
  4. Bangin' the Headboard (3:14)
  5. Go Low (3:51)
  6. Whole Lotta Kisses (4:30)
  7. Like I Do (3:40)

14. Elsewhere (4:36)
  15. Pregnant (6:00)

met Tyrese, Robin Thicke en The-Dream

avatar van jelmer19
R. Kelly. Inmiddels al weer 42 jaar oud en dit is zijn 9e studioalbum.
Wat we hier van mogen verwachten? Ik verwacht een paar goede/degelijke Kelly nummers en een paar gedrochten van nummers zoals Supaman High, welke nu al bijna kan worden uitgeroepen tot dieptepunt in zijn carriere.
Voor mij is deze man nog steeds de absolute top in de R&B wereld en daar staat hij ook ver boven de rest. Ik denk ook dat hij de capaciteit en het talent heeft om een absolute top-cd uit te brengen die zo in mijn top 3 kan worden opgenomen. Waarom gebeurt dit dan niet? Omdat meneer Kelly altijd weer de drang heeft om 1 of andere hit te willen maken die de jeugd om TMF/MTV aanspreekt en waardoor de kwaliteit van het album naar beneden gaat. Tuurlijk zijn er ook fantastische nummers van de man op de TV te bewonderen maar vooral op de laatste paar albums is het niveau minder dan op voorgaande. Gezien zijn leeftijd wordt het wat mij betreft tijd voor een iets meer volwassen sound. Ik denk dat weinig echte fans zitten te wachten op nummers als ''Rollin'', ''Tryin' to Get a Number'' en ''Get Dirty'' die op het album ''Double up'' waren te bewonderen. Geef mij maar de sound die op ''R.'' en ''The Chocolate Factory'' is te horen of het fantastische ''Happy People'' album waar R. Kelly een fantastische nieuwe sound op heeft laten horen. Of we ooit nog eens werk van dat niveau mogen verwachten is de vraag. Vocaal gezien is hij i.i.g nog steeds dik in orde. Luister maar eens naar een Remix die hij afgelopen jaar heeft gemaakt van Beyonce's nummer ''If I Were A Boy'' . En dan vooral de uithaal op 2.12 en 3.36 minuten. Wordt Beyonce (toch ook geen kleine naam in het wereldje) daar even weggezet als een simpel achtergrond zangeresje
Of we hier zijn beste werk mogen verwachten is afgaande op de gelekte nummers al wel vrij duidelijk. Dat wordt em niet. Maar toch ben ik weer benieuwd of er een nieuw topnummer aan zijn toch al indrukwekkende lijst met hits kan worden toegevoegd. Voor mij is en blijft hij de nummero uno in het wereldje!

1,5
Ik sluit me lekker bij jelmer aan

avatar van Chuck Taylor
Leuk stukje inderdaad, kan mij daar ook in vinden. Opvallende titel trouwens, komt laatste jaren steeds vaker naar voren heb ik het idee.

Klinkt niet slecht.

YouTube - R. Kelly - Echo - SIngle

Deze is ook al uitgelekt en is ook erg goed. Maar waarschijnlijk wordt inderdaad Religious de nieuwste single van de king of R&B.

Jammer dat vorig jaar r. kelly's vorige release 12 play 4th quarter niet doorgezet is. Waarschijnlijk kwam dat doordat alle nummers veels te vroeg uitgelekt zijn, net zoals bij zijn loveland album.
Maar ja, de nummers die nu al te beluisteren zijn van deze cd zijn ook weer erg goed. 'Number One Sex' featuring Keri Hilson bijvoorbeeld is erg strak opgenomen. En Religious en Echo zijn gewoon weer de R. Kelly die we willen horen. Alleen jammer dat Superman High met Oj Da Juiceman ook op deze cd moest komen te staan, want dat geeft toch weer aan dat er ook weer nummers opkomen die teveel naar de hiphopkant leunen. Desondanks wordt dit alweer een cd van R. Kelly die nogmaals aantoont dat hij de koning van de R&B is en een van de beste stemmen van de business heeft.

elrayo
De hoes is best gaaf voor een commerciële R&B release. Alleen een beetje jammer van de letters onderin. Gruizige zwart-wit afbeeldingen zijn sowieso erg fijn!

avatar van jelmer19
De tot nu toe gelekte nummers zijn idd goed alleen als ik de Snippets beluister begin ik toch aan de gehele kwaliteit van het album te twijfelen!

jelmer19 schreef:

Na het beluisteren van de snippets ben ik ook niet positief. Pfff, wat een prul zit er tussen.

Zet ondertussen 'Chocolate Factory' weer eens op.

Relax
Toch wel een erg classy voorkantje, je zou toch verwachten dat hij dan wat volwassenere muziek zou maken zoals Turn Back The Hands of Time.

Ik mis die classics.

Relax schreef:

Ik mis die classics.

En je bent daarin niet de enige

jelmer19 schreef:

Ja ok, de snippets had ik nog niet gehoord. Misschien gaat R. Kelly iets teveel mee in de hype van de hedendaagse R&B, wat aan de beats en de autotune-achtige zang te horen is. Maar goed, alsnog ben ik ervan overtuigd dat dit een album wordt dat ver boven de gemiddelde R&B-cd van tegenwoordig overstijgt.
Maar we zullen zien.

1,5
Lijkt mij een wat voorbarige stem.

Mij ook, stem verwijderd derhalve.

Eerste luisterbeurt en even mijn korte impressie per nummer:
1. Niet zo goed, standaard R&B.
2. Zit in ieder geval meer beleving in. Nog steeds niet echt goed, maar wel wat beter.
3. Dit vind ik gewoon een irritant nummer.
4. Owjee, weer 13 in een dozijn R&B nummer
5. Is wel aardig. Maar komt nog niet echt boven de middelmaat uit. Stond ook al op het nooit uitgebracht "12 Play - The Fourth Quarter"
6. Deze stond ook al op eerder genoemde nooit uitgebrachte cd. Geen goed nummer.
7. Weer erg standaard nummer.
8. Gewoon slecht.
9. Pfff, dit is echt een belachelijk nummer
10. Simpelweg het slechtste nummer van het album denk ik.
11. Lekker nummer, mede door de blazers
12. Erg middelmatig
13. Typische U Saved Me-achtige R. Kelly ballad. Klinkt goed.
14. Erg mooi nummer. Zo moet hij ze maken!
15. Druk met al die artiesten bij elkaar. Geen erg overtuigend nummer.

avatar van Chuck Taylor
Maar drie positieve beoordelingen dus, jammer..

Chuck Taylor schreef:
Maar drie positieve beoordelingen dus, jammer..

Ja, het is allemaal iets te standaard naar mijn smaak. Maar dit is wel na één luisterbeurt, dus het kan nog veranderen.
Verder lijk ik de songteksten van Kelly ook beetje zat te worden. Sex, vrouwen, sex, pimpen, sex, geld, sex, drank en nog meer sex. Dat weten we nu wel.

avatar van Chuck Taylor
Ongelofelijk ook dat zelfs R. Kelly - met de mooie stem die hij bezit - ook naar de stemvervormers grijpt..

Chuck Taylor schreef:

Dat ook inderdaad. Hij zal wel nooit meer het niveau van "Chocolate Factory" en "Happy People/U Saved Me" halen, ben ik bang voor.

Reijersen schreef:
Eerste luisterbeurt en even mijn korte impressie per nummer:
1. Niet zo goed, standaard R&B.
3. Dit vind ik gewoon een irritant nummer.
4. Owjee, weer 13 in een dozijn R&B nummer
7. Weer erg standaard nummer.
8. Gewoon slecht.
9. Pfff, dit is echt een belachelijk nummer
10. Simpelweg het slechtste nummer van het album denk ik.
11. Lekker nummer, mede door de blazers
12. Erg middelmatig
13. Typische U Saved Me-achtige R. Kelly ballad. Klinkt goed.
14. Erg mooi nummer. Zo moet hij ze maken!
15. Druk met al die artiesten bij elkaar. Geen erg overtuigend nummer.

Ik was na de eerste luisterbeurt ook niet positief. Vooral omdat ik fan ben van zijn muziek had ik verwacht dat het me meteen weg zou blazen. Na wat meer luisterbeurten moet ik zeggen dat het al aangenamer wordt.
Jammer dat z'n vorige project niet uit is gekomen, die vond ik zoals gewoonlijk van hem super.
En ik snap ook niet dat de prachtige singels van de laatste tijd zoals: 'one day' 'i had a dream', 'Salute (al dan niet voor Whitney Houston)' en I Believe', tot geen albumrelease zijn gekomen.
Want de man maakt echt nog gevoelige ballads met hele koortjes en dat is ook meteen een van z'n sterkste punten en wat ik mis op z'n cd releases.

Reijersen schreef:

Hij moet gewoon een Happy People/U Saved Me deel 2 maken. Dan maakt hij zich pas echt onsterfelijk bij mij.

avatar van master-rens
Ik wist niet dat deze gozer nog steeds muziek maakt joh!

jelmer19 schreef:
R. Kelly. Inmiddels al weer 42 jaar oud en dit is zijn 9e studioalbum.

Bij de remix van R. Kelly bij If I Were A Boy kreeg ik kippenvel toen hij uithaalde, nu weet ik weer waarom hij de king of R&B is.