Grateful Dead - Terrapin Station (1997)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Jack Straw (6:19)
  2. Sugaree (11:14)
  3. Easy to Love You (6:32)
  4. Walkin' Blues (6:12)
  5. Althea (8:32)
  6. Just Like Tom Thumb's Blues (6:57)
  7. Tennessee Jed (9:17)
  8. Cassidy (6:12)
  9. Don't Ease Me In (6:02)
  10. China Cat Sunflower (6:27)
  11. I Know You Rider (6:50)
  12. Samson and Delilah (7:07)
  13. Terrapin Station (14:23)
  14. Mock Turtle Jam (8:23)
  15. Drums (6:16)
  16. And (3:43)
  17. Space (10:06)
  18. I Will Take You Home (4:20)
  19. Wharf Rat (10:59)
  20. Throwing Stones (8:59)
  21. Not Fade Away (9:21)
  22. Revolution (5:07)
avatar van harm1985
Niet op Spotify te vinden, wel op YouTube.

Prima concert op de 50e verjaardag van Phil Lesh. Destijds uitgebracht als limited edition, met dito prijskaartje als fundraiser voor een museum, dat er vervolgens nooit is gekomen. Maar de fans zijn vergevingsgezind, dus veel imagoschade liepen ze niet op.

Het concert is meer dan prima, maar omdat het zo kort na Dozin' at the Knick en vlak vóór Dick's Picks Vol. 9 is uitgebracht (beiden ook uit 1990) is het misschien wat veel van het goede. Inmiddels zijn er twee volledige boxsets van 1990 uitgebracht, maar destijds was het een opvallende keuze.

De band komt wat slordig uit de startblokken, Bob Weir verpest de tekst van jack Straw maar dat is het enige smetje. De band is zeer goed op dreef met leuke verrassingen als Just Like Tom Thumb's Blues, gezongen door Phil, een meer dan goede China > Rider en uiteraard Terrapin Station > Mock Turtle Jam > Drums > Space. De band eindigt sterk met Wharf Rat, Throwing Stones, Not Fade Away en een verrassende cover van The Beatles' Revolution.