Beth Hart - Immortal (1996)

Label: WEA

1. Run (2:46)
  2. Spiders in My Bed (4:45)
  3. Isolation (5:19)
  4. Hold Me Through the Night (4:10)
  5. State of Mind (2:53)
  6. Burn Chile (4:13)
  7. Immortal (4:25)
  8. Summer Is Gone (4:46)
  9. Ringing (3:08)
  10. God Bless You (3:12)
  11. Am I the One (6:41)
  12. Blame the Moon (4:08)
Run is zo'n fantastisch nummer. Wat een power! De rest is toch een stuk minder dus ik haal er een halfje af.

WHAAAA, run is echt niet de beste! haha, wel grappig want ik vond dat nummer een hele tijd ook het beste, maar ik heb nu wat vaker naar het hele album geluisterd en vind Am I the one, State of Mind, Ringing, Blame the moon en immortal heerlijke nummers.

Deze cd kan mij niet echt boeien. Hij is niet slecht, maar weet mij nergens te raken. 2,5*

Is het jullie al eens opgevallen dat Beth Hart soms klinkt als een hysterische Tracy Chapman?

avatar van Seamus
Het is mij vooral opgevallen dat ze de Joplin reïncarnatie van deze tijd is.

Immortal is veruit haar beste plaat. Wat een ontdekking !
En live is het allemaal nog beter. Getuige haar live DVD die toch wel de beste live DVD in mijn collectie is.

Toppers: Run, Isolation, Burn Chile, Immortal en bovenal Am I The One !

avatar van musicfreak1960
Ik heb Beth Hart ontdekt met deze plaat, voordat ze bekend werd
als solo artieste
gekocht voor maar een paar guldens

en ik was blij ermee, wat een stem heeft ze
best een lekkere plaat

wat me opvalt is dat men de achterzijde van de hoes heeft gebruikt
ik heb nl de echte cd meteen betere voorzijde

avatar van the sm
blame the moon.
gek ieder heeft toch zn eige nummer
als je dan alles bij elkaar telt krijg je toch en pracht plaat..
keep on rocking ,your own way, lady.....you rock........
im i the one.....live is een beleving....kippevel..............[paradiso...dvd,,]

TimZor
alleen al door Am i the one is dit een absolute aanrader, je kan zo een cd als deze gewoon niet lager geven dan een 4.

avatar van Ronald5150
Op "Immortal", Beth Hart's tweede plaat, horen we nog vooral de rock gedreven Beth Hart. Later zal haar geluid meer verschuiven naar de soul en blues. Persoonlijk vind ik dat juist de soul en de blues beter bij Hart haar stem passen, echter "Immortal" is gewoon een prima plaat. Ook binnen de grenzen van de rock staat Beth haar mannetje. Haar stem draagt bijna alle nummers en de vergelijkingen met Janis Joplin zijn wat mij betreft niet misplaatst. "Isolation" vind ik een heerlijk rocknummer, waarbij met name de gedreven melodieën in de stem van Hart opvallen. Een ander hoogtepunt is "Am I the One" waar dan toch even de blues wordt aangesneden. De intentie van de blues en de stem van Hart versterken elkaar alleen maar. "Immortal" is gewoon een prima rockplaat van een van mijn favoriete zangeressen van deze generatie. Hierna wordt het wat mij betreft alleen nog maar beter.