Beth Hart Band - Immortal (1996)

Label: WEA

1. Run (2:46)
  2. Spiders in My Bed (4:45)
  3. Isolation (5:19)
  4. Hold Me Through the Night (4:10)
  5. State of Mind (2:53)
  6. Burn Chile (4:13)
  7. Immortal (4:25)
  8. Summer Is Gone (4:46)
  9. Ringing (3:08)
  10. God Bless You (3:12)
  11. Am I the One (6:41)
  12. Blame the Moon (4:08)
avatar van Ronald5150
Op "Immortal", Beth Hart's tweede plaat, horen we nog vooral de rock gedreven Beth Hart. Later zal haar geluid meer verschuiven naar de soul en blues. Persoonlijk vind ik dat juist de soul en de blues beter bij Hart haar stem passen, echter "Immortal" is gewoon een prima plaat. Ook binnen de grenzen van de rock staat Beth haar mannetje. Haar stem draagt bijna alle nummers en de vergelijkingen met Janis Joplin zijn wat mij betreft niet misplaatst. "Isolation" vind ik een heerlijk rocknummer, waarbij met name de gedreven melodieën in de stem van Hart opvallen. Een ander hoogtepunt is "Am I the One" waar dan toch even de blues wordt aangesneden. De intentie van de blues en de stem van Hart versterken elkaar alleen maar. "Immortal" is gewoon een prima rockplaat van een van mijn favoriete zangeressen van deze generatie. Hierna wordt het wat mij betreft alleen nog maar beter.