The Rolling Stones - Live Licks (2004)

Rock / Soul
Label: Virgin

1. Brown Sugar (3:50)
  2. Street Fighting Man (3:43)
  3. Paint It, Black (3:44)
  4. You Can't Always Get What You Want (6:45)
  5. Start Me Up (4:02)
  6. It's Only Rock N' Roll (4:54)
  7. Angie (3:29)
  8. Honky Tonk Women (3:24)

met Sheryl Crow

9. Happy (3:37)
  10. Gimme Shelter (6:50)
  11. (I Can't Get No) Satisfaction (4:56)
  12. Neighbours (3:40)
  13. Monkey Man (3:40)
  14. Rocks Off (3:41)
  15. Can't You Hear Me Knocking (10:02)
  16. That's How Strong My Love Is (4:44)
  17. The Nearness of You (4:34)
  18. Beast of Burden (4:08)
  19. When the Whip Comes Down (4:28)
  20. Rock Me, Baby (3:50)
  21. You Don't Have to Mean It (4:34)
  22. Worried About You (6:00)
  23. Everybody Needs Somebody to Love (6:36)

met Solomon Burke

24. If You Can't Rock Me * (2:48)
totale tijdsduur: 1:49:11 (1:51:59)
Niet doen Ducoz: daar krijg je later spijt van!

avatar van Ducoz
Oke, dan bewaar ik hem!

avatar van Ducoz
Ik ben inderdaad blij dat ik hem heb gehouden.
Vind het toch best een lekkere registratie.
Maar de Stones klinken niet echt als de Stones.. dat "krakkemikkige" dat op de studio recordings de Stones maakt, dat mist hier gewoon.
Dat is bij veel andere Live CDs van ze ook hoor, dat is het punt niet.. Maar dit klinkt wel een beetje te groot.. kunnen jullie het nog volgen?
Het mist smerigheid, laten we het daarbij houden.

Vind het jammer dat Honky Tonk Women er op staat, verschrikkelijk nummer..
Had het liever ingewisseld voor Jack(waar ik ook vaak over klaag, maar nog steeds mijn fav. Stones nummer is).

3,5* i.p.v. 2,5*

Rizz
Ja, kan je volgen. Het klinkt als een live registratie van Neil Diamond. Het is te gelickt. Ha-ha..........
Maar ik vind het zo nu en dan lekker om op te zetten, vooral de tweede kant. De eerste kant boeit me niet zo... Nummers die al tig keer op live albums staan en niet kunnen tippen aan opnames uit de jaren '60, '70 en zelfs de jaren '80.

avatar van Ronald5150
Bijzonder genietbare liveregistratie van The Rolling Stones, waarbij met name de tweede cd heel fraai is. Voornamelijk omdat er voor mij persoonlijk een aantal onbekende nummers worden gespeeld. Daarnaast heeft het tweede gedeelte van deze set ook een wat meer bluesy gehalte. In het geheel komen er ook voldoende nummers voorbij van de grote vier studioalbums. Ik zal namelijk direct toegeven dat mijn kennis van The Rolling Stones (met uitzondering van de bekende singles/hits natuurlijk) zich vooral beperkt tot "Beggars Banquet", "Let it Bleed", "Sticky Fingers" en "Exile on Main St." De stem van Jagger kan me niet altijd bekoren, maar het vakmanschap en spelplezier van de band als geheel zorgt ervoor dat ik me er nauwelijks aan stoor. De gitaartandem Keith Richards en Ronny Wood werkt uitstekend en de heren wisselen smaakvol de gitaarpartijen af. Het toevoegen van blazers en een zangeres zorgen voor een voller en warmer geluid en heeft af en toe wel iets soulvols. "Live Licks" vind ik daarom over het geheel gezien een erg lekkere luisterervaring. Ik kan het niet afzetten tegen veel andere Stones liveplaten, aangezien ik die gewoon niet ken, maar "Live Licks" stelt me niet teleur.

Cd1 is overbodig, want nummers reeds in ontelbare live albums uitgebracht. Cd2 is mooi, maar met een gruwelijke knip in Rocks Off.

avatar van Twinpeaks
Het klinkt inderdaad wat rommelig ,maar in mijn ontdekkingstocht is dit toch een aangename plaat. Ze beginnen me steeds beter te bevallen. Ben nog niet van plan een tong tattoo te laten zetten , maar verbaas me iedere keer weer waarom ik hier altijd omheen ben gelopen. 4 sterren voor deze