The Rolling Stones' Rock and Roll Circus (1996)

Label: ABKCO

1. Mick Jagger - Mick Jagger's Introduction of Rock & Roll Circus (0:25)
  2. The Rolling Stones - Entry of the Gladiators (0:55)
  3. Mick Jagger - Mick Jagger's Introduction to Jethro Tull (0:11)
  4. Jethro Tull - Song for Jeffrey (3:25)
  5. Keith Richards - Keith Richard's Introduction of the Who (0:07)
  6. The Who - Quick One, While He's Away (7:32)
  7. The Rolling Stones - Over the Waves (0:45)
  8. Taj Mahal - Ain't That a Lot of Love (3:48)
  9. Charlie Watts - Charlie Watts' Introduction of Marianne Faithfull (0:05)
  10. Marianne Faithfull - Something Better (2:31)
  11. Mick Jagger en John Lennon - Mick Jagger's and John Lennon's Introduction of the Dirty Mac (1:05)
  12. The Dirty Mac - Yer Blues (4:26)
  13. Yoko Ono, Ivry Gitlis en The Dirty Mac - Whole Lotta Yoko (4:48)
  14. John Lennon - Introduction of the Rolling Stones (3:35)
  15. The Rolling Stones - Parachute Woman (2:58)
  16. The Rolling Stones - No Expectations (4:13)
  17. The Rolling Stones - You Can't Always Get What You Want (4:24)
  18. The Rolling Stones - Sympathy for the Devil (8:48)
  19. The Rolling Stones - Salt of the Earth (4:57)
avatar van Toon1
Is de dvd van de Rock and Roll Circus de moeite om aan te schaffen? Heb wel eens een paar geluidsfragmenten gehoord hiervan, en ik heb ooit de poster hiervan gekocht (voor 2 euro).

Toon1 schreef:

Ja , dat is een moeilijke vraag , Toon. Het gaat hier vnl. om The Stones . Zij staken tijdens de opnames niet in topvorm. Aan de andere kant geeft dit Rock' n Roll Circus een uniek tijdsbeeld en is daarom eigenlijk niet te missen voor de sixtiesfreak , zoals jij er ook een bent (is mij gebleken).

George schreef:

Dan mag ik toch wel concluderen dat dit een verplichte aanschaf is voor mij. Ik ga op zoek!

Toon1 schreef:

Ik zou dan in dit speciale geval , wel voor de dvd kiezen , Toon!

George schreef:

Ik zou dan in dit speciale geval , wel voor de dvd kiezen , Toon!

Dat was ik sowieso van plan hoor

Dat was ik sowieso van plan hoor

Dom van mij. Ik kon ook eigenlijk niets anders verwachten van jou!

Pieter Paal
Waarom vergeet je Lennon op te noemen in jouw rijtje , Pieter ? [/quote]

Was ik die vergeten dan?

Sheplays
Eerst wel.

Toon1 schreef:

Zéker kopen, een échte aanrader! je gaat niet echt nieuws ontdekken maar je wordt erg in de sfeer gezogen.

EVANSHEWSON schreef:

Jawel, U moet de DVD hebben Mevrouw, Mijnheer !

Mick Jagger ; "Yer Blues John, Yer Blues"
John Lennon ; ik weet niet meer precies wat hij antwoordde, maar dat ze beiden apestoned waren, dat zag een blinde! (track 11)
Hilarisch stukje.

Mooie dvd natuurlijk, met behalve de Stones allemaal prachtoptredens.

Wàt zag Marianne Faithfull er toen nog een LEKKER STUK uit zeg!

Màn màn màn, wat kan de tijd met een mens aanrichten, bedenk ik dan!

4 sterren, maar de dvd beslist 5 sterren !

****

ja, envashewson! Marianne is een schatje! En dan die dress die ze aanheeft met die prachtige décolté... YES!

avatar van marco straaten
Toch wel een goede CD, maar de DVD is een absolute aanrader!!
Wat moet dat toch een prachtige tijd geweest zijn: de sixties

avatar van Shangri-la
Zeker een goed plaatje dit. En inderdaad die DVD is helemaal fantastisch, ook met Jethro Tull en een jonge Eric Clapton in topvorm. Of dit een aanrader is? Jazeker!!

tondeman
De Stones erg strak. Wel jammer van Yoko.

avatar van Lennonlover
Dat nummer met Ivry Giltis is de waanzin nabij! Yoko heeft daar veel in de pap te brokken, gelukkig maar, met haar psychedelisch geschreeuw. Het nummer dringt harder door dankzij dat geschreeuw.

tondeman
Ja zo kun je het ook bekijken

avatar van marco straaten
Die Yoko spoort niet; gelukkig maakt lennon een hoop goed op dat nummer

avatar van Hans Brouwer
floris013 schreef:
Waar is onze Evanshewson gebleven overigens?
Evanshewson is overleden maar uit de dood herrezen als...... Father McKenzie .

Ik vraag me overigens af of Father M. ook zo enthousiast is over "Rock and Roll Circus (1996)" .

avatar van kaztor
Gewoon een erg leuke registratie van wat ooit te boek ging als een soort van blunder. Vooral The Who en de Stones zelf staan hier hun mannetje.

Jammer dat dat gekke wijf van Lennon het weer enigszins verpest.
Waarom hield zij verdomme haar bek niet gewoon?

Pas oneindig veel later uitgebracht , omdat The Stones naar eigen zeggen onder de maat presteerden. Dit valt terugluisterend nogal mee. Het afscheidsconcert voor Brian Jones in Hyde Parc is een stuk rommeliger en slordiger.
Een typisch sixties initatief met medewerking van veel artiesten , die er op dat moment toe deden.
The Dirty Mac is erg leuk met John Lennon als spil. Er wordt een pittige versie van Yer Blues vertolkt.
De bijdragen van The Who , Jethro Tull en Taj Mahal zijn leuk om weer eens terug te luisteren .
kaztor heeft natuurlijk gelijk dat Yoko beter weer niet had kunnen inhaken . Lennon had er beter aan gedaan om haar in de voorraad kast op te sluiten thuis. Het mens is een soort van legende , maar ontbeerde elke vorm van muzikaliteit.
Een alsnog aardige herinnering uit een boeiende periode , en de laatste met Brian Jones .

avatar van glenn53
Haha wat staat die Tony Iommi van Black Sabbath bij Jetrho Tull lekker te playbacken

avatar van Hendrix4live
Ik heb dit een keer op tv gezien. Ik kan me Jethro Tull en Taj Mahal niet herinneren. Is ook lang geleden.

avatar van Stijn_Slayer
Gisteren de dvd gekeken. Ik kende de muziek al lang, maar ik wilde wachten tot ik de dvd gezien had voor ik hier m'n berichtje zou plaatsen.

Jethro Tull, The Who, Eric Clapton, John Lennon, Mitch Mitchell, Taj Mahal, Marianne Faithfull en The Rolling Stones. Beslist geen onaardige line up dacht ik zo. Erg leuk en origineel idee om deze show in een circus setting te doen (al hadden er wel wat meer circus acts bij gekund).

De bijdrages van Jethro Tull (playback inderdaad) en Marianne Faithfull vind ik niet echt spectaculair, maar gewoon leuk. Het is voornamelijk een Rolling Stones project, en die stelen dan uiteindelijk ook de show. Het gaat nek aan nek tussen 'Yer Blues' en 'Sympathy for the Devil' voor de prijs voor de beste perfomance. Met name 'Yer Blues' overstijgt de studio opname makkelijk.

Het afgrijselijke gekrijs van Yoko Ono werd al genoemd. Je zou voor zo'n verschrikkelijk drama in een tbs-kliniek geplaatst moeten worden..... Een klein smetje op een verder geweldige show.

Het charisma van Mick Jagger is echt ongelofelijk! Hij toont hier aan dat hij de meest charismatische frontman ooit is, zeker in die tijd!

Father McKenzie
Prachtig tijdsdocument is dit, jawel. De verscheidenheid aan artiesten is leuk, en Keith als ceremoniemeester is nog leuker.
Track 11 is hilarisch, een potje apestoned versus zo stoned als een garnaal Mick Jagger en John Lennon. Mick; "Yer Blues, John, Yer Blues..." je moet het gezien hebben, je ligt in een deuk, echt!

Ik verkies dan ook de dvd, want zoals hier al eerder door sommigen niet geheel onterecht aangehaald, speelden de Stones niet altijd zo strak... maar Sympathy For The Devil maakt dan weer alles goed; een krolse, in bloot bovenlijf - strak bovenlijf met geen grammetje vet, dus echt Rock'n roll - gezongen, gekreund, staand, liggend, kruipend.... Jagger was zich zéér bewust van zijn sex-appeal, dat zie je zo... maar hij zet ook een topprestatie neer.

Héél leuk document, maar de dvd versie wint het bij mij echt wel op de cd versie.

Stijn_Slayer schreef:

Pete Townshend en Mick Jagger hadden het idee om een circus (met artiesten en dieren) per trein door het land te laten trekken. Echter, de treinen reden te traag (4 mph) en de gedachte om wekenlang in een trein te zitten met gekken als Keith Richards en Keith Moon leek Pete en Mick toch niet zo geweldig. Daarom maakten ze er één optreden van.

"A Quick One" blaast beiden omver.

avatar van spinout
Jagger sex-appeal?

Alleen al om de uitvoering van "Yer Blues", met Lennon, Richards, Mitchell en Clapton is deze DVD de moeite waard om aan te schaffen. Een unieke samenstelling. Jammer dat er niet meer nummers zijn gespeeld of dat deze samenstelling nooit eens in de studio is gaan zitten.

Yer blues is werkelijk fantastisch, .Lennon in bloed vorm. Helaas is het nummer wat Yoko krijst het absolute dieptepunt. Waarom toch? Muzikaal gezien echt interessant tot zij zo nodig (met support van man ongetwijfeld ) maar muil moet open trekken.

Geen idee hoe live dit werkelijk is, aangezien het een tv special was en ook nog eens jaren op de plank heeft gelegen, maar het Stones deel is heel erg sterk! Mooie uitvoering van no expectations. Prachtig om Brian Jones die slide gitaar te zien bespelen.

Waarom werd dit project destijds eigenlijk afgekeurd? Als de ondermaatse prestaties van t je Stones werkelijk de reden is wil ik wel eens een opname zien van voor die tijd, want ik vind ze super.
Ik lees veel lof overheid Who hier, mij raakt t echt niet. Vind t saai en een skip moment.

avatar van Kronos
The Who raakt mij eigenlijk bijna nooit. Onlangs werd dit concert op tv (Canvas) uitgezonden en ik was vooral aangenaam verrast door Taj Mahal met Ain't That a Lot of Love.

avatar van Dibbel
Dit werd inderdaad op Oudjaarsavond uitgezonden op dun Bels en heb ik opgenomen.
Ik had er werkelijk geen idee van dat hier ook een CD of DVD van was.
Dacht dat het een docu was.
Komend weekend maar even voor gaan zitten.

Het duurde even voordat het eindelijk het daglicht zag.
Algemeen bekend is dat Jagger voornamelijk, zijn peformance niet goed genoeg vond en niet wilde dat het uitgebracht werd.
Gelukkig is het niet in de oven terecht gekomen.
Uiteindelijk een memorabel geheel.
De rockscene die er toe deed tesamen.
Echt een typische druggie eind 60er jaren sfeer.

En de betreurde Brian Jones. Feitelijk al met 1 been in het graf, duidelijk de 2e viool spelend.
Alle solo's voor Keith.
Ik heb het ook gezien op oudejaarsavond en werd wat vetdrietig toen ik Jones een poosje aanschouwde. Die blik en zijn hele houding. Die jongen was het echt kwijt.
Hij was een fantastisch muzikant, feitelijk de oprichter van de band. Het slipte zo onder hem vandaan.

Mooi document.

Van de week was de documentaire Charlie is my darling op de Belgische tv. Hierin zie je een zeer grappige, gedreven Brian Jones. Paar jaar eerder,maar inderdaad wat een verschil. Ik kan alleen maar oordelen van wat ik zie, nooit meegemaakt die man, maar het lijkt inderdaad een begenadigd muzikant met heel veel humor. Jammer dat hij de druk en verleiding niet aan kon.

avatar van Dibbel
Heb ik gelukkig ook opgenomen.

Tragisch inderdaad. Ik heb mij ooit eens verdiept in de periode dat ie nog bij de band zat, maar dat was op het eind geen pretje meer.
Hij was dus echt ver heen op een gegeven moment. Viel in slaap tijdens studio sessies of kwam helemaal niet opdagen.
De groep wilde naar de U.S.A om te touren ( wat in 1969 uiteindelijk met Mick Taylor ook gebeurde) met Jones kon dat niet omdat ie geen visum kreeg vanwege allerlei drugs gerelateerde strafzaken.
Jones was geen componist van huis uit en ook allang geen leider meer van de groep, maar hij speelde naast de gitaar ook tal van andere instrumenten. Gaf hem een instrument en hij had het razend snel onder de knie.

Na zijn ontslag was hij wel bezig om een band te formeren, maar in hoeverre dat serieus was is niet echt bekend.

De oorzaak van zijn overlijden blijft schimmig.
Er wordt steeds vaker beweerd dat hij is vermoord.
Aannemer Frank Thorogood die toen bezig was in het nieuwe huis van Jones schijnt op zijn sterfbed de moord opgebiecht te hebben.
Hij was ontslagen door Jones omdat de verbouwing te lang duurde en hij scheen nog geld te krijgen.

Erg vaag allemaal. De zaak is overigens al een x heropend.
Maar ja, Jones is al 45 jaar dood.