Dead Can Dance - Toward the Within (1994)

Australiƫ
Wereld / Pop
Label: 4AD

1. Rakim (6:26)
  2. Persian Love Song (2:56)
  3. Desert Song (4:20)
  4. Yulunga (Spirit Dance) (7:12)
  5. Piece for Solo Flute (3:34)
  6. The Wind That Shakes the Barley (3:12)
  7. I Am Stretched on Your Grave (4:38)
  8. I Can See Now (2:56)
  9. American Dreaming (4:55)
  10. Cantara (5:15)
  11. Oman (5:49)
  12. Song of the Sibyl (4:31)
  13. Tristan (1:48)
  14. Sanvean (4:05)
  15. Don't Fade Away (6:13)
avatar van Premonition
Muzak betekent "zachte achtergrondmuziek". Gezien de brede betekenis kun je James Last daar ook bij laten horen, idd.

Ik heb enkele albums van Dead can Dance gehoord en op Spiritchaser na is er geen album dat ik van het begin tot het eind kan waarderen. Weinig spanning en komt erg gekunsteld op mij over.

avatar van Tony
Als je moeite hebt om hun albums uit te zitten dan is het je muziek niet helemaal en dat geeft niks natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje zuurpruimerig dat van je eerste 4 berichten op MuMe er 3 negatief zijn, [email protected].
Ga je eerst effe lekker bezig houden met de muziek waar je wel vrolijk van wordt, zou ik zeggen. Stel je top 10 samen, die zal dan wel zonder DCD zijn, ook dat geeft niks, maar dat is tenminste wel leuk om te doen... Welkom, trouwens.

Tony schreef:
Ik zou het op op prijs stellen dat je in het vervolg reageert op berichten die je leuk vind. Begrijp je ? Kun je daar mee leven ?

Tony schreef:
Ik had mijn oude account opgegeven (heb vaker gezien dat mensen niet genoeg rekening met elkaar houden op deze site en tijdstekort) maar heb toch een nieuwe aangemaakt omdat ik vind dat ik voor mijn mening mag opkomen. ik heb overigens gezien dat jou gemiddelde score van de afgelopen 10 stemmingen ook zeer laag is. Dit kan natuurlijk wel eens voorkomen door omstandigheden.

avatar van raymondkeuters
Beste live-album ever.