Marillion - Popular Music (2005)

Label: Racket

1. A Few Words for the Dead (9:40)
  2. Dry Land (4:58)
  3. When I Meet God (10:14)
  4. White Russian (6:17)
  5. Estonia (7:54)
  6. This Town (3:48)
  7. The Rakes Progress (2:43)
  8. 100 Nights (5:14)
  9. Sugar Mice (6:41)
  10. Berlin (8:40)
  11. Warm Wet Circles (4:18)
  12. That Time of the Night (5:58)
  13. Script for a Jester's Tear (9:59)
  14. This Strange Engine (22:13)
  15. The Space (7:13)
Kingsnake
Dit vind ik echt een dijk van liveplaat.
Alle songs die ik goed vind staan er op.

Er is gekozen voor de echt lange songs als Strange Engine, het trio This Town/Rakes Progress/100 Nights en meer.

Steve Rothery staat heel vet in de mix dus lekker genieten van zijn solo's

avatar van vigil
Deze plaat is gekomen naar aanleiding van een poll onder de fans in Engeland (of enkel van de aanwezige op het Engelse weekend daar wil ik vanaf zijn) met wat hun favoriete Marillion tracks zijn.. Nou, dit kwam er uit!

Kingsnake
Is het niet geweldig.

Jammer dat het leeuwendeel van Script door het publiek gezongen wordt, maar het nummer wordt lekker stevig gespeeld. Heerlijk gitaartje.

Ik denk trouwens dat deze live-dubbelaar de meeste Fish-era songs bevat, gezongen door Hogarth.

avatar van vigil
er is overigens ook een dvd versie van!

Ozric Spacefolk
Ik kan nie vaak genoeg zeggen dat het trio This Town/Rakes Progress/100 Nights een waanzinnig symfonsich werkje is... Ook hier weer in volle glorie present.

Mooi zijn ook Berlin, Dy Land en het duo Warm Wet Circles/That Time of the Night...

This Strange Engine, ook altijd al een favoriet van mij, is hier wel erg uitgerekt... Maar desondanks supermooi...

Zoals al eerder gezegd, staat Rothery lekker hard in de mix... De solo's vliegen om de oren, en zijn schitterend!

MindRuler
Alweer een nieuwe avatar, Ozric? Vervelend hé die irritante zwarte balken.

Ozric Spacefolk
Ja, ben into Marillion, nu even weer eens

Die zwarte balken zijn hoogst irritant inderdaad

Mijn lievelingsartworkje van Wilkinson, overigens...

avatar van IntoMusic
When I meet God... ik denk dat ik geen betere/ mooiere live-versie ken als op dit album. Het hele album weer eens aan het draaien en wat een fantastische setlist. Zowel afwisselend als ijzersterke uitvoeringen.
Zag dat ik nog geen sterretjes had achtergelaten... Even doen

MW Flevoland
Mooie live plaat, al zijn er wel mooiere beschikbaar van de band. Maar twee keer in mijn kast is teveel van het goede. Foutje van mezelf denk ik haha Interesse stuur even een PB naar me.

MW Flevoland
Sorry beetje offtopic hij is verkocht had niet zoveel reacties verwacht, gezien laatste bericht bij deze plaat.

avatar van Leptop
Aan de prijs...

Leptop schreef:
Aan de prijs...

Deze maand is deze dubbel cd opnieuw verschenen via Ear Music als onderdeel van heruitgave reeks in luxe hoesjes van "legendarische" live concerten die eerder via de fanclub dan wel webshop verschenen zijn. In totaal 10 dubbel cd's die als je ze naast elkaar zet ook nog een mooi plaatje vormen (nerd alert) Dus nu voor zo'n 2 tientjes te koop in mooie digipack en niet eerder gebruikte foto's. Gewoon via je platenzaak en niet zoals eerder via hun eigen webshop. Let wel op, Van elk deel zijn er 5000 gedrukt, ze zijn ook genummerd en ik heb van Popular Music nr 4376.

Hier het overzicht:

19th January 2018 - Holidays In Eden Live / Size Matters