K's Choice - Cocoon Crash (1998)

Belgiƫ
Rock / Pop
Label: Double T

1. Believe (3:33)
  2. In Your Room (3:40)
  3. Everything for Free (3:48)
  4. Now Is Mine (2:53)
  5. Butterflies Instead (3:37)
  6. If You're Not Scared (3:19)
  7. 20,000 Seconds (2:26)
  8. Too Many Happy Faces (3:31)
  9. Cocoon Crash (3:12)
  10. Hide (4:10)
  11. Freestyle (3:19)
  12. Quiet Little Place (3:16)
  13. God in My Bed (3:06)
  14. Winners (3:55)
Had ik hem toch bijnas dubbel toegevoegd,maar goed dat ik effe gecheckt heb.

Paar leuke nummers meer niet.3*

Verreweg de beste CD van K's Choice! Ik krijg hier altijd van die heerlijke zomer-associaties bij. 4,5*

heb deze cd met de handtekeningen erop ...yeehaaa

Leuke cd, maar komt niet echt in de buurt van paradise in me IMHO

Ik heb 'paradise in me' zelf, en deze ken ik omdat mijn broer hem vaak speelde. Misschien speelde hij alleen maar de goeie nummers, maar toch geef ik em 4*

avatar van bas
bas
Voor mij de top van K's Choice. Maar helaas in deze jaren wel snel gedateerd geraakt ...

avatar van Nubis
Hm, ik ga mijn stem verlagen. Dit verdient geen 3,5* naar mijn mening..

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik vind hem wel 4* waard... Sarah heeft een mooie stem en er staat een aantal erg mooie liedjes op. Ook enkele wat mindere... maar ik vind deze toch spannender dan Paradise in me.

Deze plaat is zeker niet slecht, maar ik heb hem toch alweer enkele jaren niet meer gehoord.
Leuke muziek, maar niks baanbrekend, het nodigt me niet uit om er opnieuw naar te luisteren.

Deze plaat gisteren sinds lange tijd weer geluisterd. Lekker makkelijk, lekker mooi 4*

avatar van Lukas
Ik vind dat ze wel een beetje laag staan eigenlijk, de albums van K's Choice. Ik heb er toch wel veel plezier aan gehad, zo'n twee, drie jaar terug. Cocoon Crash en Paradise in Me mogen er allebei wel zijn. Ik vind Paradise in Me een iets coherenter geheel, maar hier staan de betere nummers op. Dat ie de 3.5 niet eens haalt vind ik wel een beetje negatief eigenlijk. Het is weliswaar niet heel baanbrekend, maar ik vind dit nog steeds een prima liedjesplaat. Jammer dat ie halverwege een beetje inzakt en met name Butterflies Instead nogal goedkoop is, maar zowel de eerste vier nummers als de laatste zes (behalve Freestyle) zijn dik in orde. Now Is Mine, Cocoon Crash en Hide zijn wat mij betreft de beste nummers. Al met al toch nog wel 4* hoor.

avatar van FunkStar
Deze cd is echt de beste van K's Choice!
Heerlijke muziek om op te chillen of gewoon als er visite is! Beste tracks zijn Believe, God In My Bed en Everything for Free

avatar van FunkyMonk
Pfoe, lang geleden dat deze nog heeft opgestaan! Staan een paar leuke nummertjes op idd, maar het is me nooit echt bijgebleven. Het is wel hun beste.

avatar van ariedirk
dit is de enige die ik heb van k's choice en voorlopig ook delaatste
ik kende het nummer everything for free, dat is een goed nummer, de rest is ook wel goed, maar het is zo eentonig, ik denk dat k's choice alleen leuk is als ze op de radio langskomen, niet een heel album lang

avatar van Comrade
Het eerste album van K's Choice dat ik gekocht heb, heb ik tot as gedraaid. Deze roept enkele mooie jeugdherinneringen op.

avatar van UndahCovah
Het beste album van K's Choice. Gewoon goede nummers, niet 1tje die er echt uitspringt. Een goede cd, 3.5*

avatar van Apple Juice
aan deze CD heb ik nog steeds goede herinneringen. Inderdaad krijg ik (zoals hier eerder vermeld) er ook altijd zomerse beelden bij. Oke K's Choice behoren dan niet tot de grootste der aarde, maar de muziek is zeker niet slecht te noemen. In tegendeel... De totale CD luister ik nog geregeld. Meestal wanneer ik weer wakker wordt van de eerste fluitende vogels in de morgen... Zoals vandaag bijvoorbeeld!

Zeker 3,5*

avatar van themanygrams
Al jaren trouwe fan, ook van haar solocarriere nu, maar deze CD betekend toch wel het meeste voor me

EVANSHEWSON
Die vorige plaat, dat ging nog... maar hier staat de boel zeker op herhaling herhaling herhaling... niets is nog verrassend, wat is dit een monotone wegwerppop zeg.

avatar van TerryA
EVANSHEWSON schreef:

ze hadden helaas niet een album dat zelfs "ging" ... ik had in het verleden hier een opmerking gemaakt op een van hun andere albums (uit 1996) ...

ze waren uiteindelijk alleen populair in de Benelux, en dat zegt al genoeg

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
TerryA schreef:
ze waren uiteindelijk alleen populair in de Benelux, en dat zegt al genoeg

ja, dat is inderdaad een van de beste argumenten die ik ooit gehoord heb

avatar van UndahCovah
Dat is niet helemaal waar. K's Choice was ook populair buiten de Benelux. Zij het met mate maar in de jaren 90 was K's Choice het export product op het gebied van muziek vanuit België (uiteraard samen met dEUS)

avatar van Paap_Floyd
Van mooie rockballads tot het ietwat hardere werk, alles vind je op deze cd. Af en toe lekker loom. Tekstueel en vocaal erg mooi en muzikaal ijzersterk

avatar van Lukas
Beetje jammer dat handsome_devil deze plaat ineens van 3,0 naar 1,5 verlaagt. Dat soort grote verschuivingen vertrouw ik niet.

avatar van Ruudf
Niet baanbrekend of vernieuwend, de kracht van deze band ligt gewoon in warme, mooie liedjes maken. Daar slagen ze fantastisch goed in als je het mij vraagt.

avatar van LucM
Waar dat sommigen dit het beste album van K's Choice vinden, is volgens mij K's Choice over de top geraakt en aan de afdaling begonnen.
Mooie songs die prima ingezongen zijn, dat wel, maar het is stilistisch toch teveel een herhaling van hun vorige album met te weinig vernieuwingen, het kabbelt bij momenten gewoon voort. "If You're Not Scared", "Everything for Free", het wat oosters aandoende "If You're Not Scared" en het stevige "Cocoon Crash" vind ik er wel bovenuit springen.

avatar van Carebo
Had deze al jaren in de kast staan, enkel heel in het begin enkele keren naar geluisterd. Toen kon het me echter niet boeien en kijk, de laatste weken dit weer regelmatig opgezet en vind dat het nu stukken beter klinkt!

Geen wereldschokkend album, maar toch een prima plaat!

avatar van otherfool
Mja, weinig spannend natuurlijk, maar een paar liedjes zitten gewoon erg goed in elkaar (Believe, Cocoon Crash, Hide). Al met al niet veel mis mee, alleen de ballads vind ik minder geslaagd.

3*.

avatar van strandsmurf
otherfool schreef:

3*.

Exact hoe ik tegen dit album aan kijk. Weinig spannend, maar toch wel lekker. 3,5*

Gisteren naar K's Choice geweest in London, ik denk doe gek, zo lang niks meer van gehoord.

En wie dacht nog een keer not an addict live te horen? Maar toen 'Cocoon Crash', 'Everything for Free' en mooie ballads als 'Quiet little place' ook tussen alle nieuw werk de revu passeerden dacht ik wat jammer, wat jammer dat ik deze CD misschien 10 jaar heb laten liggen.

Vandaar dat ie weer lekker een poosje tingelt in mijn mp3speler. Zij het dat Sarah naar mijn gevoel 10 jaar geleden toch minder bij stem was als tijdens de zeer indrukwekkende voorstelling van gisteren.

Ga ze ook zien, live zijn ze beter, veel beter dan deze CD, maar deze CD is zéér de moeite waard. 4*,