Bush - Razorblade Suitcase (1996)

Label: Trauma

1. Personal Holloway (3:25)
  2. Greedy Fly (4:31)
  3. Swallowed (4:53)
  4. Insect Kin (4:28)
  5. Cold Contagious (6:02)
  6. A Tendency to Start Fires (4:06)
  7. Mouth (5:59)
  8. Straight No Chaser (4:02)
  9. History (4:17)
  10. Synapse (4:52)
  11. Communicator (4:24)
  12. Bonedriven (4:34)
  13. Distant Voices (6:23)
avatar van otherfool
Beter naar mijn mening dan debuutplaat 'Sixteen Stone', indertijd helemaal grijs gedraaid. Favorieten zijn Swallowed, Synapse, Bonedriven en Distant Voices, een mooi positief einde op een toch wel 'donkere' plaat.

3,5 sterren.

avatar van Ronald5150
Bush wordt wel eens weggezet als het lachertje van de grunge scène. Persoonlijk vind ik dat wat onterecht. Toegegeven: Bush haalt nergens het niveau van een Pearl Jam, Nirvana of Alice in Chains, maar op hun debuut hebben ze toch laten horen dat ze goede songs kunnen schrijven. Zo is van dat album "Glycerine" een fantastisch nummer. Ook op "Razorblade Suitcase" komt een liedje van dat kaliber voorbij, namelijk "Swallowed". De wat meer ingetogen nummers op "Razorblade Suitcase" zijn het sterkst. Nummers als "Cold Contagious", "Mouth", "Bonedriven" en het afsluitende "Distant Voices" zijn naast het eerder genoemde "Swallowed" meeslepend en intens. De wat meer uptempo nummers boeien me een stuk minder en vind ik eigenlijk stuk voor stuk inwisselbaar. Met een echte uitschieter en een handvol goede nummers is "Razorblade Suitcase" een best aardig album, maar zeker geen hoogvlieger.

avatar van freakey
Ik vind dit absoluut een hoogvlieger, samen met Bush - Golden State (2001) het beste wat Bush heeft gemaakt. Beklemmende plaat.