Bryan Ferry - The Ultimate Collection (1988)

Alternatieve titel: Bryan Ferry with Roxy Music

Label: Virgin

1. Let's Stick Together ['88 Remix] (2:55)
  2. The 'In' Crowd (4:33)
  3. Roxy Music - Dance Away (3:44)
  4. Roxy Music - Angel Eyes (3:05)
  5. He'll Have to Go (4:02)
  6. Tokyo Joe (3:54)
  7. Roxy Music - All I Want Is You (2:51)
  8. Roxy Music - Jealous Guy (6:11)
  9. The Price of Love (3:23)
  10. Don't Stop the Dance (4:20)
  11. Roxy Music - Love Is the Drug (4:03)
  12. This Is Tomorrow (3:34)
  13. Slave to Love (4:26)
  14. Help Me (4:37)
  15. Roxy Music - Avalon (4:14)
  16. More Than This * (4:30)
Geweldige zanger, zowel met Roxy-Music als solo.
Echt veel meer er over te vertellen heb ik niet, deze man vind ik een echte artiest.
Klasse cd!

avatar van rudiger
geweldige artiest , dit is een mooie verzamelaar incl het mooie he`ll have to go
4 sterren

EVANSHEWSON
rudiger schreef:
4 sterren

Ja Ruud, prima verzamelaar, alleen, als je een echte fan bent doe je toch nog meer je voordeel met de 3-delige The Platinum Collection (bryan solo + Roxy Music).

Maar op zich is dit eveneens top, dat spreekt!

deric raven
Dit is op zich een prima verzamelaar.
Qua solowerk heb ik het meeste met de albums Boys and Girls, Bete Noire en Mamouna. Lekkere broeierige muziek. Bryan Ferry is live ook nog steeds een genot om naar te luisteren; ben hier 4 jaar terug getuige van geweest.

avatar van Hans Brouwer
deric raven schreef:
Ik ben hier gisteren nog getuige van geweest toen Bryan optrad tijdens "het Diana memory concert" in het Wembley voetbalstadium te London . "The Ultimate Collection (1988)" is inderdaad een prettige verzamelaar.

deric raven
Was jij in Londen?
Lijkt me geweldig te zijn geweest.

avatar van LeRoi
Voorkeur voor 'Streetlife' (m.n. omdat daar 'A Hard Rain Is Gonna Fall' op staat) maar prima plaat om in je kast te hebben!

avatar van musician
Vrij willekeurige verzameling. Eén van de vele van RM & BF.

Je zoekt dan altijd naar zaken, die deze cd bijzonder maken. Anders heeft aanschaf natuurlijk weinig aantrekkelijke kanten.

Er zijn opmerkelijke nummers te vinden. Een remix van Let's stick together uit 1988, de vrij zeldzame opnames He'll have to go en Help me. Verder staat hier (eindelijk) ook de volledige versie van Jealous guy op, de ooit alleen als single uitgebracht tribute aan John Lennon, enkele maanden na zijn dood.

Maar ja. Het meest geniet je toch, althans ik in ieder geval, van nummers als All I want is you en The 'in' crowd, twee nummers die nog getuigen van een 'andere' periode van Roxy music en Bryan Ferry.

avatar van kaztor
LeRoi schreef:

Ik vind dit een soort van broertje van Streetlife. Ze overlappen elkaar niet al teveel en zijn net na elkaar verschenen. Deze twee heb ik dan ook in de kast staan.

Gewoon een mooie verzamelaar van deze geweldenaar. Ik had gehoopt dat de single versie van Don't stop the dance hier op zou staan, maar dat was helaas niet het geval.

avatar van paulmccuytney
Deze uitstekende compilatie heb ik ook ooit in mijn bezit gehad. Alleen ontzettend jammer dat hun erg opzwepende debuutsingle "Virginia Plain" er niet op staat. Maar gelukkig wel de juweeltjes "Jealous guy" (in de complete versie nog wel), "Avalon", "Love is the drug", "Let's stick together" en "The price of love".
Vier sterren heeft hij daarom wel verdiend.