John Martyn - And. (1996)

Folk
Label: Go!

1. Sunshine's Better (5:17)
  2. Suzanne (3:54)
  3. The Downward Pull of Human Nature (5:08)
  4. All in Your Favour (4:28)
  5. A Little Strange (4:57)
  6. Who Are They? (2:32)
  7. Step It Up (4:31)
  8. Carmine (5:31)
  9. She's a Lover (11:59)
avatar van Tony
Mijn eerste kennismaking met John Martyn. En wat voor een. Grijsgedraaid heb ik 'm. Daarom snap ik niet dat er niet meer reacties hier staan. Bij deze.

Prima album van John Martyn, helemaal niks mis mee dus. Beetje voorspelbaar is misschien het enige dat je erop aan te merken kunt hebben. Maar dat is bij de uitzonderlijk hoge kwaliteit die John Martyn gewoon is af te leveren absoluut geen diskwalificatie.

avatar van thesceneisnow
Hele aardige plaat, maar dat nummer met phil collins (suzanne) is tenenkrommend.

avatar van thesceneisnow
Tony schreef:

Wellicht heb je dat inmiddels gedaan maar wanneer je deze goed vind zou ik zeker naar 'piece by piece' en 'the apprentice' gaan luisteren.

avatar van Tony
Piece by Piece en The Apprentice vind ik toch niet aan de kwaliteit van deze And. kunnen tippen hoor. Een van de betere uit het oevre van late John Martyn.

Trouwens, Suzanne vind ik ook een prima nummer. Phil Collins als 2e / achtergrondzanger, daar waar hij thuishoort en lang geleden had moeten blijven zitten. Nee, hij moest zo nodig leadzanger worden, met blazers gaan werken en ons jaren en jaren MOR meuk door de strot gaan duwen. Enfin, andere discussie...

Ik hou op met schoppen, last van The downward pull of human nature, zullen we maar zeggen.