Flyleaf - Memento Mori (2009)

Label: Octone

1. Beautiful Bride (3:03)
  2. Again (3:04)
  3. Chasm (2:53)
  4. Missing (2:54)
  5. This Close (3:21)
  6. The Kind (2:46)
  7. In the Dark (3:46)
  8. Set Apart This Dream (3:14)
  9. Swept Away (4:09)
  10. Tiny Heart (3:06)
  11. Melting (Interlude) (0:57)
  12. Treasure (3:24)
  13. Circle (3:02)
  14. Arise (4:18)
  15. Break Your Knees * (4:26)
  16. Enemy * (3:43)
  17. Have We Lost * (2:55)
  18. Who Am I * (2:36)
avatar van tribaltyn
1,5
ik hoop dat ze hun muzikale horizon wat verbreden
hoewel hun vorige album goed spul was denk ik dat ze met wat experimenteren nog een heel stuk verder kunnen komen

avatar van tribaltyn
1,5
wat heb ik een vreselijke spijt van deze aankoop zeg
slijmerig bagger is het geworden

alles wat een beetje lekker pakte aan hun debuut wordt hier gereduceerd tot ondersteuning van de vocals...
pop-muziek noemen we dat.

de 1* wil ik ze nog niet geven, al is het alleen maar voor 'again' wat het enige nummer is dat me nog een beetje kan interesseren.

artwork is ook spuuglelijk als je het van dichtbij bekijkt, lelijkste hoes van 2009.

Burzum
Vind ik toch wel sterk overdreven hoor

avatar van Zeedeveel
De voorganger van Memento Mori is op veel fronten toch een stuk sterker
Ik heb zelf het idee dat dit album na enkele nummers als een kaartenhuis instort door een gebrek aan variatie. Vrijwel alle nummers hebben een krachtig refrein maar ik mis (rock)ballads die het niveau halen van There For You en All Around You.

avatar van james_cameron
Op dit tweede album komt de band een stuk minder rauw en stevig uit de hoek, maar gelukkig is men niet vergeten om aanstekelijke liedjes te schrijven. Door de meer poppy emorock-gerichte aanpak loopt men nu wel het gevaar op één hoop te worden gegooid met bands als Paramore, waar men nu inderdaad wel heel erg op lijkt, zeker door de vergelijkbare zangeres, maar Flyleaf schrijft betere nummers, die lekker in het gehoor liggen en behoorlijk catchy zijn. Door de stevige ritmesectie en de volle produktie klinkt de boel gelukkig niet zoetsappig of soft.