Dam-Funk - Toeachizown (2009)

Funk
Label: Stones Throw

1. Let's Take Off (Far Away) (6:03)
  2. Come on Outside (4:17)
  3. Mirrors (3:19)
  4. One Less Day (5:22)

met G-Shaft

5. Brookside Park (9:49)
  6. The Sky Is Ours (7:17)
  7. (My Funk Goes) On & On (4:05)
  8. Searchin' 4 Funk's Future (7:42)
  9. Love Is Here 2nite (I Can Feel It) (4:59)
  10. I Wanna Thank You For (Steppin Into My Life) (6:09)
  11. Fantasy (6:18)
  12. Keep Lookin 2 the Sky (4:34)
  13. Toeachizown (D-F's Theme) (2:23)
  14. 10 West (5:55)
  15. Flying V Ride (5:21)
  16. Burn Straight Thru U (5:12)
  17. Candy Dancin' (8:23)

met Mark De Clive-Lowe

18. Rollin' (6:58)
  19. Hood Pass Intact (5:01)
  20. Killdat Aka Killdatmuthafu*ka (6:53)
  21. I Gots 2 Be Done Wit' U (6:09)
  22. LAtrifying (4:13)
  23. Spacecapades (6:29)
  24. In Flight (6:34)
avatar van Osiris Apis
Verzameling van de 5 Toeachizown volumes. Die delen waren alleen via mp3 beschikbaar.

tuktak
dikke oldscool westcoast funk. ik ken een paar delen, en die zijn erg gaaf.

DevendraBan
Begonnen met cd2, ik kende enkel de titeltrack en wow, in al zijn funkiness neemt dit buitenaardse proporties aan, heerlijk.

avatar van D-Clutch
Bazenalbum, de old school funkproducties met West Coast sound pakken je meteen en laten je gedurende bijna 2,5 uur niet meer los. Tip: luisteren onder invloed van een beetje gras.. deze plaat zal je meenemen naar de hemel.

avatar van thelion
Magistraal.

Dat is dit dubbel album.

Ruim 2.5 uur de diepste "West-coast Funk" die je maar kunt krijgen. Zware Basslines strakke synths vervormde vocalen en het blijft maar door gaan en dan te bedenken dat hij dit allemaal voor elkaar heeft gekregen met analoge synthesizers oude drumcomputers en vocoders. En dat hoor je dus terug typisch jaren 80 geluid.

Heerlijke jaren 80 stijl dus of toch niet ik weet het eigenlijk niet het klinkt mij allemaal vrij bekend in de oren, maar toch ook weer niet. Dan weer vette P-Funk of Cameo en dan weer Prince invloeden (zoals op het nummer The Sky is Ours waar zelfs de stem op die van Prince lijkt). Maar aan de andere kant is dit misschien wel de toekomst van Funk er zitten ook ontzettend veel electro invloeden in dit album, maar ook dubstep en breakbeat (oa. in Searchin' for Funks Future) hoe een toepaselijke titel.

Kort samengevat is dit Retro-Electro-funk met een futuristische inslag.
Het is simpelweg een geweldige groovy trip (waarvoor je geen grass nodig hebt), maar die je wel bij je strot grijpt en een verpletterende indruk achter laat.

Voor iedereen die dit album bij zijn platenboer wil bestellen maar geen idee heeft hoe men de titel van dit album behoort uit te spreken........ zeg dan maar gewoon "To Each His Own"

raffael77
thelion schreef:
Magistraal.

Dat is dit dubbel album.

Kort samengevat is dit Retro-Electro-funk met een futuristische inslag.

avatar van T.O.
Leuk stijltje hoor, maar soms hebben de beats en synths wel een steriel MIDI-achtig geluid. En twee uur lang is gewoon teveel van het goede.

avatar van donmarko22
Klinkt op het eerste gehoor erg lekker, maar dat mag ook wel.....was zeer moeilijk te vinden op het net

avatar van levenvergeten
Ik vind het een hilarisch album - maar weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Zeker de ruime twee uur speelduur achter elkaar uitzitten is een behoorlijk vreemde ervaring, met name doordat het op den duur redelijk eentonig gaat klinken, wat dan wel weer dat hele albumgevole versterkt. Alsof je in een een soort bubbelpaleis verdwaalt bent geraakt en rustig heen en weer stuitert over allerlei luchtkussens. Ik ben er nog wel even zoet mee.

P-DawG
Dit is gemaakt voor smoke sessies laten we eerlijk zijn. Om dit album helemaal te 'begrijpen' dient er dan ook een aanzienlijke dosis van het groene goedje genuttigd te worden. Een rijke fantasie (verdwalen in een bubbelpaleis ) kan natuurlijk ook helpen, een combinatie van beide is niet iedereen gegund maar is natuurlijk wel het best.

Zonder genotsmiddelen vind ik dit overigens ook een heerlijk album. Wellicht dat je je eerder gaat storen aan de lengte als je 100% helder bent maar het feit dat het nergens echt minder wordt zorgt er in ieder geval voor dat je je niet snel verveelt.

avatar van BZN
BZN
als je in de mood bent - een perfect album!
maar inderdaad zoals hieronder al vermeld: je moet het snappen.

avatar van ricardo-leiden
inderdaad vrij moeilijk te vinden album,
en op vinyl ook onbetaalbaar door de lange speelduur.

wel erg dik,
luistert lekker weg als je in de stemming bent

avatar van schizodeclown
levenvergeten schreef:

Mooie vergelijking, zelf heb ik hierbij ook het gevoel alsof Super Mario aan het relaxen is in zijn eigen wereld.

avatar van Shelter
Gekocht, moet er nog ff aan wennen.
Hoor meer 80's dan G-funk.

super plaat! ook zeker 7 Days of Funk checken, heel lekker!