The Cure - Entreat (1989)

Alternatieve titel: Live at Wembley July 1989

Label: Fiction

1. Pictures of You (7:09)
  2. Closedown (4:24)
  3. Last Dance (4:43)
  4. Fascination Street (5:19)
  5. Prayers for Rain (4:46)
  6. Disintegration (7:42)
  7. Homesick (6:52)
  8. Untitled (6:31)
avatar van c-moon
Goede live-registratie... Maar niet geweldig....

Maar zelfs als The Cure gewoon "goed" is, zijn ze vaak nog honderd keer beter dan wat andere bandjes live presteren...

Ik vond het album Disintegration al erg goed, dus heb ik deze ook gekocht; al mis ik toch wel de liveversies van Lullaby en Lovesong.

avatar van freddze
c-moon schreef:
Goede live-registratie... Maar niet geweldig....

Niet geweldig?!? Briljant, JA!

Enkel al voor de live versie van Disintegration is dit album de moeite van het aanschaffen waard

Waar op het album Disintegration mijn favorieten The Same Deep Water as You en Fascination Street zijn, heb ik er hier twee andere, zijnde het net genoemde Disintegration (schitterende uitvoering, nog 10 keer beter dan de versie van op de studioplaat!) en natuurlijk ook Prayers for Rain (met een langgerekt Prayers For Raaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiinnn! kippevel!)

Homesick en Untitled zijn hier ook schitterend door ondermeer al die onverwachte gitaarvariaties die je op het album Disintegration niet hebt.

Vier nummers dus waarvan ik de live-versie beter vind dan de studio versie. The Cure is toch wel een fantastische live-band!!

Normaal gezien trek ik altijd een halfje af van live/verzamelalbums omdat ik die niet in mijn lijstje van 5* albums wil. Maar dit is het enige album waar ik een uitzondering op maak, want het is gewoon - net als Disintegration zélf - een 6* album

avatar van Reint
Maar eens naar op zoek gaan.

avatar van Dudeness
Ja hoor, heel erg heerlijk allemaal... Fijne variaties op reeds puike studioversies.

avatar van MartinoBasso
Is dit nog op cd te krijgen? Lijkt me een interessante live registratie.

Dat is het zeker; klinkt wel allemaal wat meer funkier; en dat is geen grap.

avatar van Strangeways
Die opmerkingen snap ik eigenlijk niet. Deze cd is best lastig te verkrijgen tegenwoordig. Af en toe duikt er één op op Marktplaats, of tweedehands bij Discogs. En funky? Zo heb ik Entreat niet eerder omschreven horen worden. Afgezien wellicht van Fascination Street en Disintegration, die in de studio-versies ook redelijk up-tempo zijn, klinkt het allemaal behoorlijk loom en troosteloos. En dat is zeker geen diskwalificatie; die sfeer is juist de kracht van Entreat. 4 prijsnummers van Disintegration weglaten en dan toch met zo'n mooi live album op de proppen kunnen komen, knap.

Favoriete nummer: Untitled.

Het studio album klinkt een stuk depressiever dan deze live registratie. Dit album is echt een stuk groovender en echt funkier. Ze spelen alles net een stukje sneller, waardoor het een stuk dansbaarder wordt. Vreemd dat niemand dat opmerkt.

avatar van Strangeways
Ja, loom was misschien ook niet het juiste woord. Het klopt namelijk dat de meeste nummers iets sneller dan het origineel worden gespeeld. Maar ik kan me niet herinneren ooit op Entreat te hebben gedanst, het blijft voor mij toch aangename treurnis voor een druilerige zondagmiddag.

avatar van laboomzaa
Super album dit!!!!

avatar van Saldek
Dit maakt me best nieuwsgierig, met name dankzij de vele lof hierover. En gekeken naar de nummers erop én wetende dat Cure (volgens mij) echt live-beesten zijn én benieuwd naar.....én......ja, ik geloof er stellig in dat dit een parel zijn moet..

avatar van laboomzaa
Saldek schreef:

Check eens de trilogie dvd...als je die al niet hebt natuurlijk..

Strangeways schreef:

Doe eens gek, en ga er eens op dansen.
Maak eerst een copie, want de garantie is er niet of deze vervolgens nog afspeelbaar is.

avatar van rudiger
Allemaal goeie nummers hierop en alle van Disintegration , die moet ik hebben .

Als dit album is hij volgens mij moeilijk meer te verkrijgen.
Hij staat wel als bonuscd op Deluxe versie van Disintegration.
(met 4 nummers extra)

avatar van Suicidopolis
deric raven schreef:
Als dit album is hij volgens mij moeilijk meer te verkrijgen.

Hangt er vanaf welke versie je zoekt. Die eerste 6 track promo-only pressings zijn inderdaad niet zo eenvoudig te vinden, maar de daaropvolgende, reguliere 8 track release kan je nog wel redelijk gemakkelijk bemachtigen, zeker als je er sites als eBay en Amazon edm, of de lokale platenbeurs, op naslaat. En dan praat ik hier weliswaar over normale prijzen, niet zo van die marginale woekerprijzen.

Suicidopolis schreef:

Ik vond hem op Marktplaats voor het schamele bedrag van 4,50 .
Dus daar laat ik hem niet voor liggen .

Kopen die plaat!!

deric raven schreef:
Kopen die plaat!!

Yes is besteld .

avatar van rudiger
Waarom staat het hele album Disintegration hier niet op ?
Of hebben ze alleen deze paar nummers op die bewuste dag live gespeeld ?

avatar van Strangeways
Ze hebben het hele album gespeeld, maar Plainsong, Lovesong, Lullaby en The Same Deep Water as You zijn uiteindelijk niet op Entreat gekomen. Op de derde disc van de re-release van Disintegration (2010), genaamd "Entreat Plus", staan wèl alle 12 nummers.

Strangeways schreef:

Maar waarom zijn die 4 nummers niet op Entreat gekomen .
Daar begrijp ik geen snars van . Die geweldige live uitvoering van The Same Deep Water As You van maar liefst 10 minuten had hier echt op moeten staan , welke eilkel neemt nu zo`n stomme beslising .

avatar van rudiger
Zouden ze ten tijde van het uitbrengen van Entreat al geweten hebben dat ze de 3 disc Disintegration ruim 20 jaar later uit zouden brengen met de complete live uitvoering van Disintegration .
Ik denk het niet . Zoja heet dat slimme marketing .
Schandalig .
Geen 5 sterren vanwege het ontbreken van desbetreffende nummers .

avatar van kaztor
Heb 'm beluisterd (de Entreat Plus versie bij Disintegration) en de mix is uitstekend.
Zeer goed alternatief van dat album!

avatar van ricardo
Voegt dit album nu daadwerkelijk iets toe aan de fantastische studio versies?

Komt de magie van het studio album live ook goed uit de speakers?

ricardo schreef:
Voegt dit album nu daadwerkelijk iets toe aan de fantastische studio versies?

Komt de magie van het studio album live ook goed uit de speakers?

Ja maar ik zou als ik jou was de 3de schijf van Disintegration deluxe downen want daar staat Entreat helemaal live op en hier ontbreken `n paar nummers .
Alleen al voor de 10 minuten uitvoering van The Same Deep Water As You.

avatar van ricardo
Jammer dat hier geen nummers opstaan zoals A Forrest of nummers van Faith af.

Volgens mij heeft The Cure geen live albums uitgebracht met zowel nummers uit hun begin periode als van Disintegration af.

Zo'n live album zoek ik eigenlijk van deze band, maar weet niet of ze zo'n live album uitgebracht hebben ooit.

avatar van reptile71
Je hebt Concert uit 1984 met een prima uitvoering van A Forest erop. Die plaat is met name erg leuk omdat hij helemaal zonder overdubs e.d. is, dus zo puur als maar kan (maar uiteraard geen nummers van na 1984 erop). Verder heb je nog Paris en Show. Vooral op Paris staan ook wat oudere nummers, maar er staat maar 1 nummer van Disintegration op. Verder zijn er van The Cure veel bootlegs in omloop. Dus daarvan een goeie zien te vinden is ook een optie. Dan kan je er eentje zoeken met ook Faith erop.

avatar van daniel1974nl
Heel mooi album, zeker Entreat + Maar heel Disintegration is veel beter uitgevoerd op Trilogy, waar inderdaad zijn duisterheid en zweverigheid behoudt. Vooral Disintegration, en The Same Deep Water As You....ontzettend goed. Nummers zijn op Trilogy ook iets meer uitgesponnen, wellicht omdat deze wel in het juiste tempo is gespeeld.

avatar van vigil
Nu als 2016 remaster op 180 gram vinyl verschenen. ipv de 8 tracks zoals ze hier staan heeft de dubbel lp 12 nummers. De 12 nummers zoals ze ook op Disintegration staan.

de remastering is door Smith zelf gedaan.

avatar van Castle
Dan snel maar bestellen

avatar van lennon
Mooie release, de Entreat Plus, met de 4 nummers de 1e uitgave nog ontbeerde.

Disintegration is natuurlijk al geniaal, en met de live reputatie die the Cure heeft is deze plaat een no brainer! Gewoon kopen!!