Arcade Fire - Arcade Fire (2003)

Canada
Uitgebracht in eigen beheer

1. Old Flame (3:55)
  2. I'm Sleeping in a Submarine (2:46)
  3. No Cars Go (6:00)
  4. The Woodlands National Anthem (3:56)
  5. My Heart Is an Apple (4:25)
  6. Headlights Look Like Diamonds (4:22)
  7. Vampire / Forest Fire (7:13)
avatar van Yann Samsa
Old Flame en No Cars Go zijn toppertjes, de rest is maar gezapig.

avatar van Yann Samsa
Old Flame en No Cars Go zijn toppertjes, de rest is maar gezapig.

avatar van Jean Renault
Eht beste van Arcade Fire voor mijn part. Meer hoeven ze niet te doen. Echte huilmuziek voor mij. Het klinkt aan de ene kant heel opgewekt, maar met een verschrikkelijk droevige ondertoon. Eerlijk en mooi.

avatar van Starmaster501
Als fan van Arcade Fire en alle albums in mijn bezit laat ik deze voor wat het is.
Het album is gewoon niet zo heel boeiend. Enkel no cars go is nog wel goed, maar verbeterd op Neon Bible. Mwah, heb er verder niet veel naar geluisterd dus ga er ook niet op stemmen. Misschien na een tijdje maar weer eens proberen

avatar van Edgar18
Ik heb deze eens een paar keer beluisterd en het is eigenlijk een prima EP. Sterker nog, kwalitatief vind ik dit sterker dan de laatste twee langspelers. Leuk ook om in het vroege werk wat (meer) jaren zestig invloeden (Beatles / Beach Boys) terug te horen.

Telamon
Verkrijgbaar op record store day. Nu nog uitzoeken of deze dan ook in Nederland verkrijgbaar is.

ARCADE FIRE
ARCADE FIRE -EP/COLOURED-

Release: 21-04-2018 | Label: SONY MUSIC CG
RSD 2018 / TRANSPARENT BLUE VINYL / NUMBERED/GOLD FOIL
1 x 12in

Telamon schreef:

RSD 2018 / TRANSPARENT BLUE VINYL / NUMBERED/GOLD FOIL

Ook verkrijgbaar in Nederland en anders via bijvoorbeeld. discogs. Ik draai 'm nu en het klinkt uitstekend, deze persing. Ook het artwork is mooi gedaan: een fraaie uitklaphoes met een extra zwart-wit inlegvel.

Deze EP, bijna LP lengte, was nog wat beter dan ik mij herinnerde.