Adam Lambert - For Your Entertainment (2009)

Label: 19

1. Music Again (3:16)
  2. For Your Entertainment (3:35)
  3. Whataya Want from Me (3:47)
  4. Strut (3:30)
  5. Soaked (4:33)
  6. Sure Fire Winners (3:33)
  7. A Loaded Smile (4:04)
  8. If I Had You (3:48)
  9. Pick U Up (4:00)
  10. Fever (3:26)
  11. Sleepwalker (4:25)
  12. Aftermath (4:26)
  13. Broken Open (5:11)
  14. Time for Miracles * (4:43)
  15. Master Plan * (3:21)
  16. Down the Rabbit Hole * (4:06)
  17. No Boundaries * (3:48)
  18. Voodoo * (3:13)
  19. Can't Let You Go * (4:14)
De runner-up van American Idol dit jaar. Beschouwd als de beste kandidaat ooit, vanwege zijn experimentele houding. Zijn stijl was dan ook electro/glamrock in een pop jasje (probeer dat maar voor te stellen).

Werd in verband gebracht als de opvolger van Paul Rodgers bij Queen, maar heeft deze aanbieding afgeslagen als ik het goed heb.

Nummer 14 is trouwens de soundtrack van de film 2012 en het nummer Soaked is een demo van Muse.

En het nummer Fever is een nummer geschreven door Lady GaGa, en dan wat sexier en wat synthesizers erin gegooit. Een van de lekkerste nummers van dit album.
Zijn AMA performance heeft voor veel opschudding en publiciteit gezorgd

Sinds lange tijd weer een CD in de winkel gekocht.

avatar van NewYorkCityLight
Aparte hoes..

avatar van StefanK
Er hangt natuurlijk een enorme hyve rondom deze artiest... en eerlijk = eerlijk: het lijkt meer te gaan om z'n gay-imago dan de muziek zelf. Zijn optreden tijdens de AMA's moest de verkoop van de eerste single een enorme boots geven. Helaas ging het totaal de verkeerde kant op en flopte het nr gigantisch, waarna werd besloten om maar snel het door Pink geschreven 'Whataya Want From Me' te lanceren. Jammer van de eerste flop, maar gelukkig bied de cd nog een handvol knallende Rock/Pop-songs die klaar staan om de charts te komende tijd te domineren.

Kan aan mij liggen, maar ik hoor Mika !!!!
Wel leuk debuutalbum.

avatar van T.A.
Ik dacht dat dit nummer door pink werd gezongen eigenlijk.

T.A. schreef:
Ik dacht dat dit nummer door pink werd gezongen eigenlijk.

Geschreven door Pink, wel.

avatar van Wyverex
Is er ook maar iemand die dit serieus neemt?
Zjin clips alleen al! Hij maakt hem compleet belachelijk... ( iemand die mijn mening deelt: Adam Lambert spoof )
En de single Whataya Want From Me is ondertussen ook al grijsgedraait.
Let wel: ik heb er niets op tegen dat hij homo is! Respect dat hij ervoor uit komt.

Ik geef het eerlijk toe: met een grote boog ben ik tot nu toe om Adam Lambert heengetrokken. Wat moet ik met zo'n talentenshowmeneer die het ook behoorlijk moet hebben van zijn persoontje?!
Niks, dus had ik weinig zin om hem eens een kans te geven. Categorie 'ongetwijfeld niet mijn ding'.
Totdat ik hem zag opduiken in het lijstje van een last.fm-friend die enorm overeenkomt met mijn smaak. En het waren nog behoorlijk wat luisterbeurten ook zag ik. Zou het dan toch?
Vooruit. Opener Music Again dan maar eens proberen. Mika meets Queen. (Later hoor ik overduidelijk Muse in Soaked). Kitscherige poprock die toch echt over the top gaat. Waarom dan door blijven luisteren? Waarom het einde van de cd halen zonder er erg in te hebben dat het niet helemaal je ding is maar mooi wel uitzitten zonder al te veel problemen.
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat ik Mika op z'n tijd ook wel okay vind, ik Lady Gaga een boeiend fenomeen vind, Kylie regelmatig in de cd-speler belandt. Behoefte aan kitschy gay-glam wellicht? Het zou zomaar kunnen. Ik ben geen clip liefhebber dus ik hoef Lambert verder dan ook niet in actie te zien en muzikaal is het gewoon uitermate vermakelijk, luchtig en qua pop zo slecht nog niet.
Een beetje verandering qua dagelijkse kost kan geen kwaad en dan voldoet deze cd best aardig.
Ik ga het aantal draaibeurten die ik constateerde bij mijn last.fm-friend zeker niet in korte tijd evenaren maar dat het af en toe eens tevoorschijn komt zal niet eens zo onwaarschijnlijk zijn. Niet al te serieus nemen want volgens mij doet hij dat zelf ook niet

avatar van sergifornia
'Whataya Want From Me' vind ik echt een heel goed nummer, daarom was ik benieuwd naar wat Adam Lambert nog meer kon. Dus daarom even het album (met 5 bonustracks) gedownload, bij de eerste luisterbeurt vond ik er niet veel aan. Gelukkig heb ik het toch nog een kans gegeven, en nog één, en nog één. Het luisterde eigenlijk heel goed weg.

Ik snap nog steeds niet waarom Pink 'Whataya Want From Me' niet zelf heeft gebruikt, maar zonder had ik dit leuke album waarschijnlijk niet ontdekt. Ook de andere 'geleende nummers' zijn goed te pruimen. Bij 'Soaked' dacht ik gelijk aan Muse en dit bleek ook te kloppen, maar doordat Adam Lambert er zijn eigen geluid aan geeft sluit het prima aan bij de rest van het album. Stuk voor stuk prima nummers, waarvan er veel single-potentie hebben.

Die combinatie van een poppy sound met gitaar en wat melodramatiek er door heen, daar houd ik kennelijk wel van. Om die reden heb ik het album uiteindelijk ook in huis gehaald.

avatar van hoi123
Die hoes....

avatar van ThePrinceOfPop
Leuk album . Ik voel de nummers niet, er moet meer soul erin zitten (en dan bedoel ik niet het muziekstyle soul). En die cover is echt lelijk .

Je voelt de nummers niet, er zit te weinig soul in èn de hoes is lelijk, maar verder is het wel een leuk album? Weet je het zeker?

avatar van ThePrinceOfPop
Op dit moment weet ik het zeker .

avatar van Arrie
Berichten verplaatst naar Adam Lambert

avatar van Emile93
Leuk album maar live is hij beter!!!

avatar van tbouwh
Adam Lambert ben ik al een tijdje op het oog: iemand die Brian May´s zegen krijgt met Queen op te treden kan echt wel wat. Ook ken ik hem van het recente Glee-seizoen, waarin hij een goede rol speelt. Nu is het zo dat Lambert met zijn flamboyante voorkomen, pro-gay houding en duidelijke zelfliefde nogal wat stof op doet waaien, maar met zijn muziek is weinig mis. Whataya want from me kende ik al heel lang, maar ik lees nu pas dat dit nummer geschreven is door Pink. Apart dat ze die niet zelf heeft gebruikt, want wat een heerlijk nummer is dat zeg.
Ook If I Had You, het door Muse geinspireerde Soaked en het prachtige Broken Open geven deze cd een kwaliteitsboost. De overige nummers zijn goed, maar nergens echt bijzonder of bovengemiddeld.
Het is de geweldige stem van Lambert ( wat een strot heeft hij, niet normaal ) die deze cd tot een genot om naar te luisteren maakt. Leuk, 3,5*

Muziekverslaafd
Een geweldige vocalist, die helaas echt de verkeerde muziek maakt als je dat afzet tegen de kwaliteiten die hij heeft. Ik heb het seizoen van American Idol gezien waar hij aan deelnam en ik was erg onder de indruk van zijn zang capaciteiten. Die capaciteiten komen totaal niet tot uiting in de droevige muziek die hij maakt. Zo zonde.