Goldfrapp - Black Cherry (2003)

Electronic / Pop
Label: Mute

1. Crystalline Green (4:28)
  2. Train (4:11)
  7. Twist (3:32)
  8. Strict Machine (3:51)
  9. Forever (4:14)
  10. Slippage (3:57)
  11. Big Black Cloud, Little White Lie ("Tiptoe" Revisited) * (3:07)
  12. Train [Village Hall Mix] * (5:28)
  13. Train [Ewan Pearson 6 / 8 Vocal] * (7:34)
  14. El Train [T. Raumschmiere Rmx] * (5:52)
  15. Strict Machine [Benny Benassi Sfaction Edit] * (3:27)
  16. Train [Ewan Pearson Dub] * (7:46)
  17. Deep Honey [Live at London ULU 2003] * (4:41)
  18. Hairy Trees [Live at London ULU 2003] * (6:47)
  19. Yes Sir * (3:58)
  20. Strict Machine [Benny Benassi Sfaction Extended Mix] * (6:53)
Een van de leukste dance-acts die ik ken. En ze komen op Pinkpop en dan ga ik ze live zien. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn.

Erg goed album ook.

avatar van NERD
Zag ze op TV op Pinkpop, helaas maar 1 nummer gezien "Twist" en dat is een errug lekker nummertje moet ik zeggen.

Heb de rest van het album nog niet mogen horen

Het debuut heb ik erg vaak gedraaid (en doe dat nu nog steeds wel).
Toen deze cd uitkwam vond ik hem helemaal te gek. En dan blijkt toch dat ie dan snel gaat vervelen op den duur, en dat je hem niet meer draait.
Geen slechte cd, zeker niet. Maar toch minder goed dan ik in het begin vond. Geef mij de vorige maar.

beaster1256
dit is de tweede , de eerste keren een prachtige plaat, 100 % anders dan felt mountain , veel dansbaarder een hele andere groep, meer disco, met een ondeugende nasmaak, na één jaar is de keuze rap gemaakt, 'felt mountain' is veel mooier en zeker tijdlozer

Vooral Twist is erg goed de rest van de nummers is eigenlijk een beetje meer van hetzelfde gaat gauw vervelen

avatar van VanDeGriend
Eeuwig zonde dit. Felt Mountain was zoveel warmer en mooier dan dit gedoe. Echt een mega mega tegenvaller. Einde oefening voor Goldfrapp

VanDeGriend schreef:

Maar neen! Probeer de nieuwe eens. Daar heeft ze een mooie combinatie gevonden van Felt Mountain en Black Cherry!

avatar van Gyzzz
Ik vind dit album leuk en irritant tegelijk. Het hangt volledig van mijn bui af, op sommige momenten vind ik het allemaal leuke deuntjes, maar ik heb toch ook vrij vaak dat bijna alles aan het album me irriteert.
Het nummer Hairy Trees irriteert me overigens nooit, en is samen met Utopia Goldfrapp's beste nummer.

avatar van andré
Het is een compleet ander album dan de voorganger, maar net zo sterk. Eigenlijk zou je dit album niet als opvolger moeten zien, maar als een album wat er prima naast kan bestaan, en een hele andere kant van Alison Goldfrapp lat zien. 't Is vast een weegschaal, onze Alison

Ik heb enkel dit album. Laatste vond ik meer van hetzelfde, en heb ik tot op vandaag, niet uitgecheckd.
Deze is echter fantastische plaat. Ik ken echter stijl van hun debuut niet.
Eerste is misschien warm en mooi, maar deze is de ultieme geile(!) plaat. Hehe, luister maar naar slippage.

avatar van andré
gerre schreef:
Deze is echter fantastische plaat. Ik ken echter stijl van hun debuut niet.

Als dit album je bevalt, kan je ook blind haar nieuwste album 'Supernature' aanschaffen, ook een erg lekker album! Debuutplaat 'Felt Mountain' is hele andere koek, maar ook zeker niet te versmaden.

Electro_
Strict Machine vind ik nog het best, met de zweepslagen. Ge-wel-dig, toch? (Géén bijbedoelingen daarmee!)

Electro_
Mening bijgeschaafd, wat mij betreft is Tiptoe het beste nummer. Die heerlijke telefoon-geluiden en brommende synthesizers maken het helemaal af. Strict Machine blijft voor mij een goede tweede.

Twist is toch ook wel een zeer leuk nummer.Eentje dat duidelijk over orale seks gaat.

Heb ook nog felt mountain liggen maar die sprak me niet zo aan bij de eerste luisterbeurt. Supernatur is onderweg en ik hoop dat die wat meer aansluit bij black cherry

avatar van Judith
Denk dat dit mijn favoriete Goldfrapp-album is. Felt Mountain is me wat te rustig en daarom gelijk wat saai en Supernature. vond ik ook net ietsje minder, hoewel de stijl wel weer wat meer hetzelfde is gelukkig. De beats zijn wat meer 'ruig', zoals in Slippage, Twist en Strict Machine, wat me erg bevalt. 3,5*

avatar van Martin Visser
Lekker plaatje hoor. Het is een beetje laat, maar dit is eindelijk mijn kennismaking met Goldfrapp (stond al lang op mijn te luisteren-lijstje). Ik begrijp uit de reacties dat dit niet de beste is. Ik ga nu dus ook ander Goldfrapp-werk beluisteren, want dit smaakt naar meer.

avatar van Judith
Martin Visser schreef:

Dit is juist mijn favoriet. Hoewel ik wel kan begrijpen dat de meeste mensen de andere twee wat beter vinden, die albums klinken stukken warmer en rustiger, vooral Felt Mountain.

Ik kende goldfrapp niet maar heb nu alle 3 de albums,...ik zoek nog meer van dit soort muziek,...net als VIVE LA FETE,...wie heeft nog een optie voor mij

Electro_
Stereo Total, 2raumwohnung, The Knife, Broadcast, Freezepop, Ladytron... Genoeg keus

Twee keer in mijn leven heb ik een handtekening gevraagd aan een artiest. De eerste keer was aan Miki Berenyi (Lush), de tweede keer aan (jawel) Alison Goldfrapp. Ik kende haar reputatie, was voorbereid op een knal in mijn gezicht, maar ik vond Black Cherry zo goed dat ik het er wel voor over had. En ja hoor, ze pakte een zwarte viltstift en schreef op de cd met een liefste glimlach 'Love 2 U xxx Alison'...

avatar van Reijersen
Beste lekker album. Niet zoveel aan de hand met deze muziek, maar het is wel bijzonder catchy en luistert gewoon makkelijk weg. Één van de beste mixen tussen pop en electronic die ik ken, de muziek van Goldfrapp.

Thijssie024
Dit is een heerlijke dansplaat. Goldfrapp trekt een strak pak aan, drinkt een cocktail, probeert wat verboden substanties en gaan met die banaan. Het is mijlenver van Felt Mountain maar wel zeer gewaagd.

avatar van .Fee.
Jammer dat ze hier een beetje té dance werden. Nog steeds wel mooie nummers tussen.

3 sterren

Kben normaal gezien geen dance liefhebber, maar dit is écht een sterk album. Train vind ik een fantastisch nummer, verder springen Strict Machine, Black Cherry, Tiptoe en Hairy Trees er ook wat uit, de rest zijn sterke opvullers, buiten het laatste nummer Slippage dat ik wat minder vind.

avatar van Shinobi
Toch wel iets toegankelijker denk ik dan Felt Mountain en met de toevoeging van wat dance nummers.
Er staan gelukkig nog wel wat rustige nummers op.

3, 0 Sterren van mij.

avatar van lennon
Leuke plaat, iets minder dan de opvolger, maar zeker niet slecht!

avatar van WeZet
Ze had beter meteen voor de sound van Head First (2010) kunnen gaan of het bij haar Felt Mountain sound moeten houden.

Dit smaakt als een bittere melange, bliinkt nergens uit en eigenlijk alleen Crystalline Green en Black Cherry weten me te boeien. Misschien dat dit veranderd na enkele luisterbeurten.

"Black Cherry", het tweede album van de Britten Alison Goldfrapp en Will Gregory, is gevuld met tien nummertjes synthesizerpop: degelijk, maar nooit meesterlijk en evenmin ooit echt vervelend. Goldfrapp is een beetje te vergelijken met de Vlaamse man/vrouw-groep Vive La Fête, niet alleen qua muziekgenre, maar ook in de zin dat Alison slechts héél voorzichtigjes gebruik maakt van haar vrouwelijke charmes om de groep te promoten, net zoals dat ook bij Els Pynoo het geval is. Al bij al is deze "Black Cherry" een verdienstelijke dansplaat met af en toe een rustiger nummer. Ons vielen bij deze eerste luisterperiode vooral "Tiptoe", "Twist" en "Slippage" op.

avatar van pureshores
Heerlijk album om 2e Paasdag mee te starten, Strict machine is een van de lekkerste singles van de 00's.
Het titelnummer, Tiptoe en Twist zijn andere favo's en de clip van Twist is briljant

avatar van Djarune
'Forever' is voor mij na de jaren nogsteeds de beste track van dit album en meteen ook 1 van de beste die ze gemaakt hebben. 'Train' en 'Strict Machine' zijn prima danstracks, maar ik hou toch meer van het rustige geluid van Goldfrapp zoals op de albums Felt Mountain en Seventh Tree.

avatar van Heer Hendrik
Oei, hier heb ik me ook eens keer aan verbrand.
Had er wel eens wat over gehoord. Ik heb het een kans gegeven, maar laten maar zeggen dat het niet echt mijn ding is.
Gelukkig voor Goldfrapp zijn er genoeg mensen die het wel slikken!

avatar van pureshores
lekker voor in de auto-wel op blijven letten op de snelheid

Dit is de perfecte mix tussen electronische muziek en pop, daar kan geen katy perry of britney tegenaan hijgen.
En Hairy trees is wonderschoon, kreeg kippevel. Een zeer verdiende 4.5

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
M. Oldfield schreef:

Ik zocht even op "Oldfield" om te kijken of er al iemand opgemerkt had dat het begin van Hairy Trees nogal op het begin van Ommadawn lijkt...

toen kwam ik om een of andere reden bij jouw bericht uit.