Creedence Clearwater Revival - Chronicle, Volume Two (1986)

Alternatieve titel: Twenty Great CCR Classics

Rock / Roots
Label: Fantasy

1. Walking on the Water (4:41)
  2. Suzie-Q, Pt. 2 (4:04)
  3. Born on the Bayou (5:16)
  4. Good Golly Miss Molly (2:43)
  5. Tombstone Shadow (3:39)
  6. Wrote a Song for Everyone (4:59)
  7. Night Time Is the Right Time (3:10)
  8. Cotton Fields (2:58)
  9. It Came Out of the Sky (2:56)
  10. Don't Look Now (2:11)
  11. The Midnight Special (4:12)
  12. Before You Accuse Me (3:27)
  13. My Baby Left Me (2:20)
  14. Pagan Baby (6:25)
  15. (Wish I Could) Hideaway (3:50)
  16. It's Just a Thought (3:58)
  17. Molina (2:08)
  18. Born to Move (5:42)
  19. Lookin' for a Reason (3:29)
  20. Hello Mary Lou (2:13)
avatar van avdj
Na Chronicle van 1976 kwam er 10 jaar later het vervolg uit. Of dit gelijk op CD was verschenen weet ik niet maar het is een aardige aanvulling op deel 1. Hiermee heb ik denk ik genoeg CCR.

avatar van Jan Wessels
Om de verzameling compleet te maken. Haalt het niet bij Chronicle (I) maar er staan toch een paar prima nummers op: Born on the Bayou en de geweldige Elvis-cover My baby left me (dat begin!). 3,0

avatar van Gert P
Jammer dat Susie Q er half opstaat.
Andere deel staat op de andere cd, onbegrijpelijk wat die platenmaatschappijen doen en wat ze ons opdringen.
nummer nu maar gedownload, als ze niet anders willen!En maar klagen die maatschappijen!

Stijn_Slayer
He vreselijk. Chronicle 1 is veel beter.

Hier had Keep on Chooglin gewoon op gemoeten (eigenlijk al op 1, maar doordat hij daar ontbrak had hij hier zeker aanwezig moeten zijn.)

Alleen Born on the Bayou vind ik écht de moeite waard, maar ik ben dan ook geen CCR-Die-hard...

Pieter Paal
'Keep on Chooglin'' komt wellicht op 'Chronicle vol. 3'.

Pieter Paal schreef:
'Keep on Chooglin'' komt wellicht op 'Chronicle vol. 3'.

Als je gewoon die driebulle verzamelaar koopt heb je op een nummer of 6 na al hun werk.

avatar van freakey
Stijn_Slayer schreef:
He vreselijk. Chronicle 1 is veel beter.

1 is idd VEEL beter, ik heb deze wel gekocht en hij staat mooi te staan naast zijn grote broer, maar werken hoeft ie nooit.....

avatar van Gert P
Echt alle mooie nummers staan op collected, keep on chooglin, born on the bayou, susie Q 8 minuten versie.
Ramble tamble, pagan babe.
Alles kompleet.
Deze heb ik op markplaats verkocht samen met deel 1 en collected weer gehaald.
Heb je voor het zelfde geld bijna al hun materiaal.

Komt Chronicle vol. 3 in 2016 uit?

avatar van B.Robertson
Gewoon alle studioalbums kopen, weet men zeker dat er niets mist en zo veel zijn het er niet. Chronicle I & II volstaan voor mij inzage CCR en na Pagan Baby zakt het peil hier aardig in. Suzie-Q, Pt. 2 laat horen dat ik bij Creedence Clearwater Revival niet zit te wachten op lange instrumentatie en is hier mosterd na de heel wat smakelijker Chronicle I maaltijd, al kent II met o.m. Born on the Bayou ook nog wel wat knappe liedjes.