Doe Maar - Hees van Ahoy (2000)

Pop / Ska
Label: V2

1. Doe Maar Net Alsof (4:54)
  2. Zoek het Zelf Maar Uit (3:53)
  3. Praatje (0:32)
  4. Alles Doet het Nog (4:10)
  5. Radeloos (6:37)
  6. Praatje (0:35)
  7. Belle Helene (3:05)
  8. Overspel (5:42)
  9. Nachtzuster (3:56)
  10. Praatje (0:25)
  11. Hetzelfde Meisje (3:13)
  12. 1 Nacht Alleen (5:12)
  13. Ok (3:41)
  14. Heroine (3:04)
  15. Pa (4:54)
  16. Is Dit Alles (6:38)
  17. Watje (3:22)
  18. Praatje (0:42)
  19. Dansen Met Alice (2:58)
  20. Tijd Genoeg (4:30)
  21. Doris Day (3:50)
  22. Klaar (6:33)
  23. Praatje (0:51)
  24. Je Loopt Je Lul Achterna (9:37)
  25. Praatje (0:27)
  26. Sinds 1 Dag of 2 (3:52)
  27. Smoorverliefd (4:13)
  28. Bij Elkaar (3:31)
  29. De Bom (4:13)
Ook ik kon het niet laten om er naar toe te gaan: de melancholie naar je jeugdjaren blijkt dan toch erg sterk te zijn.
Op mijn 12e, 13e heb ik ze nooit live gezien (en gezien de taferelen toen maar goed ook ), dus dit was een inhaalslag op mijn 30e.
Deze cd heb ik niet meer gekocht, de herinneringen aan het concert zijn voldoende. De titel is wel helemaal raak: want ik heb ook hartstochtelijk mee staan bleren. En ik moet zeggen dat ze hun vakmanschap nog eens goed bewezen. Wat me vooral opviel was dat het publiek voor 50 % uit mannen bestond. Zouden die allemaal mee hebben moeten gaan van hun vrouw / vriendin ?

avatar van bonothecat
Ik heb ze in mijn jeugd niet gezien (mijn vriendje mocht niet meer van zijn ouders, er vielen te veel mensen flauw...dus ben ik ook maar niet gegaan) en in ahoy heb ik ze ook gemist. Ik ga wel naar het volgende reunie concert....zal ik aERodynamIC ook wel weer tegen komen

bonothecat schreef:
zal ik aERodynamIC ook wel weer tegen komen

Weer ? Heb ik iets gemist nu ?

Ik denk niet dat er ooit nog een concert van ze zal komen. Ze hebben nu goed geld verdiend aan dat reunie avontuur, en dat vind ik terecht. Uit hun hoogtijdagen schijnen ze niet echt veel overgehouden te hebben. Ik denk niet dat er nu dus nog een reden is om het nog eens te doen. Het is zoals ze zelf zeggen KLAAR.

Ook ik was een van de aanwezigen tijdens het reunie-concert. Eigenwijs als ik was ben ik Doe Maar pas gaan waarderen toen ze al lang en breed uit elkaar waren, maar na dit concert was mijn laatste beetje twijfel verdwenen (beter laat dan nooit). Briljante muziekanten, tijdloze neder-reggae (om maar eens een niet betaand sub-genre in het leven te roepen) Persoonlijk favorieten: Doe maar net alsof, Radeloos, Dansen met Alice en Je loopt je lul achterna. ****

avatar van Nicolage Rico
Hier nog één die naar één van deze concerten is geweest. Was een erg leuk concert. Ze hebben wel kwaliteit ingeleverd in al die jaren, maar dat was geen ramp. Ze kregen Ahoy wel plat met het nummer "Belle Helene".

Ik heb de dvd van "Hees van Ahoy". Een leuke dvd met veel hits.

Ruby1966
1982 Paradiso: optreden van Doe Maar, het begin van de immense populariteit...toen nog meer de groep van het "alternatief publiek", meiden én jongens van +/- 16,17 jaar en ouder, geweldige sfeer !
1983 Pinkpop: in een jaar tijd was Doe Maar zo populair geworden en het publiek werd al jonger en jonger, voornamelijk vrouwelijk..inderdaad de flauwvallende, gillende meisjes van een jaar of 12, 13. Het Pinkpop publiek zat niet echt meer op ze te wachten, ze werden dan ook van alle kanten bekogeld....
2000: Reunie-concert waar ik heel graag naar toe had gewild maar helaas geen kaarten meer voor kon krijgen....misschien toch maar eens op zoek naar deze cd

avatar van VanDeGriend
De moeite waard hoor. Als je je best doet vind je de dvd ergens voor 4,95. Dubbel CD niet veel duurder.

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Doe Maar

bonothecat schreef:

En bono? Ben je er nu wel bij? Zo ja, dan ga je mij toch niet tegenkomen want ik sla het over deze keer

avatar van bikkel
Degelijke registratie van de populairste nederlandse groep ooit.
Vroeger vond ik het superdom wat de heren fabriceerde.Ik moest vreselijk lachen om de hysterie die de groep veroorzaakte.Wat een overdreven gedoe.
Jaren later verbaas ik me hoe knap de liedjes inelkaar steken , en dan het muzikale kunnen van de heren.Petje af.
De nummers zijn over het algemeen gewoon erg leuk.Het spelplezier is groot en de sfeer prima deluxe.

avatar van FunkStar
Normaal gesproken houd ik niet zo van live cd's maar deze vind ik erg goed. Het geluid is goed en daarbij alle hits van Doe Maar komen voorbij!! Top!

Ik kon er niet bij zijn, toen in mei 2000. Ik had kaartjes maar een keelontsteking kluisterde me aan bed -op afstand toch nog hees van Ahoy- en mocht deze flashback naar de vroege jaren ’80 later op CD en DVD beleven.

En dat viel niet tegen. De sfeer en de geluidskwaliteit zijn goed, ook al valt die megalomane Ahoy-galm maar moeilijk te rijmen met het kwajongensachtige geknutsel van hun vroegere LP’s. Maar verdrinken doen ze niet, de liedjes van toen, al was het maar omdat het publiek alles woord voor woord meebrult.

Hees van Ahoy is een feest van herkenning, en het bewijs dat Doe Maar briljant was. Met een karrevracht klassiekers, de ene na de andere meezinger.

De sterkste uitvoering is die van Radeloos, met een soepel bassende Vrienten, fonkelend gitaarspel en een machtige muzikale finale. En dan die blazers!!

Ook de versies van Doe Maar Net Alsof, Nachtzuster en Je Loopt Je Lul Achterna zijn klasse.

Opvallend is hoe geruisloos het nieuwe repertoire past tussen de ouwe hap, met Watje en het schitterende Bij Elkaar voorop. Want comebackplaat Klaar maakte aanvankelijk maar één ding duidelijk: dat toen toen was, en nu nu is.

Jammer dat die ene hit ontbreekt (Macho, Nederwiet). Had dan de ietwat bescheten praatjes tussendoor geskipt.

Maar goed, Hees van Ahoy is leuk, sympathiek en bij vlagen erg goed.

Maar voor het echte Doe Maar gevoel graai ik toch het liefst naar Skunk, 4US en andere stukken.

Henny Vrienten is hier nog opvallend goed bij stem, maar Ernst Jansz heeft in de loop van jaren wel een flinke stap terug moeten doen.

Wat was het een feest in Ahoy..

Ben zelf naar de try out in Tivoli geweest, en 3 keer ahoy (e1 en laatste show en ergens midden in) en alle keren was het enorm goed!! wat een feest!

Jammer dat niet een integrale show is opgenomen, maar ja, we kunnen wel overal over zeiken..

Helaas dus niet elke song die ze speelden op dit album (had wel op de dvd gekund...) maar een erg goede live verzamelaar!

deric raven schreef:

Ernst zijn stem heeft een rauwer randje gekregen, maar zingen kan ie nog steeds... het klinkt iets anders, maar ik vind het wel wat hebben!

avatar van Darkzone
Als jongetje van 8-9 jaar zongen we al liedjes van Doe Maar tijdens de avondvierdaagse, zonder te weten waar veel teksten over gingen. Ik kreeg wel het cassettebandje van 4US van mijn vader en kocht en ruilde ook buttons met vriendjes. Maar nooit live gezien.

Jaren later ben ik de cd's van Doe Maar gaan kopen, nog voor er ook maar sprake was van een (eerste) reünie. Toen dat bekend werd gemaakt heb ik er geen moment aan getwijfeld om een kaartje te kopen. Dat dan ook een deel van deze dvd opnamen van dat optreden bevat (vuurwerkramp Enschede) is dan helemaal leuk.

Vandaag deze dvd weer eens opgezet en het blijkt nogsteeds een feest te zijn (ik draai ook heel de week al Doe Maar in de auto nu de lente eindelijk ons land heeft aangedaan). Maar hun tweede comeback live in De Kuip was nóg beter dan in de Ahoy'. Dat was nóg meer een feest. Jammer dat ze daar niks mee hebben gedaan. Zo zonde! Want de entourage en de sfeer waren geweldig!

avatar van Funky Bookie
De grote comeback om zelf ook eindelijk financieel wijzer te worden van hun succes (en terecht) was een mega succes Door blijven verkopen tot de teller stopt en dat was bij 17(?)x Ahoy vol. Critici leken goed te moeten maken wat ze in de hoogtijdagen niet wilden toegeven en waren (bijna) overdeeven positief.
In Ahoy had Doe Maar eindelijk het publiek dat het altijd verdiende: volwassen mensen die elke zin woord voor woord mee konden zingen. Dit was echt een waar feestje en dat wordt op deze CD uitstekend weergegeven.
Meer dan vroeger vind ik wel dat Henny nu echt de ster op het podium is, maar dat lijkt de sfeer niet te hebben aangetast.

Funky Bookie schreef:
17(?)x Ahoy vol.