Ane Brun - Live at Stockholm Concert Hall (2009)

Noorwegen
Folk
Label: Determine

1. The Puzzle (3:07)
  2. Humming One of Your Songs (5:08)
  3. To Let Myself Go (3:55)
  4. My Star (3:05)
  5. The Treehouse Song (3:17)
  6. Lullaby for Grown-Ups (3:41)
  7. Linger with Pleasure (2:46)
  8. Lift Me (4:35)
  9. Sleeping by the Fyris River (4:41)
  10. Balloon Ranger (5:47)
  11. Ten Seconds (3:43)
  12. The Fall (3:39)
  13. Big in Japan (3:10)
  14. My Lover Will Go (5:13)
  15. Song No. 6 (5:08)
  16. True Colors (2:57)
  17. My Baby’s Arms [Studio Version] (2:44)
avatar van Brunniepoo
Prachtige liveregistratie van mevrouw Brun. De dvd ademt een en al sfeer door de mix van een stijlvolle locatie, warme belichting en niet in het minst Ane Brun, die op mij een redelijk verpletterende indruk heeft gemaakt met haar warme stemgeluid.

Van de twee covers bevalt True Colors me prima, een enkel door piano begeleide versie waarmee Brun het concert uitluidt. In dit nummer blijft ze vrij dicht bij de oorspronkelijke melodielijn maar zet het nummer toch volledig naar haar hand. De andere cover, Alphaville's Big in Japan vind ik de enige miskleun op dit album. Hier weet ze het catchy origineel dusdanig a-melodieus neer te zetten dat er weinig van het nummer overblijft dan een wat geforceerd gezongen matige tekst. Een klein smetje op een verder uitstekend album.

Overigens, even voor de statistieken: spreekt Ane nou Noors of Zweeds tegen het publiek?