Childline (1996)

Alternatieve titel: Today's Top Artists Unite for Charity

Rock / Dance
Label: Polygram

1. Automatic Baby - One [Live] (4:28)
  2. Paul Weller - Feelin' Alright (4:01)
  3. Ocean Colour Scene - Huckleberry Grove (2:59)
  4. Alisha's Attic - Still Life (3:50)
  5. Ash - Punk Boy (2:06)
  6. Mansun - Ski Jump Nose [Cliff Nourell Mix] (3:43)
  7. Suede - Lazy [Original Demo] (3:11)
  8. Pulp - Whiskey in the Jar (4:48)
  9. Cast - Better Man (3:02)
  10. Lighthouse Family - Ocean Drive [VH1 Acoustic Mix] (3:22)
  11. Menswear - Can't Smile Without You (3:58)
  12. Salad - Back Street Luv (3:30)
  13. These Animal Men - Wichita Lineman (4:24)
  14. Booth & The Bad Angel - Dance of the Bad Angel [Archive Mix] (5:03)
  15. Tricky - Chaos (2:51)
  16. Björk - Possibly Maybe [LFO Lucy Mix] (3:02)
  17. East 17 - Looking For [Biff Mix] (4:01)
  18. Boyzone - Your Song (3:53)
Ik kwam deze verzamelaar vandaag tegen op de platenbeurs in Utrecht. Staan erg leuke rarities op:

1. De mooiste versie van U2's One die ik ken.
4. Fijne cover van het Suede-nummer.
8. Pulp die zich waagt aan een kroegklassieker en er mee weg komt.

Het hoesje is uiteraard gemodelleerd naar Pulp's Different Class, ook wel grappig vind ik.

avatar van SirNoodle
Die One-versie is van U2 samen met REM, vandaar Automatic Baby (automatic for the people & achtung baby). En die cover van still life door alisha's attic is inderdaad heel mooi, geeft een hele andere (lichtere) draai aan dat nummer.

Wat de laatste 2 op deze cd doen heb ik echter nooit goed begrepen, misschien ergens een U2-link?

avatar van fijnemens
Kwam em een tijdje terug in London tegen in een dump bak. Leuke verzamelaar. Met mijn favoriete band Mansun en als bonus Pulp, U2/REM, Suede, Bjork aaargh te leuk

avatar van vigil
Lijkt mij ook een leuke verzamelaar, ik ben hem enkel nog nergens tegen gekomen. Sommige liedjes ken ik al wel maar lang niet alles. De hoes is in ieder geval erg Pulp.