The Alarm - Eye of the Hurricane (1987)

Label: I.R.S.

1. Rain in the Summertime (5:12)
  2. Newtown Jericho (4:05)
  3. Hallowed Ground (4:17)
  4. One Step Closer to Home (4:01)
  5. Shelter (3:08)
  6. Rescue Me (3:19)
  7. Permanance in Change (4:01)
  8. Presence of Love (4:12)
  9. Only Love Can Set Me Free (4:22)
  10. Eye of the Hurricane (3:38)
  11. Elders & Folklore * (3:32)
  12. Rose Beyond the Wall * (3:38)
  13. World on Fire * (3:47)
  14. A Time to Believe * (3:30)
  15. My Land Your Land * (3:04)
  16. Pastures of Plenty * (2:35)
  17. Rescue Me [Tearing the Bonds Assunder Mix] * (5:12)
  18. Rain in the Summertime [Thunder Mix] * (6:30)
avatar van Saldek
Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze na hun debuut de meer gangbare weg van de rockmuziek zijn opgegaan.
Desniettemin vind ik dit album wel erg o.k. Het is een frisse sound, met mooie klanken en met nog wel altijd de goede en aparte stem van Mike Peters. Lekker album onder de zon !

avatar van Jumperjack
Mee eens, ook ik vind dit gewoon een lekker album, draaide hem destijds veel in de auto ook.

avatar van rushanne
Zeker niet hun beste werk, maar toch de moeite waard, er staan een paar mooie nummers op, zoals Hallowed Ground en Permanence In Change.

avatar van Gert P
Mooi album van hun, ken er ook maar 2 en die zijn alle twee goed.

deric raven
Mooi album; iets minder rock, maar wel sfeervol. Mike Peters blijft mij wel boeien met zijn stem.
Persoonlijke favoriet is Rain in the Summertime.

avatar van Saldek
Jaaaaa........Rain in the summertime......die zwoele zomerse klanken en die zonovergoten videoclip. Ik weet het nog goed. In de auto on the freeway.....raampje open en blazen maar!

Ligt het nou aan mij. of missen we in het rijtje nog Electric Folklore, de live plaat van deze tour. Daar vind ik de nummers nog sterker. Uiteindelijk is The Alarm wel een live band, meer dan hun studioplaten.

avatar van vielip
Dat laatste wat Raynman zegt kan ik het alleen maar mee eens zijn! Live komen hun songs beter uit de verf. Zeker de nummers van dit album, dat toch een tikkeltje overgeproduceerd klinkt. Samen met Strength en Declaration vind ik dit de beste van de band. Rain in the summertime, Rescue me, Hallowed ground, One step closer to home, Permanence in change en Presence of love toveren altijd een smile op m'n gezicht

deric raven
Rain in the Summertime is verfrissend.
Het gevoel dat zomerregen je hoort te geven na een te warme dag.
Verbrand en misselijk door de hitte.
Dit werkt dan beter dan een paracetamol.
Hiermee stappen ze enigszins uit de schaduw van Bono en Jim Kerr, wat toch wel de apostelen zijn in het geven van hoop in de trieste jaren 80.

avatar van vielip
Ik zag dat ik destijds 4* had gegeven. Beetje over enthousiast
Haal er een halfje vanaf. Dat lijkt me wat gepaster.