Daddy G - DJ-Kicks (2004)

4,00

Electronic / Wereld
Label: !K7

1. Intro (0:14)
  2. Willie Williams - Armadideon Time (2:20)
  3. Sound Dimension - Rockfort Rock (0:11)
  4. Melaaz - Non Non Non (3:45)
  5. Tricky - Aftermath [Version 1] (5:34)
  6. Meters - Just Kissed My Baby (4:40)
  7. Nusrat Fateh Ali-Kahn - Mustt [Massive Attack Remix] (3:29)
  8. Les Négresses Vertes - Face a La Mer [Massive Attack Remix] (5:26)
  9. Massive Attack - Karmacoma (The Napoli Trip) (6:05)
  10. Johnny Osbourne - Budy Bye (4:20)
  11. Badmarsh & Shri - Signs (5:29)
  12. Barrington Levy - Here I Come (3:45)
  13. Foxy Brown - Oh Yeah (3:57)
  14. Leftfield - Inspection (Check One) (6:25)
  15. Massive Attack en Mos Def - I Against I (5:21)
  16. Aretha Franklin - Rocksteady [Edit] (4:28)
  17. Massive Attack - Unfinished Sympathy [Perfecto Remix] (5:27)
12 BERICHTEN 1 MENING
Echt een heerlijke plaat dit. Op de een of andere manier zijn die DJ Kicks verzamelaars heel vaak heel leuk. Ook een goede manier om veel nieuwe dingen te horen.

avatar van andré

Er staan inderdaad veel goede nummers op: Barrington Levi en Badmarsh & Shri zijn erg goed. En I Against I van MA & Mos Def blijft echt een superplaat, die staat toch ook op een of andere soundtrack? En Daddy G, is dat niet een van de leden van Massive Attack?

andré schreef:

I Against I stond op soundtrack van Blade II en Daddy G is weggegaan bij Massive Attack om meer bij familie te kunnen zijn. De naam deed het al vermoeden .

avatar van brooklyn
Mmmm.. ben benieuwd... die DJ kicks is een erg leuk project met allemaal aparte mixen... zal eens kijken

avatar van dix
Begin jaren negentig heb ik eens 's avonds een lift gekregen van een wegwerker die door de Pyreneëen heen naar Lourdes reed. Tijdens de rit had hij de autoradio aan, en moesten er vele haarspeldbochten genomen worden. De radio stond slecht afgestemd, op een wijze waarop we alleen ontvangst hadden als de antenne zich aan de dalzijde bevond. Oftewel, de helft van de tijd.

Op de radio klonk op een gegeven moment iets dat ik wel en niet kon thuisbrengen ... maar ik vond het echt wondermooi. Een lange, dromerige track met schorre zang, gearrangeerd in een modern jasje. Bij de afkondiging was de ontvangst helaas weg...

Jaren later toch nog gevonden: Face a la mer, van Les Negresses Vertes in de Massive Attack remix. Met Les Negresses vertes was ik enigszins vertrouwd maar dit nummer is niet van de mij bekende, eerste plaat. En dat ze ooit iets door Massive Attack hadden laten remixen, dat zou ik nooit geloofd hebben als ik het niet gehoord had.

Dat is echt een waanzinnig mooi nummer inderdaad. Ik wist dan weer niet dat die remix al zo oud was.

avatar van luc011190
herman schreef:
Dat is echt een waanzinnig mooi nummer inderdaad.

Understatement

avatar van Bibendum
5 sterrenplaat !

Beste deel van de DJ-kicksreeks...

Waslijst van schitterende nummers, geen enkele laagvlieger.

Kan op elk moment van de dag in de cd-lade worden geschoven.

Top zijn onder andere:

- badmars and shri, signs
- massive attack, unfinished sympathy (perfecto remix)
- les négresses vertes, face à la mer
- massive attack and mos def: i against i

Fucking brilliant ! Play it loud !

Hier een mix van Massive Attack-mensen uit 1987 (!) waar Just Kissed My Baby van de Meters ook al in voor komt. Blijkbaar een all time fave daar in Bristol.

Just Because 026: Wild Bunch Vs Soul II Soul Flyer « Test Pressing - testpressing.org

Ook na 7 jaar blijft dit trouwens een uitstekende DJ-Kicks, die het goed doet op zonnige dagen als deze. Misschien wel de beste uit de reeks.

avatar van Ataloona
Heerlijke plaat iig, lekker zomers. Musst, Non Non Non, I Against I en Face A La Mer blijven mijn favorieten, maar een ijzersterke plaat dat zeker.

Ik ken niet veel DJ-Kicks, maar van die ik ken is deze zeker de beste.

avatar van T.O.

Ken het album niet, maar die tracklist is wel precies wat je verwacht bij Daddy G

avatar van robbizzel
vandaag weer gedraaid in het zonnetje en wat een heerlijke plaat blijft het zeg, vooral met dit weer, krijg al weer helemaal zin in de zomer!! Signs toch wel favoriet.