D'Angelo - Yoda II (2008)

Soul
Label: Think Differently

1. One Mo' Gin (1:26)
  2. Shit, Damn, Motherfucker (5:12)
  3. Bullshit (4:54)
  4. Jonz in My Bonz (5:50)
  5. I Found My Smile Again (6:10)
  6. Smooth (4:15)
  7. Spanish Joint (5:44)
  8. Really Love (4:16)
  9. So Far to Go (Interlude) (0:46)
  10. When We Get By (5:44)
  11. Nothing Even Matters (5:49)

met Lauryn Hill

12. Your Precious Love (3:00)

met Erykah Badu

13. Allright (5:13)
  14. Accapella (Interlude) (0:27)
  15. Shining Star (1:51)
  16. Ghetto Heaven (1:26)
  17. Heaven Must Be Like This (4:10)
  18. Your Love Is So Cold (5:52)

met the Stuart Zender Project

19. Break You Off (1:19)
  20. She's Always in My Hair (6:10)
avatar van Niek
Dit is natuurlijk een grotendeels zeer overbodige verzamelaar, hoewel bv Your Love is so Cold erg fijn is om er bij te hebben. Verder luistert het album weg als een studioplaat, heel goed dus. En er is natuurlijk kwaliteit te over. Zo'n lage waardering als Reijersen geeft kan ik dan ook niet zo goed begrijpen. D'Angelo is een ongelofelijke gigant en dit album telt vrijwel louter hemelse tracks. Puur op basis van gebrek aan relevantie een onvoldoende uitdelen vind ik onredelijk. Ieder die nog niets van D'Angelo in zijn kast heeft staan raad ik deze van harte aan (hoewel je natuurlijk wel beter gewoon zijn twee 'echte' platen kan aanschaffen).