Black Cobra - Chronomega (2009)

Label: Southern Lord

1. Negative Reversal (2:55)
  2. Machine (3:50)
  3. Catalyst (5:39)
  4. Chronosphere (3:34)
  5. Zero Point Field (4:37)
  6. Lightning in His Hand (5:57)
  7. Storm Shadow (3:36)
  8. Glacies en Spiritu (2:21)
  9. Nefarian Triangle (5:34)
avatar van trebremmit
Nieuwe album van deze band is weer lekker hard, de drums klinken erg jaren tachtig post-punk, verder is het sludge wat de klok slaat,.

avatar van Mr. Niceguy
Gewoon veertig minuten lang knallen. Topplaat!

avatar van essence
Ik denk dat ik deze maar eens op vinyl aanschaf, met cover van de Buzz-Oven classic: "Behaved".

avatar van crosskip
Dat Black Cobra bevalt me toch wel erg goed. Heerlijk lompe sludge recht in je smoel. Het lijkt in het begin wat eentonig, maar de band weet het toch een heel album lang interessant te houden. Ik mis de basgitaar toch wel, al wordt dit toch wel flink gecompenseerd door het geluid wat de gitarist weet te produceren. Kan me voorstellen dat dit live echt belachelijk vet is

avatar van laboomzaa
Och..ik heb helemaal nog niet op deze gestemd, live vind ik vooral de drummer geniaal!!

avatar van AOVV
Puike beukplaat van Black Cobra, mooie nominatie van [WZ] in dit topic.

Weinig franjes of gedoe of wat dan ook, een bij momenten erg zware sludgeplaat. Opvallend ook dat het tempo nauwelijks wordt gedrukt (hoewel er enkele relatieve rustpauzes worden ingelast). Favoriete nummers heb ik hier niet, het niveau is behoorlijk constant zonder uitschieters, zowel aan negatieve als positieve zijde.

3,5 sterren

avatar van jasper1991
Lekker geluid, lekker groovy. Zeker toen ik dit voor de eerste keer aanzette dacht ik dit wordt een goede. Hoe jammer is het dan dat ik niet meer verrast wordt bij het beluisteren. Eigenlijk moeten ze het hebben van het lompe geluid en mis ik wat opbouw en melodie. Sporadisch is er wel een lekkere hook.