Goodie Mob - Still Standing (1998)

Label: LaFace

1. The Expierence (2:21)
  2. Black Ice (3:25)

met OutKast

3. Fly Away (4:04)
  4. The Damn (4:49)

met Cool Breeze

5. They Don't Dance No Mo' (3:26)
  6. Beautiful Skin (6:11)
  7. Gutta Butta (4:49)
  8. Ghetto-ology (5:36)

met Chiefton

9. Distant Wilderness (5:28)
  10. Greeny Green (3:54)

met Witchdoctor

11. I Refuse Limitation (6:04)

met Backbone

12. See You When I See You (2:29)
  13. Inshallah (5:03)
  14. Just About Over (5:26)
  15. Still Standing (4:52)
avatar van Reijersen
Best een sterk album van Goodie Mob. Alles wat zij maken is altijd goed te versmaden. Dit album hou ik op 3,5 ster.

avatar van thomzi50
Dit is het eerste dat ik van hun ken, en ik moet maar eens achter het oudere werk aan. Cee-Lo is wel de beste, maar komt hier iets beter tot zijn recht dan solo wat mij betreft; anders wordt hij al snel wat drammerig. Vind dit een over het algemeen sterk geproduceerd album, met degelijk tot goede raps. Wel lekkere plaat dus. 3,5*

goede plaat. Klassieker.

avatar van Dungeon
3 berichten, 9 stemmen. En dat voor 1 van de beste hiphopplaten ooit. Zojuist weer eens beluisterd op de weg naar mn werk. Wat een pracht van een plaat is dit toch. Elk nummer is anders en de rappers halen het uitertste uit zichzelf. De gastrappers, allen van de Dungeon Family, doen hier ook lekker mee.
Zeer gevarieerd plaatje maar wel een mooi geheel. Minder maatschappij kritisch als de voorganger maar nog steeds analytisch en spiritueel hier en daar.

avatar van Dungeon
Als ik dit luister dan snap ik het leven weer helemaal.

avatar van Flipm0de
Black Ice. Dikke klassieker is die track.

Verder ook een erg goede plaat. Heerlijke oldschool zuidelijke hip hop.

avatar van gweah
Ik zag tot mijn schaamte dat ik deze op 3 sterren had staan... Meer een score voor een zogenaamde mixed bag... i.p.v. een goed gevulde Goodie bag... want wat staat dit album vol met schitterende tracks en ongelooflijke verses.

En wat zijn er weinig berichten en stemmen hier. Tientallen pagina's bij de OutKast albums en complete radiostilte bij een van de andere classics uit de hoogtijdagen van de Dungeon Family. Still Standing zit chronologisch gezien tussen ATLiens en Aquemini in en laten dat nou net twee van mijn favoriete albums ooit zijn, met dezelfde producers erachter.

Speciale vermelding voor Ghetto-ology als een van allerhardste classic Dirty South tracks, normaal gesproken hoor je die echte typische crunk shit niet echt bij OutKast en Goodie Mob maar hier gaan ze glorieus los op een stuiterende, freaky instrumental, geproduceerd door Cee-Lo zelf. Cee-Lo die op dit album pareltje na pareltje dropt overigens. Wat een stem, wat een lyrics, wat een heerlijke MC.

avatar van gweah
gweah schreef:

En het bleef stil. SMH.
Vandaag dit album gevonden op vinyl, een vergeten klassieker, had hem nog nooit gezien als Lp. Heel blij mee.

gweah schreef:

En het bleef stil. SMH.

Ik wil nog wel even melden hoe geweldig ik deze plaat vind. Helaas niet ontdekt door het MusicMeter publiek.
Ik weet nog goed dat ik na SoulFood, vanaf zo rond 1996 elke platenzaak afging op zoek naar nieuw materiaal van Goodie Mob. Internet was toen nog niet zo als nu en beschikte ik zelf ook niet over. Het duurde even maar plots vond ik deze. Ik voelde me als een piraat die een schat vind. En nog steeds is het een parel.
Meermaals hebben de teksten uit verschillende songs me geholpen in moeilijke tijden. Distant Wilderness is favoriet.