Radiohead - 10 Great Songs (2009)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Parlophone

1. Just (3:56)
  2. Karma Police (4:25)
  3. High and Dry (4:18)
  4. My Iron Lung (4:37)
  5. Lucky (4:19)
  6. Fake Plastic Trees (4:52)
  7. Idioteque (4:38)
  8. 2+2=5 (3:20)
  9. The Bends (4:06)
  10. Everything in Its Right Place (4:13)
jacobz schreef:
geen Nude, geen No suprises, geen Reckoner, geen Paranoid android

nude en reckoner staan op in rainbows die niet is uitgegeven onder emi, dus die songs kan emi (gelukkig) niet gebruiken om radiohead uit te melken.

avatar van Gert P
Nou in ieder geval 3 mooie nummertjes.
Heb aan die dubbele verzamelaar meer dan genoeg van deze groep.
Heb hem ook nog niet zien liggen trouwens.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ligt in de Vlaamse FRS nochtans in de budgetrekken (€ 5,99 / stuk, twee voor € 10).

avatar van kaztor
Waardeloze prul van een cd. Vooral geen aandacht aan besteden, lijkt me.

(Ooops!)

avatar van Slowgaze
Welke tien geweldige nummers? Ik zie er maar vier.

avatar van Eveningguard
Ik maak wel even een afspeellijst op m'n iPhone in de volgorde van deze tracks. Dan horen jullie mijn oordeel wel.

avatar van Eveningguard
De volgorde van de nummers is willekeurig en dat is aan te horen. De nummers blijven natuurlijk goed, maar dit 'album' als geheel is pure bagger.

avatar van jellecomicgek72
herman schreef:
Het wachten is op:

Radiohead - The Definite Collection
Radiohead - All Time Greatest Hits
Radiohead - 15 Golden Greats
Radiohead - OK Radiohead
Radiohead - 10 More Great Songs
Radiohead - 10 Great Songs (Again, for all you Amnesiacs)
Radiohead - We Want Our Dollars & Cents
Radiohead - The Singles Collection
Radiohead - There There (Another Radiohead Compilation)
Radiohead - Alle 13 goed (en nog 2 wel aardig)
etc.

Naja dit album lijkt mij ook vrij overbodig ja. Zag hem een tijdje terug nog liggen in de Plato voor een euro of 8 maar daarvoor je ook de Best of cd halen en die heeft nog meer tracks ook.

avatar van Gert P
Van mij mogen ze al die platen uitbrengen die Herman opschrijft.
Zal er geen 1 meer kopen van deze zwaar overgewaarde groep.
Heb de dubbele verzamelaar al die ik nooit meer draai omdat ik er eigenlijk maar 3 of 4 nummers van kan waarderen.
Misschien dat ik hem nog eens wegkioer als ik ruimte nodig heb, door die verzamelaar hoef ik de rest al elemaal niet meer te horen want op streest spirits en fake plastic tree na is de rest voor mij vuilnis.
Nee niet mijn piece of cake..

avatar van kobe bryant fan
Deze verzamelaar heeft totaal geen waarde, de tracks missen gewoon hun kracht en die kracht hebben de songs wel als ze op hun originele plaat staan.

avatar van Timo-otje
Ja klopt , sowieso vind ik verzamelaars te belachelijk voor worden. Wie koopt zoiets nou man ? Een echte liefhebber koopt alle albums. Het is pure uitmelkerij en er zijn een aantal nummers bij elkaar gepropt die helemaal niet bij elkaar passen. Wat mij betreft kan iedereen dit blind op 0,5 * zetten.

avatar van kobe bryant fan
Ik geef nog een 2.5* gewoon omdat Radiohead maar twee verzamelaars heeft ( tegenwoordig is dat zeer weinig ) en omdat het voor wie nog nooit van Radiohead heeft gehoord het een "goede" instapper is.

avatar van Mat_
Timo-otje schreef:

Voor mensen die nog niets kennen van een band is zo'n "best of" ,of hoe je het ook wilt noemen, vaak een goeie eerste kennismaking met die band. Vooral bij bands die al aardig lang bestaan en al veel albums hebben uitgebracht is het niet altijd even simpel om zomaar ergens te beginnen

avatar van Don Cappuccino
Dit is zelfs nog een spinoff op Best Of, echt triest. Als je gewoon een overzicht wilt hebben is de 2-cd versie van Best Of een optie, daar ben ik begonnen. Inmiddels heb ik alle albums behalve The King Of Limbs origineel in bezit.

avatar van Timo-otje
Naja in die trant snap ik het nog wel maar als ik een band wil leren kennen ga ik echt niet eerst de best of checken maargoed. Trouwens sommige nummers komen ook beter voor de dag op een album en missen bepaalde lading bij een best of. Geen sfeer etc ! Dus wat mij betreft onzin dit.

avatar van kobe bryant fan
Mijn eerste aanraking met Radiohead was Kid A en kijk nu hij staat op 2 in mijn top 10.
Ik luister zelden een Best Of als ik een nieuwe band wil leren kennen kijk ik hier welke platen goed scoren en die luister ik dan een paar keer.

avatar van chevy93
Timo-otje schreef:
Een echte liefhebber koopt alle albums.
Een echte liefhebber koopt alle albums, inclusief alle verzamelalbums en de overige uitmelkkerijgadgets.

Maar ik kan zo 10 bands noemen waarbij je aan een verzamelalbum (ruim) genoeg hebt. En hoewel deze erg pover is, vind ik Radiohead ook zo'n band. Alleen van OK Computer zou ik dan echt te veel nummers pakken.