The Source Experience - Different Journeys (1994)

Zweden
Dance
Label: R&S

1. Unknown Territory (11:52)
  2. Point Zero (8:31)
  3. Pressure Drop (6:41)
  4. Diatonic Shift (6:11)
  5. Intruder (8:48)
  6. X-Ray (12:29)
  7. Nightshift (11:24)
  8. Voices of the Spirit (8:12)
avatar van trebremmit
Heerlijke techno van Robert Leiner op het R&S label, vooral de langere nummers zijn erg sfeervol en hypnotiserend. In Nightshift zit wel een rare fade, maar dat komt omdat hij dit album live opgenomen heeft in 1 take.

trebremmit schreef:

Moest even nadenken waarvan ik dit label ook al weer kende. CJ Bolland, Jaydee, Nonkeen en, oja James Blake

avatar van Mjuman
Wat ik in eerste instantie vond op Spotify deed me meer denken aan Jam & Spoon en ook - surprise surprise - Dance2trance; is wel typerend voor het type muziek dat rond '94 zijn opgang deed. Elektra dat ik later hoorde is idd meer techno.

avatar van trebremmit
Heb je wel de goede dan, dit lijkt daar toch niet echt op? Dat heeft veel meer een Duitse sound, uit Frankfurt, ook mooi maar veel meer trance en dit vind ik meer techno, soms zelfs industrieel zo hard zijn die kicks en bass drums.

avatar van Mjuman
Album stond niet op Spotify, maar dat biedt wel wat losse tracks aan en dat geeft idd "een gemengd beeld"; ik kijk verder. Maar goed ook niet elke techno dj, bijv Shed, is zo 'tempelvast'

avatar van jurado
Point Zero!! Nostalgisch.

avatar van trebremmit
Point Zero is heerlijk! Maar eigenlijk staat er geen slecht nummer op hier.

Staat ook op bandcamp tegenwoordig.
Different Journeys (1994) | The Source Experience | Robert Leiner - robertleiner.bandcamp.com

Nog niet op spotify volgens mij.
Ik heb het laatst op cd gekocht, alleen staat daar het vinyl bonusnummer Gate41 niet op.