Nick Cave & The Bad Seeds - Live at the Royal Albert Hall (2008)

Australiƫ
Label: Live Here Now

1. Lime Tree Arbour (3:41)
  2. Stranger Than Kindness (5:03)
  3. Red Right Hand (5:18)
  4. I Let Love In (4:12)
  5. Brompton Oratory (3:47)
  6. Henry Lee (4:03)
  7. The Ship Song (4:15)
  8. Where the Wild Roses Grow (4:12)
  9. People Ain't No Good (6:11)
  10. Do You Love Me? (4:31)
  11. Far from Me (6:12)
  12. The Mercy Seat (5:12)
avatar van strandsmurf
Briljante uitvoeringen van Henry Lee, Red Right Hand en People Ain't No Good. Ik mis alleen deze perfectie bij de uitvoering van The Mercy Seat. Daar zijn betere uitvoeringen van. Vandaar 4,5* ipv 5.

avatar van Wickerman
Helaas niet het volledige concert. Op de 9-track versie die ooit bij de Best Of werd geleverd zat The Weeping Song nog bij. Desondanks staat er met Where The Wild Roses Grow nog een duet met Blixa Bargeld op.

avatar van strandsmurf
Zeker jammer dat The Weeping Song er niet bij staat, maar met dit live-album van ruim 56 min mogen we eigenlijk niet klagen dat er nummers ontbreken.

Milestones
Uitstekend live album met Cave in goede doen. Prima opnamekwaliteit ook.
Enige bezwaar is dat het er wat minder gevarieerd aan toe gaat qua songmateriaal.
De ballads overheersen hier. De liefhebbers (zoals ik) van de wat ruigere kant van de Bad Seeds komen hier nauwelijks aan hun trekken.

avatar van Cor
Cor
De live platen van Cave en zijn Seeds blijven intens, strak en prachtig gemusiceerd. Wat kan die band toch heerlijk begeleiden, waardoor de verhalen en voordracht van Cave van een prachtig en altijd passend kleurenpallet worden voorzien. Grootmeesters.