Liars - Sisterworld (2010)

Rock / Avant-Garde
Label: Mute

1. Scissor (3:39)
  2. No Barrier Fun (2:57)
  3. Here Comes All the People (3:27)
  4. Drip (4:14)
  5. Scarecrows on a Killer Slant (4:13)
  6. I Still Can See an Outside World (3:13)
  7. Proud Evolution (5:03)
  8. Drop Dead (3:35)
  9. The Overachievers (3:14)
  10. Goodnight Everything (4:32)
  11. Too Much, Too Much (3:58)
JustaRascal
Gelekt. Klinkt rustiger dan andere albums op eerste gehoor.

avatar van The Scientist
Luister hem voor de eerste keer... en wat is het eerste nummer toch weer fijn ... en de rest voor zover ik heb geluisterd ook... Niet ontzettend bijzonder, wel gewoon erg goed

avatar van Rhythm & Poetry
Zo op het eerste gehoor een prima album, maar het heeft nog wat meer luisterbeurten nodig. Vind het nu nog moeilijk om er echt iets van te vinden. Ik weet het nog niet.

avatar van Rhythm & Poetry
Uiteindelijk een verdienstelijk album met tracks als No Barrier Fun en Scarecrows on a Killer Slant die voor mij uitblinken. Daarnaast misschien iets te veel opvullers naar mijn smaak, het merendeel kan ik meer dan prima aanhoren maar doet me ook niet heel veel. Het is mij soms zelfs iets te gewoontjes, nog meer fratsen graag de volgende keer. En dan zal je zien dat het scheelt.

Nihilisme
Ik vind 'm na één luisterbeurt eigenlijk wel sterk. Misschien al wel sterker dan de voorgaande selftitled, maar ik moet 't allemaal nog beter gaan luisteren.

Ik heb sowieso een zwak voor deze band.

avatar van itchy
Ik vind hem tot nu toe zeker niet slecht, maar er blijft heel weinig van hangen. Intrigerend... dat is het juiste woord.

Nihilisme
Je kan zeggen wat je wilt, maar het nummer Scissor heeft zonder twijfel één van de tofste clips van het jaar.

Goeie plaat! Schitterende dreigende, duistere sfeer heeft deze plaat.

avatar van Tha)Sven
Scissor is geweldig en die clip is briljant.

avatar van EGpower
Wat een freaky video!!! Schitterend!

Nihilisme
Scarecrows On A Killer Slant is een verdomd lekkere aanslag op je oren. Puike plaat van de Liars, die zich sterk herpakken na hun iets mindere selftitled.

khonnor
wat een bende kakkers hier toch

de vijfde mokerslag op rij van liars, imho...

Lukk0
Het is weer schitterend wat de Liars gemaakt hebben. Toch een band die bij mij weinig fout kan doen. Vier sterren staan er nu, maar de vierenhalf zijn alweer in zicht. De sfeer van Drum's Not Dead is namelijk weer een beetje terug, het is weer drukkend en dreigend en zo hoor ik deze mannen toch het liefst. En die video bij Scissor is inderdaad tamelijk geniaal .

avatar van Henjo
Ik heb niet dit hele album geluisterd maar Scissor is wel ontieglijk vet zeg!

avatar van mkrake
Gisteren dit album binnengekregen, zal hem eens grondig beluisteren. Verpakking/hoes is trouwens zeer karig... Koop je het album origineel en dan krijg je dit. Verpakking is waar ze vroeger de singles van 2,- in deden. Alleen een kartonnen hoesje met de cd erin. Nee zo beloon je echt de kopers

khonnor

hierzo, een schoon fotootje

Liars - Sisterworld 2 cd Limited Edition Thom Yorke etc on eBay (end time 15-Mar-10 21:28:04 GMT) - cgi.ebay.co.uk

2e cd met rermixes van thom yorke en atlas sound is die paar euro's meer trouwens meer dan waard

khonnor schreef:
dan had je maar de llmited 2cd edtion moeten kopen

Het houd een keer op dacht ik zo!

Plaat heeft verder trouwens wel een paar luisterbeurten nodig, op dit moment nog niet echt een wow gevoel.

avatar van mkrake
Hij heeft wat luisterbeurten nodig maar hij wordt leuker en leuker..
Vind het uiteindelijk een best coole plaat geworden!
Favorieten Proud Evolution en Scarecrows On A Killer Slant

Nihilisme
Ik was al gelijk positief over deze plaat, ondanks het gevoel dat het misschien allemaal wat 'gewoontjes' was voor Liars' doen. Gelukkig wordt het na een paar keer luisteren toch weer speciaal en begin je te merken dat het toch allemaal weer verdomd goed in elkaar zit en op elkaar aansluit. Het trippy Proud Evolution, het openbarstende I Still Can See An Outside World en de slimme strijkers op No Barrier Fun: de Liars staan voor mij nog steeds gelijk aan vakmanschap en ook op deze plaat ga ik soms weer smerig glimlachen (ondanks het bloedserieuze thema van het album). Nog niet overtuigd door dit Sisterworld? Blijven luisteren dan, het kwartje valt vanzelf wel. Als je je tenminst een beetje in de vreemde wereld van Liars kan verplaatsen en niet vies bent van wat aparte herrie.

avatar van itchy
Behalve de eerste helft van de eerste zin ben ik het helemaal met bovenstaande eens!

avatar van The Scientist

avatar van AOVV
Ik heb het moeilijk om dit album te doorgronden, maar denk wel dat, eens ik erdoor ben, het wel eens de moeite waard zou kunnen zijn. Daarom hou ik mijn score voorlopig nog in beraad.

avatar van AOVV
Uiteindelijk ben ik eruit gekomen. Dit is toch wel een degelijk album hoor! De plaat komt een beetje aarzelend op gang met 'Scissor', maar dat nummer wordt ongeveer halfweg toch heel even wat heviger (en op het einde ook). De wat dreigende ondertoon van het nummer past goed bij de zang, zowel front- als achtergrondzang.

'No Barrier Fun' begint ook erg rustig, met basgitaar, zalvende zang en wat effecten waar ik maar niet helemaal wijs uit raak. Tel daarbij het vioolspel (belangrijke factor op dit album), en je hebt toch wel een leuk, ingehouden nummer. Erg eigenzinnig, dit plaatje.

En zo blijft het hele album toch wel dreigend. Spannend, dat is iets anders. Zo kan een nummer als 'Here Comes All The People' me niet bekoren, en ook 'Drip' heeft me nog niet helemaal voor zich kunnen winnen.

Maar dan krijg je zo'n track als 'Scarecrows On A Killer Slant'. Misschien komt het doordat dit nummer wat heftiger is, dat ik het ook gewoon beter vind? Extreem agressieve, zelfs moordzuchtige tekst ('Why'd you shoot the man with the gun? Cos he bothered you!'). Sterk nummer.

Hierna krijgen we weer een rustig, zelfs aardig klinkend (mag ik het woord aardig wel gebruiken bij Liars?) nummertje, 'I Still Can See An Outside World'. Laat je echter niet misleiden door de eerste anderhalve minuut; daarna treedt het nummer helemaal buiten z'n voegen, wat me meer interesseert. Al bij al blijft het echter een vrij rustig nummer, met enkel in het middenstuk dus die opvallende uitbarsting. De zang blijft echter beheerst.

Ook een nummer als 'Proud Evolution' weet me te boeien (vooral wanneer het reffrein wordt ingezet); daarna gaat het bergaf. 'Drop Dead' heeft nog wel wat, 'The Overachievers' is best om aan te horen, maar de twee laatste nummers ('Goodnight Everything' en 'Too Much, Too Much') zijn, om het dan maar met de afsluiter te zeggen: too much, too much.

3 sterren

avatar van Ploppesteksel
Man man, dit album blijft maar beter worden. Echt eentje waarvoor geldt: des te meer je het luistert, des te beter het wordt. 4 sterren intussen, en één van de beste albums van 2010 naar mijn mening.

voor de clip van Scissor overigens.

Eigenzinnig karakter, eigenlijk nergens mee te vergelijken. Maar elk nummer klinkt gewoon goed. Aangenaam verrast. Achter deze band ga ik zeker aan.

Welke hoge score, Deric?

Pas hem aan, vanuit het tiptopper spel.

avatar van dix
dix
khonnor schreef:

mkrake schreef:
Het houd een keer op dacht ik zo!

Als het maar niet híer ophoudt ...dit is écht de zinnigste en mooiste limited 2CD die ik ken. Nu voor een luttele 9 euri bij Velvet in Delft. Voor het eerst dat ze ook daar een scherp uitverkoopje hebben staan