Angelo Badalamenti - Un Long Dimanche de Fiançailles (2004)

Alternatieve titel: A Very Long Engagement

Frankrijk
Score
Label: Nonesuch

1. Main Title / the Trenches (4:54)
  2. First Love Touch (3:55)
  3. Heartbeat to a Gunshot (4:28)
  4. Mathilde's Theme (4:19)
  5. Secret Code (5:01)
  6. Elodie's Theme (2:44)
  7. Kissing Through Glass (2:07)
  8. Massage Fantasy (2:24)
  9. Never Had the Child (2:24)
  10. The Man from Corsica (2:42)
  11. Our Soldier's Letters (2:44)
  12. Why Do You Cry? (2:18)
  13. End Titles (6:51)
neo (crew)
Badalamenti laat zijn praktijken die hij onder andere voor Lynch projecten uithaalt weg, en met reden. Strijkers met synthesizers, vooral in zijn gebruik vond hij niet toepasselijk. Op zich niks mee om het wel te doen voor een filmscore, maar dat authentieke van smeurende, vuile loopgraven, dat vereist geen electronica. Vandaar dat slechts echt opvallend bij de aantiteling en aftiteling het wel weer tevoorschijn komt. De spotting session dan... Wat hebben ze in hemelsnaam zitten doen die Jeunet, Badalamenti & co? Enkele scenes roepen qua score aanwezigheid ergenis op, waar was de Long Silence? 4 sterren