The Dreamside - Lunar Nature (2009)

Label: Lion

1. Everlasting (5:52)
  2. Silently Awake (4:12)
  3. When Stars Fall (3:51)
  4. Higher Ground (4:53)
  5. Sticks and Stones (4:53)
  6. Carry On (4:45)
  7. Lunar Nature (5:04)
  8. Hush (3:33)
  9. In Longing (4:16)
  10. Sternenkind (6:42)
  11. Serpents Kiss (3:59)
  12. Seeds of Pain (4:07)
  13. Willing to Learn (4:07)
  14. Unspoken (4:48)
  15. Vlindertje (1:35)
avatar van Rinus
Weer een erg goed album van 1 van Nederlands oudste gothic rock bands, onder aanvoering van zangeres Kemi Vita. De band timmert al 15 jaar aan de weg, maar is in Nederland nooit echt doorgebroken, hoewel de pers recensies in het algemeen erg goed zijn. De band is ooit begonnen in een stijl die behoorlijk beinvloed was door bands als Dead Can Dance en Arcane, maar op het derde album werd het roer omgegooid en kwam het metal element erin en in die stijl is de band doorgegaan. Kemio Vita zingt ook in de band Satyrian.

Op dit album weer genoeg afwisselende nummers, soms hard en gedreven, soms heel ingetogen en met invloeden verwijzend naar de oude gothic bands zoals The Cocteau Twins of Siouxie & the Banshees. Erg goede productie weer. Aanradertje.

avatar van notsub
De hoes doet mij anders vermoeden, maar dit is gewoon een sterke CD. De band brengt stevige nummers met metal invloeden. De zangeres doet mij denken aan Sinéad O'Connor en de zware mannen achtergrond zang is dit keer eens geen grunt maar een zware Sisters Of Mercy variant. De wave en gothic invloeden liggen er dik bovenop en het eindresultaat is echt iets heel anders dat de bekende namen uit de Nederlandse (female voice) metal wereld. De muziek is soms tot het dansbare toe catchy, maar ook zwaardere intieme momenten worden niet geschuwd. Dit is gewoon kost om te koesteren.