MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

UB40 - Labour of Love IV (2010)

mijn stem
2,55 (10)
10 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Reggae
Label: Virgin

  1. I Don't Want to See You Cry (3:50)
  2. Get Along Without You Now (3:50)
  3. Bring It on Home to Me (4:34)
  4. Cream Puff (2:50)
  5. Easy Snappin' (3:11)
  6. Holiday (3:42)
  7. Close to Me (3:56)
  8. Man Next Door (5:14)
  9. Tracks of My Tears (3:23)
  10. True, True, True (2:55)
  11. Boom Shaka Lacka (3:32)
  12. You're Gonna Need Me (3:00)
  13. A Love I Can Feel (4:01)
  14. Baby Why (3:35)
totale tijdsduur: 51:33
zoeken in:
avatar van musicfriek
Zo, dit zag ik niet aankomen

avatar
Dit zal dan met een nieuwe zanger zijn ?

avatar
Jack in the Box
duran schreef:
Dit zal dan met een nieuwe zanger zijn ?


Maxi Priest of was er alweer een andere zanger gerecruteerd?
Ik zie een aantal bekende songs staan, o.a. een nummer dat ik van Sam Cooke, Ria Valk en The Animals ken en een nummer van Smokey Robinson.
Is Holiday van Madonna of van de Bee Gees?

avatar
Delroy Wilson - Don't Want To See You Cry
Melodians - Get Along Without You Now
John Holt - Bring It On Home To Me
Johnny Nash - Cream Puff
Theophilus Beckford - Easy Snappin' (1959!)
Big Joe - Holiday
Johnny Clarke - Close To Me
Dennis Brown - Man Next Door
The Miracles - Tracks Of My Tears
U-roy - True, True, True
Hopeton Lewis - Boom Shaka Lacka
Errol Dunkley - You're Gonna Need Me
John Holt - A Love I Can Feel
The Cables - Baby Why

avatar van vigil
2,0
duran schreef:
Dit zal dan met een nieuwe zanger zijn ?


Yep, met de broer van Ali. Het is overigens een niet echt heel goede plaat maar dat kan uiteraard ook geheel aan mij liggen...

avatar
2,0
Ik ben een zeer grote liefhebber van UB40, maar dit is echt niet best. Het klinkt gedateerd en die nieuwe zanger is zeer zwak. Het klinkt meer als een slechte imitatie van UB40.

avatar van lennon
UB40 moet gewoon stoppen... Ali is weg. was toch de herkenbaarheid van de band, en zelfs met Ali was het de laatste jaren alleen maar teren op de oude glorie..

Inspiratieloze albums waren het gevolg, en hij heeft dat goed ingezien, en is opgestapt.. nu de rest van de band nog...

Ik ga me de moeite besparen om dit album uberhaupt een draaibeurt te geven...zonde van mijn tijd.

avatar van vdwaldennis
4,0
Wat een onzin.
Je moet met de tijd meegaan.
Ali is weg, dat is een feit. Maar UB40 leeft nog!
Laatste twee concerten gezien met Duncan als leadsinger.
Prima vervanger en dat blijkt ook op deze lekkere cd.
Tuurlijk is het een ander stemgeluid dan Ali, maar geen reden om UB40 af te kraken want het is nog top.

avatar van lennon
vdwaldennis schreef:
Wat een onzin.
Je moet met de tijd meegaan.



Dat mag je dan ook wel eens tegen de heren van de band zeggen, want van alle 4 de shows die ik heb gezien over de jaren van de heren was de setlist nagenoeg hetzelfde... Komt neer op teren op de oude successen, en ook nog in dezelfde versies en volgorde, met hier en daar een nieuw nummer... UB40 is enorm vastgeroest, en dat is niet sinds kort.

avatar van sjoersje
2,0
Na decennia van slapheid en een gebrek aan originaliteit was UB40 met de albums Who You Fighting For (2005) en TwentyFourSeven (2008) eindelijk weer op het niveau van begin jaren '80 aangekomen. Ook de concerten van de band waren in deze periode weer een waar genot, met vele nummers uit de beginperiode die al lange tijd live niet meer voorbij waren gekomen. Deze optredens zijn blijkbaar aan lennon voorbij gegaan.

Met Labour of Love IV verpesten ze echter alles weer. Dat heeft heus niets te maken met het vertrek van Ali. Broer Duncan zingt prima en de niet-zo-diehard UB40-fan merkt de wissel waarschijnlijk niet eens.

Nee, het probleem is gewoon dat Labour of Love IV weer vol staat met die nietszeggende reggae-covertjes waar UB40 door velen zo om wordt gehaat. En alsof dat nog niet genoeg is, hebben alle nummers ook nog eens een arrangement wat op één of andere manier wel doet denken aan één van hun oude hits.

Nee, dit is een gemiste kans. Duncan klinkt als Ali in zijn jonge jaren en dus zou dit hét moment zijn geweest om de terugkeer naar de rootssound die de band de afgelopen jaren inzette helemaal compleet te maken. Maar commercie was blijkbaar toch belangrijker.

avatar van kaztor
lennon schreef:
(quote)



Dat mag je dan ook wel eens tegen de heren van de band zeggen, want van alle 4 de shows die ik heb gezien over de jaren van de heren was de setlist nagenoeg hetzelfde... Komt neer op teren op de oude successen, en ook nog in dezelfde versies en volgorde, met hier en daar een nieuw nummer... UB40 is enorm vastgeroest, en dat is niet sinds kort.


Zolang ze in Nederland zalen uitverkopen zie ik ze nog niet stoppen.

avatar van vdwaldennis
4,0
lennon schreef:
(quote)



Dat mag je dan ook wel eens tegen de heren van de band zeggen, want van alle 4 de shows die ik heb gezien over de jaren van de heren was de setlist nagenoeg hetzelfde... Komt neer op teren op de oude successen, en ook nog in dezelfde versies en volgorde, met hier en daar een nieuw nummer... UB40 is enorm vastgeroest, en dat is niet sinds kort.


Oké, maar waarom ga je dan vier keer?
Ik vond de laatste keer, een maand geleden, de setlist heel anders. Ze hebben zelfs King gezongen en Baby.
Daarnaast vier nummers van dit album.
En de klassiekers moeten ze blijven zingen. Dat is toch niet teren op successen? Dat zijn juist de nummers waar het publiek voor komt tijdens concerten. Kingston Town, Red Red Wine en Can't help falling in Love zijn geliefd.

Maar ja, van de reacties hier kan ik wel wat inzien hoor. Het blijven altijd meningen. Ik zelf vind het een lekker album.

avatar van Poeha
musicfriek schreef:
Zo, dit zag ik niet aankomen


Wow, hier schrok ik ook van (beetje late reactie)...nog een deel Labour Of Love????

De tijd van Rat In Mi Kitchen, Watchdogs, etc, was top, maar 20 jaar geleden ben ik afgehaakt.
Wel heb ik begrepen dat ze idd nog volle zalen trekken.
Ach ja, met de klassiekers moet dat ook nog wel lukken.

Die oude albums draai ik zo nu en dan nog wel eens, niks mis mee.

avatar van lennon
vdwaldennis schreef:
[Oké, maar waarom ga je dan vier keer?


1e keer omdat ik ze een keer wilde zien.
2e keer omdat ik toen dacht dat het voor herhaling vatbaar was (viel al wat tegen helaas)
3e en 4e keer.. gratis tickets, en toch maar weer proberen. Nu zou ik de tix weggeven

Daarom dus

avatar van kaztor
lennon schreef:
UB40 moet gewoon stoppen... Ali is weg. was toch de herkenbaarheid van de band, en zelfs met Ali was het de laatste jaren alleen maar teren op de oude glorie..

Inspiratieloze albums waren het gevolg, en hij heeft dat goed ingezien, en is opgestapt.. nu de rest van de band nog...


Haha, nee, die blijven rustig in het schnabbel-circuit voortbestaan.
Ik denk dat ze tegenwoordig zo ver mogelijk van de werkelijke UB40's vandaan willen blijven!

En eerlijk gezegd kun je ze daar alleen maar gelijk in geven. Ze weten waar de poen is.

avatar van lennon
kaztor schreef:

En eerlijk gezegd kun je ze daar alleen maar gelijk in geven. Ze weten waar de poen is.


Nee, zolang het geld oplevert hebben ze eigenlijk ook wel gelijk ook.. zou ik ook doen

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.